Gå til innhold

Overnatting - når legge seg?

Anbefalte innlegg

Her var det også overnattingsgjest i går, de ble sendt i seng halv ti, som er max leggetid for min 8-åring på helg.

Jeg regnet med litt tull egentlig, særlig når gjesten fortalte at han aldri la seg før 23 på helg.

Men da jeg var opp der kvart på ti sov gjesten, så jeg skjønner godt at foreldrene sier han ofte sovner på stua på helg, sånn at de må bære han i seng.

Det er visst sååå koselig for han å være oppe like lenge som dem, synes de, jeg er mer sånn stakkars gutt, som sikkert sitter å gjesper de siste to timene.

Men jeg liker best overnatting på fredag jeg da, da klarer de ikke å være oppe halve natta, å om så skal skje har jeg lørdagen på å prøve å snu det igjen iallefall!

Her var det veldig kjekt at det ikke var overnatting i går for Snuppa måtte på legevakta i formiddag med uvi. :o( Går mye bedre nå da. :o)

Men den lille drama-queenen måtte jo utnytte muligheten til litt dramatikk og brukte 20 min med gråt og hyling før den første medisindosen gikk ned. *sukk* Kveldsdosen gikk greit da. :o)

Fortsetter under...

Vi har tre tantebarn på overnatting i natt, så her har vært full guffe med seks unger hele kvelden ;-)

De to yngste på fire og fem år la seg klokka 20.00 og de fire eldste på 8, 9, 9 og 11 la seg 21.30.

Men har de sovnet? Her har de fått beskjed om at de skal befinne seg _under_ dyna heretter, men jeg tviler på at det går... ;o)

Men har de sovnet? Her har de fått beskjed om at de skal befinne seg _under_ dyna heretter, men jeg tviler på at det går... ;o)

Jeg hørte litt tusling på loftet for femten minutter siden, men nå er det stille tror jeg.... Jeg trua med å avlyse skøyteturen imorgen dersom de ikke var stille ;-))

Her var det veldig kjekt at det ikke var overnatting i går for Snuppa måtte på legevakta i formiddag med uvi. :o( Går mye bedre nå da. :o)

Men den lille drama-queenen måtte jo utnytte muligheten til litt dramatikk og brukte 20 min med gråt og hyling før den første medisindosen gikk ned. *sukk* Kveldsdosen gikk greit da. :o)

Huff, ikke gøy med uvi, men heldigvis bruker medisin å virke kjapt da, men litt drama queen fakter må gå an, tror det hører med i den alderen, værre med voksne drama Queens : )

Ble en amputert lørdagskos her, vi har vært i aktivitet i hele dag, og det ble sen middag. Når avkommet skulle i seng proklamerte han at han var bitter og skuffet, jeg spurte hva han var så skuffet over, joda, han hadde jo nesten ikke fått spist noe av godteriet sitt, he he!

AneM1365380603

Huff, ikke gøy med uvi, men heldigvis bruker medisin å virke kjapt da, men litt drama queen fakter må gå an, tror det hører med i den alderen, værre med voksne drama Queens : )

Ble en amputert lørdagskos her, vi har vært i aktivitet i hele dag, og det ble sen middag. Når avkommet skulle i seng proklamerte han at han var bitter og skuffet, jeg spurte hva han var så skuffet over, joda, han hadde jo nesten ikke fått spist noe av godteriet sitt, he he!

Bitter og skuffet? Hihi.. De er nå så søte :o)

Annonse

Hun blir nok bra igjen tenker jeg, så lenge hun er flink og tar medisinen sin så. :o)

Ganske stille inne på rommet nå, men jeg tror ikke de har sovnet, men ligger og leser og småprater litt. Det er såååå koselig å se og høre dem. :o)

Bitter og skuffet? Hihi.. De er nå så søte :o)

Ja han er en liten mann med store ord, skjønner ikke hvor han har det fra, jeg har mer enn en gang hevet øyenbrynene i vantro over hva han lirer av seg!

Det siste han sa var at jeg skulle finne ut hvem som fant opp smaken "mint", for det er i følge han den mest dumme oppfinnelsen i verden! Han fikk en After eight med min onkel i jula, han ble helt rar og svelget unna med brus, før han sa: "Har du kjøpt sjokolade med tannkrem? finnes det? hvorfor?" Da måtte jeg faktisk le, he-he!

AneM1365380603

Ja han er en liten mann med store ord, skjønner ikke hvor han har det fra, jeg har mer enn en gang hevet øyenbrynene i vantro over hva han lirer av seg!

Det siste han sa var at jeg skulle finne ut hvem som fant opp smaken "mint", for det er i følge han den mest dumme oppfinnelsen i verden! Han fikk en After eight med min onkel i jula, han ble helt rar og svelget unna med brus, før han sa: "Har du kjøpt sjokolade med tannkrem? finnes det? hvorfor?" Da måtte jeg faktisk le, he-he!

Jeg skal holde med din sønn der altså. Han er bare mer kreativ enn meg i sin beskrivelse av det :)

Jeg ble bare så veldig nysgjerrig på hva uvi er?

Håper alt står bra til med jenta di nå.

God søndag

Annonse

Snuppa på 9 har overnattingsgjester "hele tiden". Dvs. at ho kun får lov til å ha det på fredager. (Så ho får en skikkelig god natts søvn før neste uke begynner)

De går ikke til sengs før ca. kl. 23 og sovner ofte ikke før nærmere kl. 24. Jeg tror det er slik hos alle ho overnatter hos også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...