Gjest motherearth Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 men hva om barnet blir sykt (eller meg selv) de dagene man har fått innvilget permisjon for tilvenning - med lønn... Kan jeg da ringe sjefen og fortelle dette, så gjør han det om til sykt barn f.eks., så sender jeg inn ny søknad når ungen er frisk igjen? Hadde fått innvilget tre dager nemlig... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Det du har fått er jo en særordning så det må du nesten spørre arbeidsgiver om. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest silje to Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Det er ingen selvfølge å få fri med lønn for ansatte i de fleste firmaer. Så du må selv spørre din sjef om hva som kan gjøres. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Burde teknisk sett være mulig, men mulig jeg som sjef ville blitt litt muggen... Har knapt hørt om noen som får betalt fri tre dager for tilvenning i barnehage. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Burde teknisk sett være mulig, men mulig jeg som sjef ville blitt litt muggen... Har knapt hørt om noen som får betalt fri tre dager for tilvenning i barnehage. ''Har knapt hørt om noen som får betalt fri tre dager for tilvenning i barnehage.'' Da jeg tidligere jobbet i staten fikk jeg det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Burde teknisk sett være mulig, men mulig jeg som sjef ville blitt litt muggen... Har knapt hørt om noen som får betalt fri tre dager for tilvenning i barnehage. Der moren min jobber får alle tre fridager med lønn til tilvenning i barnehage. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Det er da ikke verre enn å spørre. Det er i hvert fall ikke meningen at du ikke skal bruke til godkjente dagene i barnehagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Der moren min jobber får alle tre fridager med lønn til tilvenning i barnehage. ''Der moren min jobber får alle tre fridager med lønn til tilvenning i barnehage.'' Javel? Tviler på at det er i det private næringsliv, i hvertfall. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 ''Har knapt hørt om noen som får betalt fri tre dager for tilvenning i barnehage.'' Da jeg tidligere jobbet i staten fikk jeg det. ''Da jeg tidligere jobbet i staten fikk jeg det.'' Ja, de har en annen holdning til arbeidstid i staten. Men noen fordeler skal jo de lavtlønnede i staten også ha! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 ''Der moren min jobber får alle tre fridager med lønn til tilvenning i barnehage.'' Javel? Tviler på at det er i det private næringsliv, i hvertfall. ''Javel?'' Ja, hvorfor skulle jeg lyve om det? Nei, det er ikke i det private næringsliv, men en stor prosentandel av den norske befolkning jobber ikke i det private næringsliv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 ''Javel?'' Ja, hvorfor skulle jeg lyve om det? Nei, det er ikke i det private næringsliv, men en stor prosentandel av den norske befolkning jobber ikke i det private næringsliv. Mener selfølgelig ikke at du lyver om det! Og som jeg også sa til morsan - noen fordeler skal vel de forholdsvis lavtlønnede i staten ogs ha! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Mener selfølgelig ikke at du lyver om det! Og som jeg også sa til morsan - noen fordeler skal vel de forholdsvis lavtlønnede i staten ogs ha! ''Og som jeg også sa til morsan - noen fordeler skal vel de forholdsvis lavtlønnede i staten ogs ha! '' :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Mener selfølgelig ikke at du lyver om det! Og som jeg også sa til morsan - noen fordeler skal vel de forholdsvis lavtlønnede i staten ogs ha! De fleste større bedrifter har vel de samme 'reglene' som staten har ang. velferdspermisjoner (og annet) som staten har. Også da rett til fri for tilvenning til barnehage Vet hvertfall med sikkerhet at en større bank har det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 De fleste større bedrifter har vel de samme 'reglene' som staten har ang. velferdspermisjoner (og annet) som staten har. Også da rett til fri for tilvenning til barnehage Vet hvertfall med sikkerhet at en større bank har det. ''De fleste større bedrifter har vel de samme 'reglene' som staten har ang. velferdspermisjoner (og annet) som staten har. Også da rett til fri for tilvenning til barnehage Vet hvertfall med sikkerhet at en større bank har det.'' Vet at noen delvis statseide, eller tidligere statseide, store bedrifter har lignende regler, men det er ikke min erfaring fra ulike deler av det private næringsliv, i hvertfall. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 ''Da jeg tidligere jobbet i staten fikk jeg det.'' Ja, de har en annen holdning til arbeidstid i staten. Men noen fordeler skal jo de lavtlønnede i staten også ha! Som en jeg kjenner som jobbet på et ligningskontor brukte å si: "Det eneste frynsegodet vi har her på ligningskontoret, er at vi slipper å betale toppskatt!" Det var noen som måtte tenke seg om både én og to ganger før de tok den, for noen slik lov hadde de aldri hørt om...;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 ''De fleste større bedrifter har vel de samme 'reglene' som staten har ang. velferdspermisjoner (og annet) som staten har. Også da rett til fri for tilvenning til barnehage Vet hvertfall med sikkerhet at en større bank har det.'' Vet at noen delvis statseide, eller tidligere statseide, store bedrifter har lignende regler, men det er ikke min erfaring fra ulike deler av det private næringsliv, i hvertfall. Men tenker du på mindre, mellomstore eller større private bedrifter da? Jeg trodde som sagt at de større hadde gode ordninger - tenker da feks. på Statoil/Hydro,Orkla, større aviser o.l. Mellomstore er jeg usikker på - mindre vil jeg tro de fleste ikke har, ikke som stadfestet ordning hvertfall. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest motherearth Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 ''Javel?'' Ja, hvorfor skulle jeg lyve om det? Nei, det er ikke i det private næringsliv, men en stor prosentandel av den norske befolkning jobber ikke i det private næringsliv. jobber i sykehus, statlig, og der har man 3 dg permisjon m/lønn for tilvenning barnehage 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest motherearth Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Mener selfølgelig ikke at du lyver om det! Og som jeg også sa til morsan - noen fordeler skal vel de forholdsvis lavtlønnede i staten ogs ha! Ikke bare lavtlønnede i staten heller da... Vi har f.eks. leger og advokater som kan jobbe for staten... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Hos min arbeidsgiver hadde det vært greit.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Burde teknisk sett være mulig, men mulig jeg som sjef ville blitt litt muggen... Har knapt hørt om noen som får betalt fri tre dager for tilvenning i barnehage. Jeg får. Privat bedrift. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.