Gå til innhold

Trondheim - søndag - snø

Anbefalte innlegg

Gjest kjiping
Skrevet

Noen ideer til hva man kan gjøre i Trondheim en søndag i snøvær?

Gjest kjiping
Skrevet

Ta en tur på ski i Estenstadmarka:)

Beklageligvis finnes jeg ikke kjent i Estenstdamarka, og løypene er elendig skiltet. Prøvde meg på en tur tidligere i uka, og det gikk slett ikke bra... :(

Skrevet

Beklageligvis finnes jeg ikke kjent i Estenstdamarka, og løypene er elendig skiltet. Prøvde meg på en tur tidligere i uka, og det gikk slett ikke bra... :(

Da ville jeg gå en tur på ca ti minutter, (nok til å finne ut av om du har lyst til å fortsette og gå litt, eller bare ta hjem igjen), klare opp hodet litt, også lage popcorn og sette på en feelgoodfilm. Anbefaler Groundhog Day, du har sikkert sett den, men den kan godt sees flere ganger, og man blir like glad hver gang.

Skrevet

Prøv Bymarka da. :o) Estenstadmarka er jo bare rett opp og rett ned igjen. Eller bare gå en tur i nabolaget ditt rett og slett, kan være koselig det også. :o)

Skrevet

Prøv Bymarka da. :o) Estenstadmarka er jo bare rett opp og rett ned igjen. Eller bare gå en tur i nabolaget ditt rett og slett, kan være koselig det også. :o)

Er jo derfor det er så lett å finne fram i Estenstadmarka:)

Gjest kjiping
Skrevet

Tror kanskje jeg går for det siste. Skulle definitivt gjort meg mer kjent i Estenstadmarka (den ligger mye nærmere enn Bymarka) men jeg tror ikke jeg klarer det alene...

Gjest kjiping
Skrevet

Er jo derfor det er så lett å finne fram i Estenstadmarka:)

Er du kjent der?

Gjest Konrad Lauring
Skrevet

Sitte forran peisen med en lang syltynn pjolter?

Skrevet

Er det ikke bikkjekaldt i Trondheim?

Spørs hva du mener med bikkjekaldt, det er ca. -8 her hos meg nå og det er da ikke såååå kaldt.

Skrevet

Spørs hva du mener med bikkjekaldt, det er ca. -8 her hos meg nå og det er da ikke såååå kaldt.

brrr det er kaldere her -12 og vind.

Skrevet

Tror kanskje jeg går for det siste. Skulle definitivt gjort meg mer kjent i Estenstadmarka (den ligger mye nærmere enn Bymarka) men jeg tror ikke jeg klarer det alene...

Ta utgangspunkt i parkeringsplassen på Lohove, og følg lysløypa. Da kan du ikke rote deg bort.

Skrevet

Er du kjent der?

Var kjent der en gang. Men tror ikke jeg ville hatt noe problem med å komme opp til hytta og ned igjen selv om det er gått noen år. Det er jo ikke så stort et område, så det skal litt til å gå seg bort.

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Nå er jo søndagen over, men hvor vanskelig kan det være! De har flere kinoer der, kunstmuseum, kunstkafe, andre museumer og utstillinger, restauranter, for ikke å nevne alle de koselige kafeene på Bakklandet, og hva med rett og slett kle seg godt og rusle i sentrum og vindusshoppe. Tips til neste gang! Frister ingenting, så sitt inne, glan på TV og kikk ut på snøværet!

Gjest kjiping
Skrevet

Nå er jo søndagen over, men hvor vanskelig kan det være! De har flere kinoer der, kunstmuseum, kunstkafe, andre museumer og utstillinger, restauranter, for ikke å nevne alle de koselige kafeene på Bakklandet, og hva med rett og slett kle seg godt og rusle i sentrum og vindusshoppe. Tips til neste gang! Frister ingenting, så sitt inne, glan på TV og kikk ut på snøværet!

Jeg sjekket faktisk nettet for museer, men det var ikke mye relevant jeg fant som hadde åpent på søndager. Det var jo i grunn derfor jeg spurte, for kanskje å få noe tips. Om noen kanskje visste om et enbefalelsesverdig museum eller lignende med åpnet på søndager. Ville du reagert på same måte om noen spurte vedr Oslo? Der har de jo enda flere museer, galleriet, etc. Poenget var vel i grunn å finne tips om noe folk ville anbefale. Folk her inne ber jo folk anbefale bøker også. Ville du da svart "kan det være så vanskelig. Gå i en bokhandel/bibliotek der finnes det flust av bøker"?

Men det ble til at jeg gikk en tur i snøværet og prøvde ut de nye skoene i steden.

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Jeg sjekket faktisk nettet for museer, men det var ikke mye relevant jeg fant som hadde åpent på søndager. Det var jo i grunn derfor jeg spurte, for kanskje å få noe tips. Om noen kanskje visste om et enbefalelsesverdig museum eller lignende med åpnet på søndager. Ville du reagert på same måte om noen spurte vedr Oslo? Der har de jo enda flere museer, galleriet, etc. Poenget var vel i grunn å finne tips om noe folk ville anbefale. Folk her inne ber jo folk anbefale bøker også. Ville du da svart "kan det være så vanskelig. Gå i en bokhandel/bibliotek der finnes det flust av bøker"?

Men det ble til at jeg gikk en tur i snøværet og prøvde ut de nye skoene i steden.

Beklager, var ikke ment sånn! Men var der for ikke lenge siden selv, en hel helg, og vi fant mye artig å gjøre på søndag vi, uten å lete noe særlig. Så i ei brosjyre på hotellet bare, og fant herlige kafeer på Bakklandet, kunstmuseeumet var åpent med en flott utstilling og rett ved der var det også en kustkafe med en liten ustilling og hyggelig miljø. Stinn brakke var det der. Før har vi vært på noe som heter Vitensenteret som også ligger rett ved de andre stedene. Supert hvis en har unger. Så jeg kjeder meg faktisk aldri en søndag i Trondheim.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...