Gå til innhold

panikkangst

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en dame på 45 år som har lidd av sterk sosial angst fra jeg var barn p.g.a en traumatisk og utrygg barndom og følelsen at ingen liker meg i jobbsammenhenger og mange ganger ellers også. Dett siste året har jeg vært sterkt plaget av panikkangst som kan komme som lyn fra klar himmel selv om jeg ikke er i sosiale sammenhenger. Jeg er mye plaget av sterk utrygghet og indre uro og holder ikke ut lenger å ha det sånn. Jeg blir også deprimert noen ganger p.g.a angst og vond og utrygg barndom med omsorgssvikt. Jeg tåler svært lite påkjenninger før detutløser kraftig angst hos meg. Jeg tar 10 mg seroxat og 2-4 mg trilafon daglig og 1-1 1/2 vival nesten daglig, men vival demper ikke angsten nevneverdig. Jeg lider av to personlighetsforstyrrelser: paranoid og unnvikende og har veldig lav selvfølelse. Jeg har gått i terapi hos psykiater i over 10 år, men sluttet for psykiateren sa at hun ikke trodde hun kunne hjelpe meg mer og jeg har jobbet alt jeg kan med meg selv og kommet lenger i selvinnsikt, men det er ikke nok for jeg har ikke det inni meg som kan hjelpe meg til å få et stabilt følelsesliv for det svinger en del. Jeg er veldig fortvilet over så vondt jeg har det og ble uføretrygdet for 2 år siden etter å ha prøvd yrkesrettet attføring med bistand over 4 år.Jeg har en høy utdannelse så det er ikke intellegensen min som gjør at jeg ikke klarer å ta meg mer sammen og få et bedre liv. Kan du hjelpe meg med forslag til medisiner eller event. endring av dosering på de medisinene jeg tar slik at det kan hjelpe meg slik at jeg får det mer stabilt og fredlig inni meg selv? jeg har aldri vært innlagt på psykriatisk institusjon for jeg har presset meg selv til å ikke gjøre det, men slik situasjonen er nå føler jeg meg helt utslitt og er redd for at det kan skje. Men jeg vil helst ikke det. Takknemlig om du svarer raskt. Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/323680-panikkangst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Her har du mye å gå på i forhold til Seroxat. Vanlig dose ved panikklidelse er 40 mg. Du kan starte med en økning til 10 mg.

Ved de alvorligere former for sosial fobi, er avstanden til paranoid pf meget liten. Jeg synes du kan øke dosen fast til Trilafon 4 mg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/323680-panikkangst/#findComment-2687431
Del på andre sider

lailen1365381136

Her har du mye å gå på i forhold til Seroxat. Vanlig dose ved panikklidelse er 40 mg. Du kan starte med en økning til 10 mg.

Ved de alvorligere former for sosial fobi, er avstanden til paranoid pf meget liten. Jeg synes du kan øke dosen fast til Trilafon 4 mg.

Er det best å fordele dosen av Trilafon til morgen og kveld eller er det samme virkning om jeg tar 4 mg om kvelden?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/323680-panikkangst/#findComment-2689405
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...