Lotte :o) Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Er det lenge siden du har laget det til dem? Mine unger har alltid likt det, også han som til vanlig ikke liker fisk så godt. Du har makaroni i? Nå er dere ufine - dere snakker om fisk og mat i toglis ekle tråd. *brekker meg* 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 ) Jeg har ikke trent med rockeringen på noen dager. Magen har blitt så flat og fin at jeg har blitt giddalaus ;-) Er det sant? Har du målt og sjekket at det stemmer? Jeg målte en gang og kunne ikke se noe forskjell, så mista jeg litt piffen. Jeg kjenner jo i dag at det må virke, for det verker. 0 Siter
Lillemus Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 ) Jeg har ikke trent med rockeringen på noen dager. Magen har blitt så flat og fin at jeg har blitt giddalaus ;-) Etter scootervelten sist lørdag har jeg vært innmari slapp (hatt litt øm fot), men i dag stekte jeg vafler til ungene til kvelds og da rocket jeg (riktignok med den lille ringen) mens hver vaffel lå i jernet. ) Ble ca. 18 min effektiv rocking tilsammen tror jeg. 0 Siter
Lillemus Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Du trenger jo ikke å si hva du har laget. Det holder å si grateng Skinke- og blomkålgrateng er også utrolig godt. I uka som gikk hadde vi pølsegrateng. Når vi har slik mat spiser nesten ikke folket potet Pøh. Du kjenner ikke mine unger. Blandamat er skummelt. Basta. *Himler med øynene* 0 Siter
Colette Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 he he, jeg er ikke sart sånn i virkeligheten, og hadde garantert taklet både dette og hint fra både barn og dyr, men som Ane-M sier - når mer enn halvparten av innleggene på 100 nyeste er om spy og invollsorm blir det jo veldig iøyenfallende. Kanskje har man satt seg ned foran dol med en kaffe og en nystekt vaffel som belønning for én time og tjue minutters snømåking.... Når innvolllsormen lyser mot deg smaker ikke vaffelen like godt...;-) He..he..neida, jeg skjønner hva du mener:-) Men hva skal man kalle det da? Jeg synes toglis overskrift fortalte om nøyaktig det problemet handlet om :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Det bruker ikke jeg. Men har som sagt purreringer i det smeltede smøret. Ellers bruker jeg kokt torsk (som regel) og makaroni. Og jeg sparer ikke på eggene i den hvite sausen. Kom med en oppskrift da - så lover jeg å lage! 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Det bruker ikke jeg. Men har som sagt purreringer i det smeltede smøret. Ellers bruker jeg kokt torsk (som regel) og makaroni. Og jeg sparer ikke på eggene i den hvite sausen. Jeg bruker vanligvis 4 egg. Noen ganger kjøper jeg røykt torsk, og det gir en ekstra piff til gratengen Ungene synes det er sånn stas når jeg bruker fisken de selv har fisket. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1234043041' post='4087071] Nå er dere ufine - dere snakker om fisk og mat i toglis ekle tråd. *brekker meg* Ja, sant Det er en ekkel kombinasjon, he he. 0 Siter
Colette Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Jeg bruker vanligvis 4 egg. Noen ganger kjøper jeg røykt torsk, og det gir en ekstra piff til gratengen Ungene synes det er sånn stas når jeg bruker fisken de selv har fisket. Jeg har hørt at det skal være godt med røkt kolje. Men det har jeg ikke prøvd enda. 3-4 egg er et must :-) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Pøh. Du kjenner ikke mine unger. Blandamat er skummelt. Basta. *Himler med øynene* He he. Det minner meg om ei som så glad kom med en oppskrift her som hun mente alles barn vil elske. Det var helt til alle med kresne barn hadde fått sagt sitt. Etter alle ekle ingredienser var plukket bort sto vel kun pastaen igjen Eller var det kanskje en unge og to som ikke likte det heller.... 0 Siter
Colette Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 He he. Det minner meg om ei som så glad kom med en oppskrift her som hun mente alles barn vil elske. Det var helt til alle med kresne barn hadde fått sagt sitt. Etter alle ekle ingredienser var plukket bort sto vel kun pastaen igjen Eller var det kanskje en unge og to som ikke likte det heller.... Noen ganger så tenker jeg at alle norske barn hadde hatt godt av å kjenne på hva sult var.... 0 Siter
