Gjest bikku Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Tanteungen min har iskalde fingre, samme hva slags votter han bruker. Da min lille var i to-treårsalderen, så brukte vi votter fra Ullvotten, som holdt han varm og tørr. Men det firmaet finner jeg ikke på nett mer. Hva anbefaler vintermammaer med småbarn nå for tida? Som er både varmt og gir bevegelsesfrihet? Diverse varianter av Hestra er prøvd ut, men holder ikke. Og det blir dyrt å teste flere av dem, for de små plaggene koster jammen sitt! Gode råd mottas med takk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Strikkede/tovede votter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vingla Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1233953083' post='4085842] Strikkede/tovede votter. Ja strikkede, tovede votter gir best bevegelighet. Små barn er sjelden glad i store votter. Så strikkede votter er ofte en bra løsning:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bikku Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1233953083' post='4085842] Strikkede/tovede votter. De er varme, ja. Men ikke særlig egnet når det er snø 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linko Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Ungene våre er glade i Reima-vottene og tova ullvotter. I tillegg har jeg tro på hestra-vottene med løst for (men disse prøver vi for første sesong). Men som 6-åringen sa om hestravottene; "De er livet altså" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bikku Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Ungene våre er glade i Reima-vottene og tova ullvotter. I tillegg har jeg tro på hestra-vottene med løst for (men disse prøver vi for første sesong). Men som 6-åringen sa om hestravottene; "De er livet altså" Vi hadde Hestra med løst for, men der var det ullvatt inn mot hånden. Det var varmt og godt de første dagene, men hver gang de var brukt kom det en stor lodott ut. Og til slutt var den isolerende ulla borte. Vi strikka tynne, tova ullvotter inni, men det ble ikke samme varmeeffekt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 De er varme, ja. Men ikke særlig egnet når det er snø Strikk et par tynne ullvotter som ungen kan ha inni noen tynne, vanntette, da må det da bli varmt nok? Jeg har tynne ullvotter inni skinnvottene når vi kjører scooter og er kokende varm, uten ullvottene er ikke lammeskinnsvottene varme nok for mine frosne hender. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Ungene våre er glade i Reima-vottene og tova ullvotter. I tillegg har jeg tro på hestra-vottene med løst for (men disse prøver vi for første sesong). Men som 6-åringen sa om hestravottene; "De er livet altså" Jeg har ett par alpinvotter fra Hestra og de er bare herlige! Ønsker meg fjellvottene i rødt stoff og hvitt geiteskinn... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bikku Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Strikk et par tynne ullvotter som ungen kan ha inni noen tynne, vanntette, da må det da bli varmt nok? Jeg har tynne ullvotter inni skinnvottene når vi kjører scooter og er kokende varm, uten ullvottene er ikke lammeskinnsvottene varme nok for mine frosne hender. Ja, det er et alternativ. Men til en snart treåring med små hender, så har jeg problem med å finne tynne utenpåvotter som er egnet til hjemstrikka inni - uten å bli klumpete. Til sjuåringen min går det helt greit. Det er de små størrelsene jeg er på jakt etter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Ja, det er et alternativ. Men til en snart treåring med små hender, så har jeg problem med å finne tynne utenpåvotter som er egnet til hjemstrikka inni - uten å bli klumpete. Til sjuåringen min går det helt greit. Det er de små størrelsene jeg er på jakt etter. Disse da: https://nostebarn.no/sites/webbutikk/Enterprise%20Portal/CITP_EPCSSItemDescription.aspx?WTID=939&WREC=43728058613&WKEY=%5b65534%3a43728058613%5d 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bikku Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Disse da: https://nostebarn.no/sites/webbutikk/Enterprise%20Portal/CITP_EPCSSItemDescription.aspx?WTID=939&WREC=43728058613&WKEY=%5b65534%3a43728058613%5d Joda, kanskje. Men de ser ikke så varme ut. Det er vintervotter jeg leiter etter, ikke overgangsvotter. Og her vi holder til, så er ungene ofte ute og leker i temperaturer ned til -15 grader. Ullvatten holdt på varmen, men disse ser tynne ut... Huff. Det høres nesten ut som jeg klager på det du har leita fram til meg. Det er ikke meninga! Tusen takk for innsatsen, og jeg skal helt klart sjekke ut de vottene med Nøstebarn! