Gå til innhold

Næringsrik mat (og fisk)

alwaysme

Anbefalte innlegg

Jeg, som sikkert mange andre mødre, vandrer rundt med litt dårlig samvittighet i hverdagen, for at ungene ikke får i seg nok frukt og grønt. Det samme med transfett og e-stoffer.

Derfor er jeg veldig mottakelig for slike brosjyrer osv som man finner i butikkene. Det siste nå, er et blad fra Bama. Der var det masse smarte tips om hjemmelagde tomatsauser/suppe, brunsaus med innlurte grønnsaker osv.

Jeg har forsøkt endel av oppskriftene der, og det var nydelig.

Hvis det er noen der ute som nå har noen deilige oppskrifter på gode middager med fisk, så hadde jeg blitt glad. Jeg hater fisk, og sliter virkelig med å lage fiskemiddager.

Så gode oppskrifter og linker til gode nettsider mottas med stor takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kamuflert fisk - kaller vi det når vi lager fisk for de som ikke er så glad i fiskesmaken :-)

Hjemmelaget fiskegrateng er veldig populært hos oss. Ellers er det godt med laks i sånn sweet chili sauce. En annen ting jeg smakte på smaksprøve i butikken en gang var Indisk tikka masala der man brukte torsk istedenfor kylling. Det var også godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mirakelet

Jeg lagde noe utrolig godt en gang. Husker ikke oppskriften helt etter hodet, men det var omtrent noe sånn:

4 seifileter

Lettrømme og kefir?

Dill

Salt

Pepper

Dypp seifiletene i sprø panering med salt og pepper.

Stek dem pent gylne på begge sider,

pisk sammen rømme og kefir sammen med dill, salt og pepper og hell dette rundt fisken i en form, la steke videre i formen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...