Gjest Thor J H Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Hei Nils Håvard! Min kjærestes mor har over lengre tid hatt store psykiske problemer. Hun drikker daglig store doser og er full omtrent 80% av tiden (5 av 7 dager i uken), samt hun blander kraftige smretestillende og sovetabeletter med alkohol. Dette får henne til og snakke med seg selv, være konstant sur og slem mot sin datter (18 år) og sønn (15år) som bor hjemme.da med alkohol, høy musikk og sex, hele nattan lang, som gjør at sønnen på 15, samt datteren, ikke får sove om nettene. Samt et skrekksyn for sønnen på 15 om han tilfeldig skulle våkne og ha behov for noe han hadde glemt oppe i stuen(feks sin leskedrikk) Hun krever (i berused psykotisk tilstand) at barna skal gjøre akkurat som hun sier. Eksempel: de må gå ut og måke oppkjørselen klokken 00:00 om natten for at drosjen til den fulle kjæresten skal komme seg opp i oppkjørselen, og de skal på skolen dagen etter. (hvorfor skal datteren og sønnen måke oppkjørselen for at den fulle mannen skal komme og holde sønnen og henne våken resten av natten?) Hun er konstant slem og bitter mot sine barn, og tvinger den elste til og flytte ut. Hun sier at hun trenger tid til og helbrede seg selv, og da kan datteren ikke bo hjemme. Men det som skjer om datteren forsvinner, er mer alkohol, piller og psykotiske handlinger. Besøkene av kjæresten vil da også øke med henne ute av huset. "Alt hun sier er rett", og hvis hun blir forklart hvordan hennes tilstand er, så sier hun at alt er min kjæres feil. Ingenting kan få henne til og endre hennes vaner og handlinger utenom og legges inn, noe hun nekter. Av og til sover hun over 24 timer i strekk, grunnet blanding av alkohol (vin for det meste) og krafige medisiner som betablokker, sovemedisin el. Hun glemmer også ofte hva hun har gjort og sagt dagen før. Hun skal jobbe nå kun 50%, men det er nok betraktelig mindre, som da øker firiten hennes og muligheten for og forfylle sine daglige behov av alkohol og piller. Hun er (unkyld utrykket) helt gal i hodet. Roper, skriker og kommanderer. og når hun våkner neste dag, husker hun ikke noe, og da er det på nytt klart for dagens dose av vin og medikamenter i en blanding. som ikke gjør noe, noe bedre for noen. ( det er kraftig synd på henne. Hun lider pyskisk, men vil ikke akseptere dette selv) Alt dette (som skrevet i overstående tekst) er da til skade for hennes barn, og spesielt gutten på 15 år, som må se sin mor ha sex naken i stuen med sin elsker, og bli kjeftet på og kommandert til og gjøre akkurat som hun mener selv om det er av det mest urimelige som kan tenkes. Er dette et godt nok grunnlag for og få vedkommende lagt inn? Det går spesielt utover min kjæreste på 18 år, som bor her daglig. Sønnen er der annenhver uke. (jeg personlig er ofte sammen med min kjæreste der, og er vitne til dette, men ingenting hjelper. Og hun nekter frivillig innleggelse. Det er rett og slett skadelig for barna. I et slik tilfelle er det ikke barna som skal ut, men moren som trenger legehjelp. Håper på et svar fra deg! Tusen takk for at du tar slike hendvendelser serriøst. det hjelper mange liv. Mvh Thor J Fra Larvik 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/323857-finnes-det-grunnlag-for-tvangsinleggelse-her/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Jeg finner ikke noe oerbevisende i ditt innlegg vedr psykose. Slik sett kan det bli vanskelig å tvangsinnlegge henne. Uansett bør du varsle fastlegen hennes. Kanskje kan hun tvangsinnlegges til observasjon i inntil 10 dager. Det du absolutt bør gjøre allerede i morgen, er å varsle barnevernet. De kan trå til med tiltak som beskytter barna. Det kan også være første stag på veien til at hun må innse at dette er alvor. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/323857-finnes-det-grunnlag-for-tvangsinleggelse-her/#findComment-2689776 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.