Gjest ada sin mamma Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Jeg er hjemmeværende, men har etterhvert tenkt meg ut i deltidsjobb. Ungen går 60% i barnehage. I dag skal de vite om vi ønsker å endre oppholdstiden fra høsten av... Vi betaler ca1800 kr m/kost for 60%, det blir 2550 kr for 100% m/kost. Prisforskjellen er ikke avskrekkende. Jeg er redd jeg kanskje _ikke_ får utvidet plassen, om jeg melder fra senere. Hva gjør vi? Behovet for 100% er ikke reelt pr i dag. Samtidig vil det gi oss utrolig stor frihet ift å kunne jobbe alle hverdager etter behov. 0 Siter
laban Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Hvis ikke det økonomiske spiller noen stor rolle, hadde jeg ikke nølt et øyeblikk med å utvide. Jo eldre barnet blir, desto mer interessant kan det være å ha hele dager / kunne være tilstede på dager da det skjer noe spesielt. I disse tider er det greit å ha tilrettelagt forholdene slik at man kan forandre på ting hvis det skulle bli nødvendig. 0 Siter
Speak Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Skattefritak for barnepass. Nå husker jeg ikke grensene, men du har jo i tillegg skattefritak for barnepass opp til ett visst beløp. Da da får du vel også skattelette på de 750 kr. ekstra pr. mnd. (Altså 28%. Netto kostnad blir da 540,- pr. mnd.) Du har vel også mulighet til å REDUSERE plassen senere om du ønsker det. Det er ofte mye enklere enn å få flere dager. 0 Siter
morsan Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Jeg ville heller ikke ha nølt med å utvide. Man trenger jo ikke benytte plassen fullt ut, men man har helt andre muligheter til å være fleksible og tilpasse barnets oppholdstid til alt annet som skjer. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 ''Behovet for 100% er ikke reelt pr i dag. Samtidig vil det gi oss utrolig stor frihet ift å kunne jobbe alle hverdager etter behov.'' Du sier jo også at du har tenkt deg ut i jobb. Om ikke det økonomiske er avgjørende burde det ikke være noe å lure på en gang. 0 Siter
UlrikkeE Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Hvis økonomien ikke spiller noen rolle, hadde jeg utvidet uten å nøle! Dere får fleksibilitet, ungene kan enklere være med på noe som skjer en dag som ikke er "deres dag", og jo eldre de blir, jo viktigere blir det å være i barnehagen hver dag... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.