Gå til innhold

Katta spydde!! Innvollsorm :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Noen ganger så tenker jeg at alle norske barn hadde hatt godt av å kjenne på hva sult var....''

Jepp. Du skulle hørt drama-queenen her i dag da hun måtte ta den første dosen medisin mot uvi. Mens tårene spratt (drama-queen til fingerspissene hun her!) så hun på meg og hikstet:"Egentlig er jeg vel heldig som får medisin?" Jeg strevde for å holde meg alvorlig da jeg svarte at ja, det er hun... :o)

Hun høres jo søt ut også da :-) De kan vel ikke noe for at de ikke vet hva sult og mangel på mat er. Men de har det nok litt for godt til å vite å sette pris på den maten vi gir dem. Og det er jo faktisk litt synd- til og med for ungene selv.

• Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

26

• Lillemus

17

• AneM1365380603

15

• morsan

7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Med andre ord et skikkelig kvinnfolk! Slå to fluer i et smekk ;)

Scootervelt?! Godt det gikk bra :)

Min kjære ble blendet av sola og innbilte seg at bakken skrånet veldig mot venstre og hoppet over på høyre side av scooteren og hang ut på siden for å balansere scooteren så den ikke skulle velte. Det var bare det at bakken ikke skrånet... Så han dro med seg hele scooteren overende! Vi hadde litt fart (ikke så mye), men i og med at han dro den med seg så veltet den fort og snøen var hard og jeg fikk foten i klem under scooteren.

Da vi kom hjem noen timer senere kunne jeg ikke stå på foten, men den ble fort bra igjen. Nå er den litt øm av og til, men det er ikke sikkert det kommer av velten da.

AneM1365380603
Skrevet

*Hehe* Sånn driver mine på også, jeg svarer bare:"Nåh, du holder vel ut fem minutter til..."

Det gjelder å ikke la seg stresse når de begynner sånn ;o) De får alltid tilbud om eple eller gulrot hvis de er så sultne.

Skrevet

Hun høres jo søt ut også da :-) De kan vel ikke noe for at de ikke vet hva sult og mangel på mat er. Men de har det nok litt for godt til å vite å sette pris på den maten vi gir dem. Og det er jo faktisk litt synd- til og med for ungene selv.

Hun er helt til å spise opp! :o) Og noen ganger har jeg mest lyst til å slenge henne utfor verandaen i 3. etg... ;o)

AneM1365380603
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1234043816' post='4087100]

*hehe*

Du er en god kandidat til Husmorprisen OG God Mamma-prisen i samma slengen, hehe! ;-)

Enkelte ting biter ikke på meg i det hele tatt når det kommer til unger og sutring, he he.

Skrevet

Jeg tviler på at de noen gang har kjent skikkelig sult. Det har hendt flere ganger at ungene påstår de dør av sult mens jeg lager middag. Eller.. De har sluttet med det nå, for jeg sier bare "farvel da vennen" og gir en hadeklem. De har også "besvimt" framfor føttene mine, sånn uten at det får særlig fortgang i matlagingen ;)

LOL :-) Høres jo ut som herlige unger da :-)

AneM1365380603
Skrevet

''Noen ganger så tenker jeg at alle norske barn hadde hatt godt av å kjenne på hva sult var....''

Jepp. Du skulle hørt drama-queenen her i dag da hun måtte ta den første dosen medisin mot uvi. Mens tårene spratt (drama-queen til fingerspissene hun her!) så hun på meg og hikstet:"Egentlig er jeg vel heldig som får medisin?" Jeg strevde for å holde meg alvorlig da jeg svarte at ja, det er hun... :o)

''Egentlig er jeg vel heldig som får medisin?" Jeg strevde for å holde meg alvorlig da jeg svarte at ja, det er hun... :o)''

Så søt da :o)

Skrevet

Hun er helt til å spise opp! :o) Og noen ganger har jeg mest lyst til å slenge henne utfor verandaen i 3. etg... ;o)

Så typisk - og så absolutt 100% normalt :-)

Skrevet

Enkelte ting biter ikke på meg i det hele tatt når det kommer til unger og sutring, he he.

Ikke på meg heller... *s*

Skrevet

Min kjære ble blendet av sola og innbilte seg at bakken skrånet veldig mot venstre og hoppet over på høyre side av scooteren og hang ut på siden for å balansere scooteren så den ikke skulle velte. Det var bare det at bakken ikke skrånet... Så han dro med seg hele scooteren overende! Vi hadde litt fart (ikke så mye), men i og med at han dro den med seg så veltet den fort og snøen var hard og jeg fikk foten i klem under scooteren.

Da vi kom hjem noen timer senere kunne jeg ikke stå på foten, men den ble fort bra igjen. Nå er den litt øm av og til, men det er ikke sikkert det kommer av velten da.

Huff da, godt det ikke gikk verre. Skummelt når man blir blenda av sola :-/

Sarah Elizabeth
Skrevet

Så det du sier, er at man ikke trenge rå gi kattene ormekur uten at man har mistanke om at katten har orm?

Jeg har innkatter, og lurer på om jeg også skal gi disse ormekur...

Er ingen grunn til å gi katter ormekur med mindre man tror at katten har orm nei. Det er jo mulig for innekatter å bli smittet f.eks. gjennom deg ved at du klapper smittede katter og får egg på hendene eller klærne, men sjansen for at innekatter skal bli smittet er jo mye mindre enn for utekatter.

Jeg ville ikke gitt en innekatt ormekur med mindre jeg hadde grunn til å tro at den var smittet.

Sarah Elizabeth
Skrevet

Oi, så ikke at du hadde skrevet det allerede jeg. Unnskyld. Men jeg trodde det var fra 1. juli?

Ja, det stemmer at det er 1. juli :-) Husket feil.

Skrevet

Er ingen grunn til å gi katter ormekur med mindre man tror at katten har orm nei. Det er jo mulig for innekatter å bli smittet f.eks. gjennom deg ved at du klapper smittede katter og får egg på hendene eller klærne, men sjansen for at innekatter skal bli smittet er jo mye mindre enn for utekatter.

Jeg ville ikke gitt en innekatt ormekur med mindre jeg hadde grunn til å tro at den var smittet.

Tusen takk for informasjon:-)

Skrevet

He he. Det minner meg om ei som så glad kom med en oppskrift her som hun mente alles barn vil elske. Det var helt til alle med kresne barn hadde fått sagt sitt. Etter alle ekle ingredienser var plukket bort sto vel kun pastaen igjen ;) Eller var det kanskje en unge og to som ikke likte det heller....

*ha ha*

Jeg kjenner forresten en som verken liker pasta, ris, eller noe som helst med ost på! De gangene han er her på middag må jeg tenke meg litt mer om...;-)

Skrevet

Jeg tviler på at de noen gang har kjent skikkelig sult. Det har hendt flere ganger at ungene påstår de dør av sult mens jeg lager middag. Eller.. De har sluttet med det nå, for jeg sier bare "farvel da vennen" og gir en hadeklem. De har også "besvimt" framfor føttene mine, sånn uten at det får særlig fortgang i matlagingen ;)

*he he* for en herlig beskrivelse av hvordan det kan være i heimen:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...