Gå til innhold

kjønnsopprasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jeg er en gutt på 17 år som lurer på om jeg skal ta kjønnsopprasjon fordi jeg føler at jeg trenger dt :) i dusjen da jeg dusjer å vasker meg føler jeg at jeg har pupper å fitte o.s.v om natta bruker jeg bh å t-sjorter inni bh coppen får å føle at jeg er ei jente . å jeg gjør sån at det ser ut som jeg har fitte :) jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nils :( har du noe svar ? skal jeg ta kjønnsopprasjon ? bør jeg fortelle det her til foreldrene mine ? jeg har alltid hat dt sån i hele livet mit :( er det bra eller dåli ?

Videoannonse
Annonse
Gjest xbellax
Skrevet

Du bør snakke med noen om det. Har du en nær relasjon med dine foreldre så er det veien å gå. Kanskje bør du ta en tur til din allmennlege... du trenger uansett å diskutere dine tanker om dette, hva som kjennes riktig ut for deg, hva som gjør deg "hel" om du skjønner. En operasjon kan være løsningen for noen, men du må bruke tid på å finne ut av og sortere dine tanker og følelser. Dersom din primærlege avviser deg blankt så gå videre, søk opp noen på nett som driver med sexologi og undersøk gjerne hvilke leger foreningen for transekjønnede anbefaler.

Lykke til videre på veien.

ps. ikke bruk ditt eget navn her inne.

Skrevet

Du bør snakke med noen om det. Har du en nær relasjon med dine foreldre så er det veien å gå. Kanskje bør du ta en tur til din allmennlege... du trenger uansett å diskutere dine tanker om dette, hva som kjennes riktig ut for deg, hva som gjør deg "hel" om du skjønner. En operasjon kan være løsningen for noen, men du må bruke tid på å finne ut av og sortere dine tanker og følelser. Dersom din primærlege avviser deg blankt så gå videre, søk opp noen på nett som driver med sexologi og undersøk gjerne hvilke leger foreningen for transekjønnede anbefaler.

Lykke til videre på veien.

ps. ikke bruk ditt eget navn her inne.

takker så mye :) jeg jobber på saken med dette :)

Gjest xbellax
Skrevet

takker så mye :) jeg jobber på saken med dette :)

Bare hyggelig :-) Finnes ikke noe rett eller galt her, du må gjøre det som kjennes riktig ut for deg. Brukt tid.. det er alt jeg kan si, bruk tid på utforske dette sammen med mennesker som ikke forsøker å dytte deg over på den ene eller den andre siden, og snakk gjerne med noen som har hatt det som deg.

gutten som føler seg som jente
Skrevet

Bare hyggelig :-) Finnes ikke noe rett eller galt her, du må gjøre det som kjennes riktig ut for deg. Brukt tid.. det er alt jeg kan si, bruk tid på utforske dette sammen med mennesker som ikke forsøker å dytte deg over på den ene eller den andre siden, og snakk gjerne med noen som har hatt det som deg.

det skal jeg :)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Å bli kjønnsoperert er enden på en meget lang prosess. Det begynner med at du må snakke med fastlegen din om dette. Denne vil henvise deg til en psykiater/psykologspesialist som har kompetanse på dette feltet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...