Gå til innhold

Er du fornøyd/misfornøyd med vinterdressen?

vici

Anbefalte innlegg

Nå litt uti sesongen så lurer jeg på hvordan du er fornøyd med vinterdressen til ungene? Hvor gamle er de og hvilken type dress har de?

Hvilken dress skal de ha til våren? (erfaringer fra andre år?)

Her har guttene på 5 og 7 år hatt reimatec+ og vi er veldig fornøyde. Er brukt hver dag uten at det vises. Har hatt 4 dager med snø ellers bar mark. Hatt refleks som tilleggsdress og selv om denne er blitt mindre brukt er vi fornøyd med den også.

Til våren får 7 åringen trolldress og 5 åringen har en gammel trolldress (arv fra storebror) samt en refleksvårdress i reserve pga er mye ute i barnehagen og greit å ha en dress hjemme og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minstemann har Reflex vinterdress for andre år på rad, og vi er kjempefornøyde. Den er brukt hver dag siden i høst, på bar mark, snøslaps og bitende kulde. Dressen er like fin, og gutten tørr og varm.

Kommer ikke til å bruke mer penger enn det på en dress nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt Polern o pyre til min sønn på 8. Bukse, Allværst jakke og vindstopperflis inni jakken. Har vært veldig fornøyd, den er 100% vanntett, Den blir faktisk bukt både i regn og snø.

2.året vi har denne typen "dress"

Synd de de stopper på str 146.

Kunne godt hatt denne kombinasjonen i flere år fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt Reflex til minsten, og er godt fornøyd med den. I de neste størrelsene oppover har vi fått en del arvetøy som vi ikke har fått prøvd ut ennå, så til våren blir det en Reima-dress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt har en rimelig dress fra Cubus i år, men jeg er fornøyd med den, god å varm.

Han har i tillegg en slalombukse fra Stormberg, som vi bruker på ski + når det er litt mildere ute.

Før jul, var det bare foret regntøy som gjalt her jeg bor, nå etter jul, holder vi på å snø inne, og dressen er i bruk hver eneste dag.

Vasker den ikke så ofte, men den har fått noen runder i tørketrommelen i ny og ne, og virker ikke slitt i det hele tatt.

Pleier å ha tynn dress fra Reima vår/høst, så jeg går vel for det i år også, om jeg finner en. Demrer for meg at de dressene blir solgt på høsten og ikke våren.

Ha en flott helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentungen har den dyreste fra Exit/Name it, i hel Cordura = veldig slitesterkt, og den har aldri vært våt gjennom. Det vises ikke at den er brukt. Jeg tror den koster ca 800 kr. Den er varm, men tynn og lett, og har glatt fôr, slik at den er enkel å ta av/på. Jeg kjøpte på salg i fjor 250 kr, og den duger sikkert enda en sesong. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine har jakke og bukse i år for første gang, men de er 8 og 10 år da. Snuppa har bukse som ble kjøpt på Cubus til i fjor og jakke kjøpt på Cubus i år. Fargene går overhodet ikke sammen (rød bukse og mørk rosa+svart jakke...), men det er det heldigvis ingen som har satt henne på ideen om. :o)

Poden har boblebukse som ble kjøpt på H&M til i fjor vinter, men ble ikke brukt i fjor da han brukte den gamle dressen istedet. Buksa holder denne vinteren og kaaaaaanskje jeg er så heldig at jeg får jentungen til å bruke svart bukse neste vinter... Oventil har han dunjakke fra Skogstad. Godt fornøyd med alt. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldstemann på 4 har HH som han har hatt hvert år, dress med uttagbart for og forsterket gummi på knær og rumpe. Minstejenta hadde først arvedress HH fra storebror, men nå etter jul har hun vokst fra den og har fått sin egen splitter nye Reima Tec dress. Har ikke hatt den lenge nok til å si om vi er fornøyd med den eller ikke. Til våren knepper vi ut foret i HH-dressen til eldstemann, og lillesnuppa må nok få en ny vårdress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minstemann har Reflex vinterdress for andre år på rad, og vi er kjempefornøyde. Den er brukt hver dag siden i høst, på bar mark, snøslaps og bitende kulde. Dressen er like fin, og gutten tørr og varm.

Kommer ikke til å bruke mer penger enn det på en dress nei :)

Refleksdressen varte ikke lenge hos oss. For to år siden hadde nesten alle i barnehagen refleksdress. Nå er det ingen! Det ble hull på veldig kort tid.

Vi har gått tilbake til Troll nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datra har en Reimatec+ Den er helt suveren.

Guttungen har en sånn svart vinterbukse fra Skogstad og ei vinterjakke fra Skibum som jeg kjøpte på halv pris i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentene her har dresser fra Lego, type ultimatec. De er varme, tørre og gode, men storesøsters lyserosa dress ser konstant skitten ut samme hvor mye jeg vasker.... Men bortsett fra akkurat det er vi fornøyde.