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Joda, kanskje. Men de ser ikke så varme ut. Det er vintervotter jeg leiter etter, ikke overgangsvotter. Og her vi holder til, så er ungene ofte ute og leker i temperaturer ned til -15 grader. Ullvatten holdt på varmen, men disse ser tynne ut... Huff. Det høres nesten ut som jeg klager på det du har leita fram til meg. Det er ikke meninga! Tusen takk for innsatsen, og jeg skal helt klart sjekke ut de vottene med Nøstebarn! *Hehe* Det går helt fint! ) Synes de ser ganske varme ut jeg, men... Ikke minst ser de ganske myke og bevegelige ut, noe som jo er veldig viktig jo mindre hendene er. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bikku Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 *Hehe* Det går helt fint! ) Synes de ser ganske varme ut jeg, men... Ikke minst ser de ganske myke og bevegelige ut, noe som jo er veldig viktig jo mindre hendene er. Jepp, de ser myke ut. Så får vel ungen heller komme litt tidligere inn om han er av den frosne sorten! Det er bare det at det ikke er så enkelt i barnehagene, hvor alle skal være ute sin tilmålte tid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Når det er skikkelig kaldt og guffent har frøkna mi tynne ullvotter fra Janus inni regnvotter med fleecefor fra europris eller meny. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bikku Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Når det er skikkelig kaldt og guffent har frøkna mi tynne ullvotter fra Janus inni regnvotter med fleecefor fra europris eller meny. Regnvottene blir helt harde og stive når det er kaldere enn ti grader. Men Janusvotter var et godt tips. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punky brewster Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Et par ullvotter inni et par andre votter hjelper på kalde dager. En gang jeg var på skitur med barnehagen fikk en 5 åring som frøys noe forferdelig på fingrene låne et par ullvotter hos meg til å ha inni sine egne polvotter og da vi var ferdige å gå tok han handa mi slik at jeg skulle få kjenne hvor varm han hadde blitt av å ha vottene inni. Han var så takknemelig, ble helt rørt av han:) Har også i alle år brukt ull inni vottene på de kaldeste dagene til jenta mi. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Jeg skjønner at du har prøvd og tenkt på det meste. Det er vanskelig å holde små fingre varme! Men husk at selv om han kjennes kald ut så trenger han jo nødvendigvis ikke å _føle_ seg kald..? Eller er det sånn at han virkelig fryser på hendene? Mine små på to og fire holder seg varme og gode med votter fra cubus de.... Har også lyktes veldig godt med et par HH-votter med fleecefor inni til eldstemann nå i år. De har tynne strikkevotter inni når det er aller kaldest, men det er sjelden de trenger det. Syns ellers at hender og føtter holder seg gode og varme når ungene er godt og riktig kledd ellers på kroppen, og holder seg i aktivitet ute. Lykke til videre på "jakten" etter den perfekte vott! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Ullvatten hadde de aller beste vottene for små barn - så synd de er borte! Har selv lenge lett etter gode alternativer... men nå er barna mine blitt litt større og kan bruke flere typer votter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Ja, det er et alternativ. Men til en snart treåring med små hender, så har jeg problem med å finne tynne utenpåvotter som er egnet til hjemstrikka inni - uten å bli klumpete. Til sjuåringen min går det helt greit. Det er de små størrelsene jeg er på jakt etter. ''så har jeg problem med å finne tynne utenpåvotter som er egnet til hjemstrikka inni - uten å bli klumpete. '' Hva om du bare bruker en god, gammeldags polvott oig spretter ut teddyforet og bruker en tova ullvott inni istedet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kosen Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Hestra votter med ullfor, de selges i sportsbutikker. det finnes også hestra votter uten ullfor, og de er også veldig varme og holdbare. Jeg tror vi har hatt våre i minst 4 år, og de er brukt mye. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.