Gå til innhold

Dilemma - 60% eller 100% plass

Anbefalte innlegg

Gjest ada sin mamma

Jeg er hjemmeværende, men har etterhvert tenkt meg ut i deltidsjobb.

Ungen går 60% i barnehage. I dag skal de vite om vi ønsker å endre oppholdstiden fra høsten av...

Vi betaler ca1800 kr m/kost for 60%, det blir 2550 kr for 100% m/kost. Prisforskjellen er ikke avskrekkende. Jeg er redd jeg kanskje _ikke_ får utvidet plassen, om jeg melder fra senere.

Hva gjør vi? Behovet for 100% er ikke reelt pr i dag. Samtidig vil det gi oss utrolig stor frihet ift å kunne jobbe alle hverdager etter behov.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/323882-dilemma-60-eller-100-plass/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis ikke det økonomiske spiller noen stor rolle, hadde jeg ikke nølt et øyeblikk med å utvide.

Jo eldre barnet blir, desto mer interessant kan det være å ha hele dager / kunne være tilstede på dager da det skjer noe spesielt.

I disse tider er det greit å ha tilrettelagt forholdene slik at man kan forandre på ting hvis det skulle bli nødvendig.

Skattefritak for barnepass.

Nå husker jeg ikke grensene, men du har jo i tillegg skattefritak for barnepass opp til ett visst beløp. Da da får du vel også skattelette på de 750 kr. ekstra pr. mnd. (Altså 28%. Netto kostnad blir da 540,- pr. mnd.)

Du har vel også mulighet til å REDUSERE plassen senere om du ønsker det. Det er ofte mye enklere enn å få flere dager.

Gjest Elextra

''Behovet for 100% er ikke reelt pr i dag. Samtidig vil det gi oss utrolig stor frihet ift å kunne jobbe alle hverdager etter behov.''

Du sier jo også at du har tenkt deg ut i jobb. Om ikke det økonomiske er avgjørende burde det ikke være noe å lure på en gang.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...