Gå til innhold

Vinterens første skitur!

Anbefalte innlegg

Vi har vært på langrennstur i dag, alle fem - og det var fantastisk!!!!! Glitrende snø, knallblå himmel og sol som varmet skikkelig! Blå voks var perfekt, og alle var blide og glade (nesten hele tiden - hun midterste måtte jo prøve seg litt på sutring, men gav seg ganske fort). Etter ca 3 km stoppet vi, laget bål, og hadde pølser kjeks og kakao :-)

Og så moro det er å se at ungene blir flinkere og flinkere for hvert år - vi var kjempeimponerte over dem alle tre. Jeg og jentene gikk ca 6 km, mens mannfolkene gikk ca 12 km. Hun minste ville ikke lenger stå mellom beina på meg i nedforbakkene, og har fått en utrolig god balanse nå!

Så nå håper vi på mange flotte skiturer fremover!!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/323858-vinterens-f%C3%B8rste-skitur/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som en skikkelig hyggelig familietur :o) Det minner litt om barndommen..

Ja, vi hadde alltid noen skiturer i løpet av vinteren (ikke mange, men det hørte med) - men vi var alltid for oss selv, aldri der det var mye folk, og aldri i oppkjørte løyper.

Husker at pappa alltd hadde med Firkløver sjokolade "som bensin" når vi var slitne. Og så hadde vi nesten alltid bål, og varm saft på termos :-)

AneM1365380603

Ja, vi hadde alltid noen skiturer i løpet av vinteren (ikke mange, men det hørte med) - men vi var alltid for oss selv, aldri der det var mye folk, og aldri i oppkjørte løyper.

Husker at pappa alltd hadde med Firkløver sjokolade "som bensin" når vi var slitne. Og så hadde vi nesten alltid bål, og varm saft på termos :-)

Vi hadde lysløypa rett ved huset, så det hendte ofte jeg tok en tur på egenhånd. Det var så kjekt å se harespor, bl annet.

Andre gode minner fra vinteren er isfiske, men som voksen er jeg ganske letta over at det gikk greit ;) Vi har til og med kjørt over isen flere ganger. Det var en fast plass det var lov når isen var tykk nok.

Vi hadde lysløypa rett ved huset, så det hendte ofte jeg tok en tur på egenhånd. Det var så kjekt å se harespor, bl annet.

Andre gode minner fra vinteren er isfiske, men som voksen er jeg ganske letta over at det gikk greit ;) Vi har til og med kjørt over isen flere ganger. Det var en fast plass det var lov når isen var tykk nok.

Isfiske har jeg aldri vært med på, men vi gikk mye på skøyter som barn, både på bane og på vann.

Uff - nå må jeg få lagt meg. Har sittet og lest i kveld + strøket gardiner for jobben. Er jeg ikke snill? Stryking må være toppen av alt kjedsommelig husarbied :-(

AneM1365380603

Isfiske har jeg aldri vært med på, men vi gikk mye på skøyter som barn, både på bane og på vann.

Uff - nå må jeg få lagt meg. Har sittet og lest i kveld + strøket gardiner for jobben. Er jeg ikke snill? Stryking må være toppen av alt kjedsommelig husarbied :-(

Stryking av hva det måtte være er mannens arbeid :o)

Annonse

Stryking av hva det måtte være er mannens arbeid :o)

Tror aldri min mann har tatt i strykejernet...

Jo forresten - når han skal legge på glider på slalåmskiene , da er han flink med det - men aldri på tøy!

Men vi stryker minimalt med tøy altså - og det meste som skal strykes tar svigermor :-)

Det høres veldig koselig ut. Det er så deilig når ungene mestrer bedre og bedre:-)

I år har vi priortert slaom. Nå har minstemor blitt kjempeflink og det er så deilig for jeg har savnet å stå slalom, selv om jeg liker kjempegodt å gå langrenn også.

AneM1365380603

Tror aldri min mann har tatt i strykejernet...

Jo forresten - når han skal legge på glider på slalåmskiene , da er han flink med det - men aldri på tøy!

