Gå til innhold

Er du fornøyd/misfornøyd med vinterdressen?

vici

Anbefalte innlegg

De tynne reimatec-dressene kommer i hovedsak om våren....

Jeg trodde de hadde endret det og at de kom på høsten de siste årene? Det var iallfall det de i butikken sa til meg i høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er mer fornøyd med 99-kroners dressen fra Maxi enn Reimatecen, men det er vel fordi jeg ikke har impregnert den, kanskje. Minstesnuppa har også en reima som blir gjennomblaut bare man ser på snøen, så hun bruker en 199-kronersdress fra Domus eller noe sånt. Knakende fornøyd med den og. ;) Men, litt mindre bevegelsesfrihet, da. Eldste har i tillegg en Troll-dress som vi er ganske fornøyd med, bortsett fra at strikka til å ha under føttene er borte, og knappene som holder de er ikke i vanlig størrelse til mitt reserve-strikk-lager, så jeg har ikke fått kjøpt nytt. ;)

Av votter er vi også like fornøyd med de som kommer fra meny eller europris, som de fra Reima.

Vet rett og slett ikke om det blir særlig mye mer Reima her i huset, gitt.

Jeg syntes Reima var verdt pengene da sønnen var liten og satt mye i snøen. Den hadde et slags sitteunderlag i baken. Og så hadde den god passform og bevegelighet. Også da han drev og skulle lære å kle på seg selv var Reimadress ypperlig. Den var så lett å få på at det var en fryd.

Men nå når han er fem ser jeg ingen vits i å kjøpe så dyr dress. De er jo verken varmere eller tørrere en billigdressene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun en gang har jeg kjøpt dyr dress, en Reima Tec. Det er faktisk den eneste dressen som noen gang har blitt slitt hjemme hos oss. Den måtte lappes etterhvert ;-)

Vanligvis har jeg kjøpt dresser til rundt 5-600 kroner og har alltid vært fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Jeg har en varmekjeldress, kjøpt billig på Esso for noe år siden. Den er lett og varm og ypperlig til snømåking og basing i snøen sammen med ungene. Den er altfor varm til å gå tur i. Den er ikke slitt og holder seg like pen etter mange år. Billlig var den også, tror jeg betalte rundt 300 for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tynne reimatec-dressene kommer i hovedsak om våren....

Jeg mente at det bare var rester igjen på våren, men mulig jeg tar feil.

Det håper jeg, for jeg har ikke kjøpt noen tynn dress, og den vi har passer definitivt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storebror har hatt tre Reimatec-dresser. Større mann**** skal man lete lengre etter. Revna, gikk opp i sømmene osv. Fikk ny, men samme elendigheta. Lillebror skal aldri ha Reima, det er i alle fall sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MayLynn

Da de var små hadde de reimatec dresser. Men eldstejenta var en ekspert på å få rifter i de - glidelåsen røk osv. Vi fikk ny 2 ganger - men ga til slutt opp hele Reimatec. Her hvor vi bor er det ikke mye snø så den er jo ikke akkurat beregnet på aking på asfalt slik som hun driver med heller.

Nå er de 6 og 8 og vi bruker stort sett Skogstad jakke og bukse. Det er vi fornøyde med bortsett fra at jakkene alltid blir så fort skitne og det viser så fort. Men det har vel ikke med sort jakke å gjøre... eventuelt fargen.

De har noen reservedresser som pappa fikk kjøpe på jobb da. Det er vel bevernylon. Greit å ha hengende på skolen i tilfelle de plutselig trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...