morsan Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1234043041' post='4087071] Nå er dere ufine - dere snakker om fisk og mat i toglis ekle tråd. *brekker meg* LOL 0 Siter
Lillemus Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 He he. Det minner meg om ei som så glad kom med en oppskrift her som hun mente alles barn vil elske. Det var helt til alle med kresne barn hadde fått sagt sitt. Etter alle ekle ingredienser var plukket bort sto vel kun pastaen igjen Eller var det kanskje en unge og to som ikke likte det heller.... *Hehehehe* Mine liker makaroni da + poteter + gulrot og poden liker torsk i alle fall. Jeg er mer skeptisk til Snuppa når det kommer til torsken og begge når det kommer til eggemassen... Men kanskje om hun får drukne den i ketchup... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Er det sant? Har du målt og sjekket at det stemmer? Jeg målte en gang og kunne ikke se noe forskjell, så mista jeg litt piffen. Jeg kjenner jo i dag at det må virke, for det verker. Jeg har ikke målt, men merker jo at magen er flat og at jeg slipper bulken over bukselinningen. Nå har jeg vært flinkere å spise riktig de siste ukene også, så jeg skal ikke skylde alt på rockeringen ;-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Noen ganger så tenker jeg at alle norske barn hadde hatt godt av å kjenne på hva sult var.... ''Noen ganger så tenker jeg at alle norske barn hadde hatt godt av å kjenne på hva sult var....'' Jepp. Du skulle hørt drama-queenen her i dag da hun måtte ta den første dosen medisin mot uvi. Mens tårene spratt (drama-queen til fingerspissene hun her!) så hun på meg og hikstet:"Egentlig er jeg vel heldig som får medisin?" Jeg strevde for å holde meg alvorlig da jeg svarte at ja, det er hun... ) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Noen ganger så tenker jeg at alle norske barn hadde hatt godt av å kjenne på hva sult var.... Jeg tviler på at de noen gang har kjent skikkelig sult. Det har hendt flere ganger at ungene påstår de dør av sult mens jeg lager middag. Eller.. De har sluttet med det nå, for jeg sier bare "farvel da vennen" og gir en hadeklem. De har også "besvimt" framfor føttene mine, sånn uten at det får særlig fortgang i matlagingen 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 ''Noen ganger så tenker jeg at alle norske barn hadde hatt godt av å kjenne på hva sult var....'' Jepp. Du skulle hørt drama-queenen her i dag da hun måtte ta den første dosen medisin mot uvi. Mens tårene spratt (drama-queen til fingerspissene hun her!) så hun på meg og hikstet:"Egentlig er jeg vel heldig som får medisin?" Jeg strevde for å holde meg alvorlig da jeg svarte at ja, det er hun... ) *hehe* 0 Siter
Gjest togli Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Etter scootervelten sist lørdag har jeg vært innmari slapp (hatt litt øm fot), men i dag stekte jeg vafler til ungene til kvelds og da rocket jeg (riktignok med den lille ringen) mens hver vaffel lå i jernet. ) Ble ca. 18 min effektiv rocking tilsammen tror jeg. Med andre ord et skikkelig kvinnfolk! Slå to fluer i et smekk Scootervelt?! Godt det gikk bra 0 Siter
Lillemus Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Jeg tviler på at de noen gang har kjent skikkelig sult. Det har hendt flere ganger at ungene påstår de dør av sult mens jeg lager middag. Eller.. De har sluttet med det nå, for jeg sier bare "farvel da vennen" og gir en hadeklem. De har også "besvimt" framfor føttene mine, sånn uten at det får særlig fortgang i matlagingen *Hehe* Sånn driver mine på også, jeg svarer bare:"Nåh, du holder vel ut fem minutter til..." 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Jeg tviler på at de noen gang har kjent skikkelig sult. Det har hendt flere ganger at ungene påstår de dør av sult mens jeg lager middag. Eller.. De har sluttet med det nå, for jeg sier bare "farvel da vennen" og gir en hadeklem. De har også "besvimt" framfor føttene mine, sånn uten at det får særlig fortgang i matlagingen *hehe* Du er en god kandidat til Husmorprisen OG God Mamma-prisen i samma slengen, hehe! ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.