Men vi stryker minimalt med tøy altså - og det meste som skal strykes tar svigermor :-)

Svigermor er bedre enn at du må ta det selv i allefall :)

Jeg tok min tørn da stuegardinene skulle opp. 14 lengder ble litt mye for en stakkars mann *S* Vi strøk 18 lengder, men fant ut at fire ble overfødig.

''Husker at pappa alltd hadde med Firkløver sjokolade "som bensin" når vi var slitne. ''

Hos oss vanket det druesukkertabletter! ;-) Verdens naturligste ting for meg, men jeg har etterhvert skjønt at dette visstnok skal være veldig sært...;-)

AneM1365380603

''Husker at pappa alltd hadde med Firkløver sjokolade "som bensin" når vi var slitne. ''

Hos oss vanket det druesukkertabletter! ;-) Verdens naturligste ting for meg, men jeg har etterhvert skjønt at dette visstnok skal være veldig sært...;-)

''

Hos oss vanket det druesukkertabletter! ;-) ''

Haha. Ser for meg en vitaminpille ligge på tallerkenet som middag også ;)

Det høres veldig koselig ut. Det er så deilig når ungene mestrer bedre og bedre:-)

I år har vi priortert slaom. Nå har minstemor blitt kjempeflink og det er så deilig for jeg har savnet å stå slalom, selv om jeg liker kjempegodt å gå langrenn også.

Vi har faktisk prioritert slalåm de to siste åreme - og egentlig trosset alle gode råd om at ungene først bør beherske langrenn godt, og deretter slalåm.

Det vi ser er at minstejenta på snart 5 har fått kjemepgod balanse uten særlig langrennstrening :-)

Annonse

Vi har faktisk prioritert slalåm de to siste åreme - og egentlig trosset alle gode råd om at ungene først bør beherske langrenn godt, og deretter slalåm.

Det vi ser er at minstejenta på snart 5 har fått kjemepgod balanse uten særlig langrennstrening :-)

Ja, jeg tror ikke det spiller så stor rolle hva de starter med egentlig.

Minstemor startet sent med slalom. Først i år og nå er hun 7 år. Jeg hadde tenkt å melde henne på kurs, men ser nå at det er helt unødvendig. Hun er så tøff atte:-)

Vi kunne nok ha startet for lenge siden, for hun elsket å kjøre i nedoverbakker på langrennsski.

Gjest annlovinda

Høres deilig ut.

I år har vi faktisk gått masse på ski - både langrenn og slalåm.

Og utrolig hvilken framgang de har, ser jo det at turene går både lengre og raskere på langrenn. Vi har minst en ettermiddag i uka gått i marka, inn til en hytte og gått tilbake igjen, med hodelykter, koselig. Og da går vi en mil, og det er deilig på en vanlig dag etter jobb og middag. 7-åringen vår elsker disse turene på ettermiddagen.

Håper snøen vil ligge lenge.

Gjest Elextra

Ja, jeg tror ikke det spiller så stor rolle hva de starter med egentlig.

Minstemor startet sent med slalom. Først i år og nå er hun 7 år. Jeg hadde tenkt å melde henne på kurs, men ser nå at det er helt unødvendig. Hun er så tøff atte:-)

Vi kunne nok ha startet for lenge siden, for hun elsket å kjøre i nedoverbakker på langrennsski.

''Minstemor startet sent med slalom. Først i år og nå er hun 7 år. ''

Haha! Jeg startet da jeg var 16 - trodde dét var sent, jeg!

Når det sagt startet mine da de var 4 og 6. Er mer på langrennski, men gøy med slalom også.

''Minstemor startet sent med slalom. Først i år og nå er hun 7 år. ''

Haha! Jeg startet da jeg var 16 - trodde dét var sent, jeg!

Når det sagt startet mine da de var 4 og 6. Er mer på langrennski, men gøy med slalom også.

Joda, jeg også startet da jeg var 16, men i forhold til disse små knertene jeg ser i bakken, startet hun sent :-)

Bare et lite spørsmål. Skrives det slalåm altså? Jeg har alltid trodd det var slalom med o?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...