Gå til innhold

Isolasjon og energi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt litt over hvorvidt det muligens er en slags sammenheng mellom isolasjon og det å ha et lavt energinivå. Slik at hvis man stort sett bare er mutters alene, så får man automatisk et labert energinivå. Man orker "ingenting".

Tror kanskje det er der jeg er nå. Løsningen er i såfall å bryte isolasjonen mer. Dette syns jeg imidlertid er vanskelig. Selv om jeg kan ha perioder hvor jeg ikke opplever at folk kommenterer meg (altså denne "paranoiaen" jeg sliter med), så føler jeg alltid et ubehag ved at folk ser på meg.

Er ingen spesielt lammende angst, men er sånn at jeg faktisk trives best i mitt eget selskap, i stedet for å prøve å utfordre meg selv.

Men jeg burde kanskje forsøke hardere, hvis det fører til et høyere energinivå! Det er tross alt bare energinivået jeg sliter med på det funksjonelle plan, for tiden. Har ikke konsentrasjonsvansker. Syns det er slitsomt å i det hele tatt gjøre noe, hva som helst, så sløser vekk mye tid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilke mat du spiser kan ha mye å si på energi nivået ditt.

Skrevet

Merker du forskjell på når du grubler mye kontra når du ikke gjør det? Det gir iallefall meg nedsatt energi.

Gjest MayLynn
Skrevet

For å få mer energi er det viktig å gå turer/trene og å spise sunt. Vil du ha mer energi så er dette det viktigste.

Skrevet

Ja, men skjønner ikke hvorfor du kaller det grubling. Jeg grubler over nøtter i Illustrert Vitenskap, eller hva jeg skal ha til middag. Hvis jeg går og bekymrer meg for fremtiden, gruer meg til eksamen eller tenker over hvor dårlig jeg er som menneske, så ville jeg brukt et annet ord. Uheldig tankespinn, f.eks.

:-)

Syns bare ikke det klinger riktig.

Tja.. man kan vel kalle det så mangt..

(Men nå grubler/spekulerer/analyserer jo du på ordet da, ;-)

Skrevet

Du er en person som stiller mange store spørsmål, du er reflekterende, men du har også behov for å "avprøve" teoriene dine overfor andre mennesker, og dele dem med noen likesinnede. Du nøyer deg ikke med enkle svar, du vil gjerne ha en dialog som går i dybden.

Jeg tror du er typen som blir veldig ensom av å ikke ha mennesker i livet ditt som du kan dele synspunktene og underfundighetene dine med. Du kan godt trives i ditt eget selskap og ha nok i deg selv i perioder, men du trenger fellesskapet også.

Skrevet

Det gjør vel ikke noe? Er det ikke tankekjøret tingen man bør unngå? Det gjør vel ikke noe å tenke? :-)

Skrevet

Skulle gjerne hatt fellesskapet ja. Går seg nok til etterhvert.

Gjør det vettu:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...