Begge har hver sin arvede Reimatec dress i "reserve", og også disse er vi veldig fornøyde med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttungen på 9 år har bukse og jakke. Jakka er kjøpt på Cubus og har holdt seg fint. Boblebuksa er kjøpt på H&M og jeg håper den henger sammen til påsken er over... Har en Cubus-bukse i str større på lur i tilfelle.

Jentungen på 7 har en Reima-dress (ikke Tec, men en slags bevernylon) og den er vi kjempefornøyde med. Den blir nok sendt videre til kusina etter denne sesongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tatjana

Familiens yngste er den eneste som har hel dress. Vi kjøpte ny til jul, Skogstad. H*n hadde Skogstad fra før, og den var brukt i to og en halv sesong, og var blitt for liten. Men det syntes nesten ikke på den at den var brukt (bortsett fra at den var litt møkkete ;-)).

Åtteåringen har bukse fra Missing Link (tror jeg), og jakke fra Wow. Jakka er arvet fra tenåringen, og buksa var ny til jul så den har jeg ikke så mange erfaringer med enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt har en rimelig dress fra Cubus i år, men jeg er fornøyd med den, god å varm.

Han har i tillegg en slalombukse fra Stormberg, som vi bruker på ski + når det er litt mildere ute.

Før jul, var det bare foret regntøy som gjalt her jeg bor, nå etter jul, holder vi på å snø inne, og dressen er i bruk hver eneste dag.

Vasker den ikke så ofte, men den har fått noen runder i tørketrommelen i ny og ne, og virker ikke slitt i det hele tatt.

Pleier å ha tynn dress fra Reima vår/høst, så jeg går vel for det i år også, om jeg finner en. Demrer for meg at de dressene blir solgt på høsten og ikke våren.

Ha en flott helg.

De tynne reimatec-dressene kommer i hovedsak om våren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har litt forskjellige dresser, vi - pga gaver og arv (men det er veldig kjekt å ha flere altså!)

Snuppa er 3 år og har en Reimatec (som jeg er veldig fornøyd med på snøføre, vil helst ikke bruke den når det er bart), en Reflex (som jeg også bare har gode ting å si om) og en dress fra H&M som jeg også er fornøyd med!

I høst fikk hun en HH-dress med gummi på rompe og knær med uttagbart fôr - men den gikk det hull på etter ikke så lenge...

Til våren regner jeg med å kjøpe Reflex vårdress. De har vi gode erfaringer med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentene her har dresser fra Lego, type ultimatec. De er varme, tørre og gode, men storesøsters lyserosa dress ser konstant skitten ut samme hvor mye jeg vasker.... Men bortsett fra akkurat det er vi fornøyde.

Begge har hver sin arvede Reimatec dress i "reserve", og også disse er vi veldig fornøyde med.

Jeg kjøpte også Lego dress til snart-femåringen, og var utroli fristet til å kjøpe den rosa - den så så knallfin ut! jeg stod lenge og kikket, men så sierte den praktiske delen av meg, og jeg kjøpte den som var svart med rosa og hvitt på.

hun har hatt den i to-tre uker, og hun er visst fornøyd (har stort sett bare brukt den i barnehagen). Men den var lang i beina, og det er hun ikke så fornøyd med. Størrelse 116 til ei ator jente på snart fem år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mer fornøyd med 99-kroners dressen fra Maxi enn Reimatecen, men det er vel fordi jeg ikke har impregnert den, kanskje. Minstesnuppa har også en reima som blir gjennomblaut bare man ser på snøen, så hun bruker en 199-kronersdress fra Domus eller noe sånt. Knakende fornøyd med den og. ;) Men, litt mindre bevegelsesfrihet, da. Eldste har i tillegg en Troll-dress som vi er ganske fornøyd med, bortsett fra at strikka til å ha under føttene er borte, og knappene som holder de er ikke i vanlig størrelse til mitt reserve-strikk-lager, så jeg har ikke fått kjøpt nytt. ;)

Av votter er vi også like fornøyd med de som kommer fra meny eller europris, som de fra Reima.

Vet rett og slett ikke om det blir særlig mye mer Reima her i huset, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mer fornøyd med 99-kroners dressen fra Maxi enn Reimatecen, men det er vel fordi jeg ikke har impregnert den, kanskje. Minstesnuppa har også en reima som blir gjennomblaut bare man ser på snøen, så hun bruker en 199-kronersdress fra Domus eller noe sånt. Knakende fornøyd med den og. ;) Men, litt mindre bevegelsesfrihet, da. Eldste har i tillegg en Troll-dress som vi er ganske fornøyd med, bortsett fra at strikka til å ha under føttene er borte, og knappene som holder de er ikke i vanlig størrelse til mitt reserve-strikk-lager, så jeg har ikke fått kjøpt nytt. ;)

Av votter er vi også like fornøyd med de som kommer fra meny eller europris, som de fra Reima.

Vet rett og slett ikke om det blir særlig mye mer Reima her i huset, gitt.

Småen her har sin andre Reimadress og vi er strålende fornøyde. Ikke blir de våte og ikke blir de slitte. Men selvsagt må de impregneres, selv Gore-tex sko må det innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...