Gå til innhold

Ikea (slependen)

Anbefalte innlegg

Gjest høstløv
Skrevet

Ligger ikke det meste på selvbetjeningslager som på Leangen da? Kjøkkenskap + sofaer og større møbler må man hente på lageret, men bokhyller og mindre møbler plukker man fra lagerhyllene (inne i butikken, før kassene) selv.

De har ikke plass i en bygning, derfor har de lager i tre forskjellige bygninger.

Først så betaler du og etterpå må du hente varene, det er spesielt kjøkken og baderoms varene som skal hentes i andre bygninger.

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

25

• Lotte :o)

17

• morsan

6

• mrxx

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Var det ikke noen damer som reklamerte med det for et par år siden at de tok på seg oppdrag som "personal shopper"? ;-)

Sikkert dritdyrt, da...

Skrevet

''Jeg kan ikke ha cd-søyler, jeg når jo ikke opp!''

Mulige alternative løsninger:

1. Plasser kjærestens CD'er øverst.

2. Plasser de CD'ene du sjelden hører på øverst og invester i en lite gardintrapp

3. Få kjæresten til å gå amok med saga og sage hyllene lavere...;-)

''1. Plasser kjærestens CD'er øverst.''

Du har ikke kunnet unngå å få med deg at vi ikke bor sammen?

''2. Plasser de CD'ene du sjelden hører på øverst og invester i en lite gardintrapp''

;o) Søylene er stygge, jeg vil ha et skap. Har kvittet meg med alt annet av høye møbler på stua, vil ha lys og luft.

''3. Få kjæresten til å gå amok med saga og sage hyllene lavere...;-)''

Men skal jeg da få plass må jeg jo ha 5-6 stykker i bredden...

Skrevet

Var det ikke noen damer som reklamerte med det for et par år siden at de tok på seg oppdrag som "personal shopper"? ;-)

Sikkert dritdyrt, da...

Det gikk vel helst mer på klær og sminke kanskje?

Gjest høstløv
Skrevet

Sikkert dritdyrt, da...

Finnes enda

http://www.aktivioslo.no/pers_shop.php

men det er visst mest klær og slik, de hjelper med.

Skrevet

Det gikk vel helst mer på klær og sminke kanskje?

Jeg leste om noen som tok på seg ymse gavekjøp før jul - sånn typisk stresset mann som ikke makter dette, og leverer en liste til damene over hvilke personer som skal ha gave, cirka pris etc.

Men tenker de damene synes det er noe heeelt annet å fly rundt på kjøpesenter og handle gaver enn å dra til Ikea. Ikea er jo ikke "shopping" men "sjau-ing"!!

Skrevet

''1. Plasser kjærestens CD'er øverst.''

Du har ikke kunnet unngå å få med deg at vi ikke bor sammen?

''2. Plasser de CD'ene du sjelden hører på øverst og invester i en lite gardintrapp''

;o) Søylene er stygge, jeg vil ha et skap. Har kvittet meg med alt annet av høye møbler på stua, vil ha lys og luft.

''3. Få kjæresten til å gå amok med saga og sage hyllene lavere...;-)''

Men skal jeg da få plass må jeg jo ha 5-6 stykker i bredden...

''Du har ikke kunnet unngå å få med deg at vi ikke bor sammen?''

Selvsagt, men har han bare tannbørste og underbukser his deg? ;-)

''Men skal jeg da få plass må jeg jo ha 5-6 stykker i bredden...''

En høy = to lave! Enkel matematikk!! ;-)

Skrevet

Jeg leste om noen som tok på seg ymse gavekjøp før jul - sånn typisk stresset mann som ikke makter dette, og leverer en liste til damene over hvilke personer som skal ha gave, cirka pris etc.

Men tenker de damene synes det er noe heeelt annet å fly rundt på kjøpesenter og handle gaver enn å dra til Ikea. Ikea er jo ikke "shopping" men "sjau-ing"!!

Jeg skulle alltids fått det i hus om jeg hadde fått tak i det i rimelig nærhet her, men det gjør jeg tydeligvis ikke. :o(

Ikke kjenner jeg noen i området der godt nok til å spørre om de gidder ta turen ut, handle for meg og sende i posten heller...

Skrevet

''Du har ikke kunnet unngå å få med deg at vi ikke bor sammen?''

Selvsagt, men har han bare tannbørste og underbukser his deg? ;-)

''Men skal jeg da få plass må jeg jo ha 5-6 stykker i bredden...''

En høy = to lave! Enkel matematikk!! ;-)

''Selvsagt, men har han bare tannbørste og underbukser his deg? ;-)''

Jepp. :o) Det er ganske sjeldent han er her hos meg, vi er stort sett ute hos ham.

''En høy = to lave! Enkel matematikk!! ;-)''

I teorien ja, men de har jo sokkel og topp-plate også... Kan jo alltids få tak i en annen, hel topp-plate å legge oppå, men de vil jo ikke bli like nederst da. Og selv om de ikke koster mange kronene så vil det jo fort bli ganske mye om jeg må kjøpe 6 søyler + topp-plate for å få et skap...

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1234107182' post='4087549]

Jeg får bare opp hovedsiden.

Hva skal du bruke dette møbelet til, og i hvilket rom skal det stå?

Til å ha dvd'er og cd'er i og det skal stå på stua. Nei, jeg har ikke plass noe annet sted. Har en golvhylle for cd'er der nå, men trenger noe annet til dvd'ene mine og vil ha et hvitt skap der. Max. dybde er egentlig 17-18 cm, derfor hadde Benno-hylla vært perfekt! Vil ikke ha noe som er høyere enn 120 cm egentlig.

