Gå til innhold

Overnatting - når legge seg?

Anbefalte innlegg

Snuppemor (8 år) har overnattingsgjest og det er første gangen her hos meg. Når kan jeg sende dem i seng? Ikke for at de skal sove altså, men pusse tenner og skifte til pysj og leke i senga til langt på natt. :o) Vanligvis går mine til sengs rundt kl 21 på lørdag, tror jeg sender dem i seng da i dag også.

Om de klarer å rydde golvet såpass at jeg får satt opp gjestesengen da...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/323782-overnatting-n%C3%A5r-legge-seg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rart så jeg glemmer når jeg sendte dem til køys, men kanskje rett etter grand prix? De vil likevel ikke sovne med en gang, og må jo få litt fnisetid på rommet :o)

De er alt på rommet og fniser. :o) Men det er ikke satt opp gjesteseng ennå og de er fremdeles i vanlige klær da. Får drøye en halvtimes tid så det ikke føles så tidlig for dem. ;o)

Noe av stasen med overnatting hos hverandre er jo å tulle og tøyse lenge på senga, så sett av nok tid til det:-)

Jeg husker forresten en gutt som skulle overnatte her en fredag da de gikk i første klasse (eller var det andre?). Da han kom snakket han masse om at han alltid fikk lov til å være _skikkelig_ lenge oppe på fredager, og at han håpet/regnet med at de fikk det nå også.

Jeg tenkte litt "oisann" - hvor lenge skal jeg holde dem oppe for at det skal regnes som "skikkelig lenge"? Og tenkte at jeg fikk drøye til halv ni-tida før jeg sendte dem i seng.

Klokka var knapt åtte da det kom med en meget oppgitt mine fra overnattingsgjesten: "men si meg: Skal vi ikke legge oss, snart da??!!" *S*

Noe av stasen med overnatting hos hverandre er jo å tulle og tøyse lenge på senga, så sett av nok tid til det:-)

Jeg husker forresten en gutt som skulle overnatte her en fredag da de gikk i første klasse (eller var det andre?). Da han kom snakket han masse om at han alltid fikk lov til å være _skikkelig_ lenge oppe på fredager, og at han håpet/regnet med at de fikk det nå også.

Jeg tenkte litt "oisann" - hvor lenge skal jeg holde dem oppe for at det skal regnes som "skikkelig lenge"? Og tenkte at jeg fikk drøye til halv ni-tida før jeg sendte dem i seng.

Klokka var knapt åtte da det kom med en meget oppgitt mine fra overnattingsgjesten: "men si meg: Skal vi ikke legge oss, snart da??!!" *S*

*host*

Jeg tror det er forskjell på unger :P

*Hehe* Regner ikke med de sovner på denne siden av midnatt for å si det sånn. ;o) Men de skal få ordne seg til natta snart, samme med poden, og så får de holde seg på rommene resten av kvelden så mor får litt fred med tekoppen sin. :o)

Annonse

Jeg hadde prøvd meg på normal lørdags-tid, tror jeg...

Nå er det riktignok en stund siden 12-åringen min var 8, men jeg har sovnet før frøkna og overnatinngsgjesten har tatt kvelden her. Og jeg er b-menneske.

Jeg regner med at poden sovner først, så jeg og til slutt jentungene. :o)

*host*

Jeg tror det er forskjell på unger :P

Ja, jeg skjønte det etterpå at dette var litt av en morgenfugl. Jeg vet ikke når han var vant til å legge seg hjemme til vanlig, men det var svært tydelig at 8 var langt over hva som var "skikkelig lenge"! ;-)

Ja, jeg skjønte det etterpå at dette var litt av en morgenfugl. Jeg vet ikke når han var vant til å legge seg hjemme til vanlig, men det var svært tydelig at 8 var langt over hva som var "skikkelig lenge"! ;-)

Men noen elsker jo å legge seg tidlig på tur - husker vi hadde med en 5-åring på hyttetur en gang og hun begynte å spørre om hun ikke snart skulle legge seg i 16-tiden...

