Gjest hva hadde dere gjort? Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Hva gjør dere om tilvenningen ikke går bra? Man bruker som regel 1-3 dager på tilvenningen, men hvis du og personalet ser at dette går ikke... du kan ikke begynne i full jobb ennå.... ? Eller må du bare hoppe i det, gå ut i full jobb og du og personalet må finne dere i timesvis med skriking en stund til barnet endelig godtar forandringen? Hørte om noen unger som skrek stort sett hele dagen i 3 mnd før de endelig godtok å være i barnehagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en barnehageansatt. Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Det beste hadde vært å ha korte dager på jobb slik at barnet kom på barnehagen litt sent på morgenen og hadde kort tid før sovetid i barnehagen. Når barnet hadde våknet og blitt stelt og spist så kunne du ha hentet ungen. Dermed var dagen kort og det er ofte det beste for barn som gråter mye. Bruk tanter og onkler og besteforeldre og pappaen til henting så slipper du alltid å ha korte dager på din jobb. Det er ikke godt for hverken barnet eller mor hvis barnet skulle være lei seg og gråte i 8-9 timer daglig over lengre tid. Korte dager gjør innkjøringen lettere videre. Det virker i vår barnehage. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alwaysme Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Klart det finnes skrekkeksempler, det gjør det alltid. Jeg har nettopp sett en mor som hadde tilvenning med sin snart ettåring. Hun hadde aldri vært i butikken uten ungen, og ungens far slapp aldri til med stell og pass. Det gikk veldig flott, barnehagepersonalet er trent i slike situasjoner, og de vil støtte og veilede deg til hva som fungerer best for dere. Jeg skjønner at du er nervøs og spent, hvis du har ungen mye alene, og ikke er vant til å gi slipp så er det nok litt skummelt. I de fleste tilfeller er det vel slik at foreldrene sliter mest den første tiden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 jeg hadde ikke orket tanken på at sønnen min skulle gråte og være lei seg og ha det fælt hele dagen, hele uken.. hadde jo blitt et problem da, men hadde tatt ut noen feriedager, og brukt lenger tid på tilvenninga rett og slett. Vært der par timer med han, så latt han være der noen timer alene. Etter dette hadde funket greit, hadde jeg latt han ha halve, så lenger og lenger dager før fulldag. Jeg tror det å bare gå (hvis barnet tydelig mistrives og gråter hele dagen) ikke gjør det lettere for ungen.. Ønsker deg lykke til med tilvenning.. Det går seg nok til, bare kan ta litt tid.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Fra min tid som ansatt i barnehagen har jeg ikke vært borti tilfeller der et barn gråt hele dagen. Det tror jeg må være ganskje sjelden. At småbarn (og store) blir lei seg når mamma eller pappa går sin vei er helt normalt, men de roer seg ganske raskt når foreldrene er ute av syne. Barnehagepersonell er vant med å ta seg av unger av alle slag, så barnet ditt er i gode hender. Du kan være trygg på at du vil få beskjed om barnet ditt ikke trives. Og tiltak vil bli satt iverk om noe ikke skulle fungerer. Det er forøvrig mange som tenker som deg før minstmann skal begynne i barnehage. Tenk om småen ikke trives og er lei seg hele tiden...jeg tror det går bra. Ønsker deg lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avidi Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Da minstemann begynte i barnehagen brukte vi lang til på tilvenning. Han startet 14 dager før jeg skulle begynne i jobb igjen og vi trengte den tiden + noen uker til før han slo seg til ro. Vi brukte korte dager, jeg hentet ham før soving den første uka, deretter prøvde vi gradvis korte soveperioder. Det gikk til slutt selv om det tok lang tid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.