Skrevet

Til å ha dvd'er og cd'er i og det skal stå på stua. Nei, jeg har ikke plass noe annet sted. Har en golvhylle for cd'er der nå, men trenger noe annet til dvd'ene mine og vil ha et hvitt skap der. Max. dybde er egentlig 17-18 cm, derfor hadde Benno-hylla vært perfekt! Vil ikke ha noe som er høyere enn 120 cm egentlig.

Du har ikke plass til en kommode med skuffer istedet, da?

Malm-kommode, f.eks.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1234108815' post='4087575]

Du har ikke plass til en kommode med skuffer istedet, da?

Malm-kommode, f.eks.

Øh - max. dybde 17-20 cm, ikke 48.... Dessuten er de kommodene ubegripelig stygge og kjedelige.

Skrevet

Øh - max. dybde 17-20 cm, ikke 48.... Dessuten er de kommodene ubegripelig stygge og kjedelige.

*hahaha*

Ja, du viser jo deg som hakket over dette i interiør, når du fortviler over Benno og Billy ;-p

Vi har hyller av dette slaget på kontor (bokhylle) og gutterom (cd-søyle til NDS-spill + PS2-spill + Wii-spill - geniale til det). Hyller av denne sorten hadde jeg ikke plassert i stua.

Tør jeg spørre om hvordan en pen kommode ser ut? ;-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1234110788' post='4087582]

*hahaha*

Ja, du viser jo deg som hakket over dette i interiør, når du fortviler over Benno og Billy ;-p

Vi har hyller av dette slaget på kontor (bokhylle) og gutterom (cd-søyle til NDS-spill + PS2-spill + Wii-spill - geniale til det). Hyller av denne sorten hadde jeg ikke plassert i stua.

Tør jeg spørre om hvordan en pen kommode ser ut? ;-)

Jeg skal jo sette dører på hyllene da. :o)

Kommoder passer ikke på stua i utgangpunktet og jeg hadde neppe kommet til å sette en kommode der. Men et eksempel på det jeg synes er en fin kommode er denne

http://www.nysted.no/bilder/produkt/bild.taste/kommode%20hvit%205%20skuffer.jpg

men jeg likte ikke håndtakene noe særlig da så dem hadde jeg nok byttet ut.

Skrevet

Jeg skal jo sette dører på hyllene da. :o)

Kommoder passer ikke på stua i utgangpunktet og jeg hadde neppe kommet til å sette en kommode der. Men et eksempel på det jeg synes er en fin kommode er denne

http://www.nysted.no/bilder/produkt/bild.taste/kommode%20hvit%205%20skuffer.jpg

men jeg likte ikke håndtakene noe særlig da så dem hadde jeg nok byttet ut.

Jeg synes Billy og Benno ser simple ut, til å ha på ei stue. Brutter'n har det - det ser helt student-aktig ut. Jeg kan ikke tenke meg å ha bøker og cd'er stående framme på stua. Det ser så rotete ut. Liker rene flater :-)

Jeg har 3 Malmkommoder, de er ikke på stua de heller, men på ungenes rom. :-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1234111432' post='4087587]

Jeg synes Billy og Benno ser simple ut, til å ha på ei stue. Brutter'n har det - det ser helt student-aktig ut. Jeg kan ikke tenke meg å ha bøker og cd'er stående framme på stua. Det ser så rotete ut. Liker rene flater :-)

Jeg har 3 Malmkommoder, de er ikke på stua de heller, men på ungenes rom. :-)

''Jeg kan ikke tenke meg å ha bøker og cd'er stående framme på stua. Det ser så rotete ut. Liker rene flater :-)''

Det er derfor jeg skal ha dører på. :o)

Skrevet

''Jeg kan ikke tenke meg å ha bøker og cd'er stående framme på stua. Det ser så rotete ut. Liker rene flater :-)''

Det er derfor jeg skal ha dører på. :o)

Dører, det har brutter'n også.. Men det blir ikke stilig, da...i beste fall litt bedre enn uten dører.

Cd'ens tid er straks forbi, så vi trenger ikke lagre gamle cd'er = mindre "rot".. Finner alt på internett :-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1234112371' post='4087598]

Dører, det har brutter'n også.. Men det blir ikke stilig, da...i beste fall litt bedre enn uten dører.

Cd'ens tid er straks forbi, så vi trenger ikke lagre gamle cd'er = mindre "rot".. Finner alt på internett :-)

Vrang du er da. Jeg kom til å tenke på det vegghengte vitrineskapet fra Ikea som "alle" hadde en periode, men nå finner jeg ikke det heller. :o(

Tenkte på to slike:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50115541

men de blir litt for brede i og med at topp-plata er bredere enn selve skapet. Dessuten er jeg usikker på om dvd'ene går inn, har en hylle fra før, men gidder ikke pelle ut en hylle bare for å sjekke ettersom de ikke passer uansett.

Skrevet

Vrang du er da. Jeg kom til å tenke på det vegghengte vitrineskapet fra Ikea som "alle" hadde en periode, men nå finner jeg ikke det heller. :o(

Tenkte på to slike:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50115541

men de blir litt for brede i og med at topp-plata er bredere enn selve skapet. Dessuten er jeg usikker på om dvd'ene går inn, har en hylle fra før, men gidder ikke pelle ut en hylle bare for å sjekke ettersom de ikke passer uansett.

''Jeg kom til å tenke på det vegghengte vitrineskapet fra Ikea som "alle" hadde en periode, men nå finner jeg ikke det heller. :o(''

Tror jeg vet hvilket du mener. Jeg har et :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...