Jeg hadde prøvd meg på normal lørdags-tid, tror jeg...

Nå er det riktignok en stund siden 12-åringen min var 8, men jeg har sovnet før frøkna og overnatinngsgjesten har tatt kvelden her. Og jeg er b-menneske.

Ja, her i huset er det for lengst slutt på tidlig legging i helgene - overnattingsgjest eller ikke;-)

I går var det først etter Senkveld at han tok kvelden. Likevel lå han og leste litt på senga, for jeg gikk inn der før jeg selv krøyp til køys og slukket lyset og fjernet bladet fra senga...;-)

Men noen elsker jo å legge seg tidlig på tur - husker vi hadde med en 5-åring på hyttetur en gang og hun begynte å spørre om hun ikke snart skulle legge seg i 16-tiden...

Hva?? Utrolig!! Men man blir jo ofte ekstra sliten av nye inntrykk osv, så kanskje det var grunnen?

Annonse

AneM1365380603

Ja, her i huset er det for lengst slutt på tidlig legging i helgene - overnattingsgjest eller ikke;-)

I går var det først etter Senkveld at han tok kvelden. Likevel lå han og leste litt på senga, for jeg gikk inn der før jeg selv krøyp til køys og slukket lyset og fjernet bladet fra senga...;-)

Her var min eldste og en overnattingsgjest oppe lenger enn meg. De er seige på den tiden av døgnet i den alderen.. Og enda seigere om morningen ;)

AneM1365380603

3-åringen min vil gjerne legge seg uansett hvor vi er. Da hun sov hos bestemor sist spurte hun pent om å få legge seg. Hun avviste både sang, leselys og døra på gløtt :) *Håper det varer*

Ja, nei, altså, jentungen liker egentlig ikke å legge seg etter meg - det er visst ikke noe gøy å være den eneste som er våken.

Hadde det ikke vært for det aner jeg ikke når hun hadde tuslet i seng.... Jeg var ram selv som tenåring, kunne godt ligge å lese til kl 3 i 8. klasse husker jeg....

7,5 åringen min har overnattingsgjest i dag. De var i seng halv ti, men har ikek sovnet. Det er imidlertid helt stille der inne, så jeg regner med at det er like før.

Vi spiste halv ni, og så fikk de herje og hoppe og danse en liten time før det var tid for tannpuss og pyamas.

7,5 åringen min har overnattingsgjest i dag. De var i seng halv ti, men har ikek sovnet. Det er imidlertid helt stille der inne, så jeg regner med at det er like før.

Vi spiste halv ni, og så fikk de herje og hoppe og danse en liten time før det var tid for tannpuss og pyamas.

Her er det full rulle på rommet ennå. :o) De kom nettopp inn og sa at de hadde krøpet sikk-sakk mellom beina på gjestesengen... Takk og lov for at jeg støvsugde der inne i formiddag!!!! Ellers hadde vel gjesten kommet hjem med grå, lodden pysj...

Her er det full rulle på rommet ennå. :o) De kom nettopp inn og sa at de hadde krøpet sikk-sakk mellom beina på gjestesengen... Takk og lov for at jeg støvsugde der inne i formiddag!!!! Ellers hadde vel gjesten kommet hjem med grå, lodden pysj...

Ha ha!!!!

Synes jeg ser dem med grålodne pyamaser!!!

Her var det også overnattingsgjest i går, de ble sendt i seng halv ti, som er max leggetid for min 8-åring på helg.

Jeg regnet med litt tull egentlig, særlig når gjesten fortalte at han aldri la seg før 23 på helg.

Men da jeg var opp der kvart på ti sov gjesten, så jeg skjønner godt at foreldrene sier han ofte sovner på stua på helg, sånn at de må bære han i seng.

Det er visst sååå koselig for han å være oppe like lenge som dem, synes de, jeg er mer sånn stakkars gutt, som sikkert sitter å gjesper de siste to timene.

Men jeg liker best overnatting på fredag jeg da, da klarer de ikke å være oppe halve natta, å om så skal skje har jeg lørdagen på å prøve å snu det igjen iallefall!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...