Gå til innhold

Rett til fri for tilvenning barnehage...

Gjest motherearth

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

Ikke bare lavtlønnede i staten heller da...

Vi har f.eks. leger og advokater som kan jobbe for staten...

''Vi har f.eks. leger og advokater som kan jobbe for staten...''

... som ville tjent det dobbelte om de hadde jobbet i det private.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Men tenker du på mindre, mellomstore eller større private bedrifter da?

Jeg trodde som sagt at de større hadde gode ordninger - tenker da feks. på Statoil/Hydro,Orkla, større aviser o.l.

Mellomstore er jeg usikker på - mindre vil jeg tro de fleste ikke har, ikke som stadfestet ordning hvertfall.

Les om igjen hva jeg skrev - store, tidligere mer eller mindre statseide bedrifter - har ofte en del av de gode statlige ordningene i form av arbeidstidsbestemmelser og muligheter for fri igjen.

Sier ikke at det ikke finnes andre steder, men det er tross alt de færreste konkurranseutsatte bedrifter som har råd til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motherearth

''Vi har f.eks. leger og advokater som kan jobbe for staten...''

... som ville tjent det dobbelte om de hadde jobbet i det private.

Ja, det er sant, men likevel tjener de ganske fett, i alle fall overleger (snoket litt på skattesidene hehe), de har rundt millionen mange. Men klart, i det private tjener de nok enda mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt for deg :-)

Det er da helt vanlig, spesielt jo mindre barna er. Men de fleste deler kanskje litt med far...sånn at ikke alle de tre dagene faller på mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt for deg :-)

Det er da helt vanlig, spesielt jo mindre barna er. Men de fleste deler kanskje litt med far...sånn at ikke alle de tre dagene faller på mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...