Gå til innhold

Tilknytningsforstyrrelse, forening?

Gjest Radmamma

Anbefalte innlegg

Gjest Radmamma

Heisan!

Så lenger ned at temaet tilknytningsforstyrrelse og en forening ble tatt opp.

Joachim Haarklou og jeg har snakket om det samme, men vi trenger noen mennesker som har interesse, overskudd og kanskje erfaring med å danne forening.

Vi er nok ganske mange som har barn med tilknytningsforstyrrelser, og med en forening vil vi stå sterkere

til å få samme rettigheter som f.eks ADHD familier.

Tenker også at det vil være til stor nytte å møte flere i samme situasjon..

Send meg gjerne en mail!

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det tenkt at det skal være en forening bare for dem som har barn med tilknytningsforstyrrelser eller kunne det evt. være en forening for tilknytning litt mer generelt? Personlig er jeg veldig opptatt av dette temaet, og føler at det godt kunne være mer i fokus i mange sammenhenger. Det er kanskje også et spørsmål om en i Norge følger opp barn og foreldre etter adopsjonen slik en skal, vet at det spørsmålet også har vært reist i Danmark. Jeg synes altså at det hadde vært flott med en forening med et litt bredere fokus. Da ville det kanskje også være lettere å få den til; flere å dele arbeidet på og kanskje flere med mer overskudd. Uansett, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det tenkt at det skal være en forening bare for dem som har barn med tilknytningsforstyrrelser eller kunne det evt. være en forening for tilknytning litt mer generelt? Personlig er jeg veldig opptatt av dette temaet, og føler at det godt kunne være mer i fokus i mange sammenhenger. Det er kanskje også et spørsmål om en i Norge følger opp barn og foreldre etter adopsjonen slik en skal, vet at det spørsmålet også har vært reist i Danmark. Jeg synes altså at det hadde vært flott med en forening med et litt bredere fokus. Da ville det kanskje også være lettere å få den til; flere å dele arbeidet på og kanskje flere med mer overskudd. Uansett, lykke til!

Godt poeng, fillolin. Vi kan jo ha godt av å lære tips og triks selv om det ikke er store tilknytningsvansker også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng, fillolin. Vi kan jo ha godt av å lære tips og triks selv om det ikke er store tilknytningsvansker også.

Ja, tilknytningsproblemer er jo ikke nødvendigvis noe som "er" eller "ikke er" - det er også noe som "blir" eller "vedvarer". Med mer fokus på dette, mer kunnskap, informasjon og oppfølging kunne kanskje noen vansker vært unngått mens andre kunne fått hjelp tidligere til å redusere eller leve med vanskene. Tenker jeg. Men det er veldig krevende å starte nye foreninger og det tar tid før det går av seg selv, så slik sett er kanskje det enkleste å lage en undergruppe i en annen forening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...