Gjest prust Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Vet at det er spurt om før, men finner ikke noe akkurat nå. Jeg skal samle noen venninner på fredag, og trenger tips til servering. Vi blir 8-9 stk. Jeg kan beregne et par timer til disposisjon med tillaging, men er ikke noe flink til ¨å lage mat.... Regner med at mannen min er opptatt med ungene, og at jeg har kjøkkenet stort sett for meg selv. Tips? 0 Siter
henrikke71 Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Du skulle lage ViViolas lasagne, den er helt upper class. Jeg vet bare ikke helt hvordan man finner gamle tråder? Den ligger i tråden lasagne! fra januar:) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Du skulle lage ViViolas lasagne, den er helt upper class. Jeg vet bare ikke helt hvordan man finner gamle tråder? Den ligger i tråden lasagne! fra januar:) Denne? http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=3988809 Ser jo knallgod ut! 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Har ikke flyfly lagt ut en kylling og paprika-form.. Den har jeg lyst til å teste en gang. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Har ikke flyfly lagt ut en kylling og paprika-form.. Den har jeg lyst til å teste en gang. Jo! Den har jeg lyst til å prøve! Skal rope på henne! :-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Laks i langpanne er rågodt! Jeg har fått oppskriften fra en eller annen her inne Legg laksefileter i langpanne eller stor ildfast form. Dryss over masse sitronpepper. Del opp paprika og purreløk. Ha dette over laksen. Bland sammen rømme (ikke lettrømme!) og litt melk så det blir en litt tykk blanding. Hell dette over lakseforma. Stek i ovnen på ca 200 grader til laksen er gjennomstekt. Legg et stykke aluminiumsfolie over forma når den stekes. Server med kokt ris og evt også brytebrød. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Laks i langpanne er rågodt! Jeg har fått oppskriften fra en eller annen her inne Legg laksefileter i langpanne eller stor ildfast form. Dryss over masse sitronpepper. Del opp paprika og purreløk. Ha dette over laksen. Bland sammen rømme (ikke lettrømme!) og litt melk så det blir en litt tykk blanding. Hell dette over lakseforma. Stek i ovnen på ca 200 grader til laksen er gjennomstekt. Legg et stykke aluminiumsfolie over forma når den stekes. Server med kokt ris og evt også brytebrød. Ja, det er knallgodt, men jeg føler det er litt mer vanlig middag, enn sånn kose-venninne-mat... 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Laks i langpanne er rågodt! Jeg har fått oppskriften fra en eller annen her inne Legg laksefileter i langpanne eller stor ildfast form. Dryss over masse sitronpepper. Del opp paprika og purreløk. Ha dette over laksen. Bland sammen rømme (ikke lettrømme!) og litt melk så det blir en litt tykk blanding. Hell dette over lakseforma. Stek i ovnen på ca 200 grader til laksen er gjennomstekt. Legg et stykke aluminiumsfolie over forma når den stekes. Server med kokt ris og evt også brytebrød. Mmmm. Det høres deilig ut! 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Jo! Den har jeg lyst til å prøve! Skal rope på henne! :-) Den er kjempegod, og enkel å lage. Anbefales. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Ja, det er knallgodt, men jeg føler det er litt mer vanlig middag, enn sånn kose-venninne-mat... Kommer kanskje litt an på tilbehøret? Jeg har brukt det både til venninne-mat og til vanlig søndagsmiddag. Venninnene mine likte det veldig godt 0 Siter
henrikke71 Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Denne? http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=3988809 Ser jo knallgod ut! Det er den ja:) 0 Siter
mirami Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Tapas? Kan lage en to-tre forskjellige ting, trenger ikke være så vanskelig. Og det er knallgodt. Siste gang laget jeg: Foccacia-brød m tørkede tomater, oliven og feta, hvitløksmarinerte champignonger, asparged med skinke og tapasboller. Suksess:) 0 Siter
Gjest Vinita Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Bali kyllinggryte med jasmin ris... 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Pai? Kan bruke langpanne eller 2 paiformer. Til en pai: Jeg bruker Maizenna sin ferdige melblanding, men du kan lage selv eller kjøpe helt ferdig. Så har jeg oppi kylling på boks (sånn bogskinkeboks lignendes greie), denne freser jeg litt i panna med purre/vårløk, og litt pepper. Squash, sopp og løk stekes litt med salt og litt pepper. Blomkål og broccoli i små biter. Eggestand, jeg bruker oppskriften på Maizenna pakken. Ost på toppen. Knallgodt, enkelt og mettendes. En god salat ved siden. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Sist jeg hadde venninnefest serverte jeg fajitas med biffstrimler. Det ble kjempegodt 8 porsjoner 1 200 g biffkjøtt i strimler 2 glass syltet jalapeno med kraft 4 stk. løk 4 stk. rød paprika 4 glass salsa 8 ss olje 24 stk. hvetetortilla 4 boks meksikanske bønner 4 boks guacamole 4 dl lettrømme 1. Mariner biffstrimlene i jalapeno med kraften i ca. 30 minutter. 2. Sil kraften av kjøttet og brun det i varm stekepanne sammen med strimlet løk og paprika og noen jalapeno i ca. 5 minutter. Rør inn 3 ss salsa i kjøttblandingen. 3. Fyll varme tortilla med kjøttblandingen, guacamole, varme bønner, rømme og litt salsa. Brettes som en konvolutt. 0 Siter
Gjest giggsi Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Bali kyllinggryte med jasmin ris... Uff, nei, den gryten er noe av det mest smakløse jeg noen gang har smakt. Hvis du på død og liv vil lage ferdiggryte, så velg heller spansk kyllinggryte. Den er mye bedre. 0 Siter
Gjest Vinita Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Uff, nei, den gryten er noe av det mest smakløse jeg noen gang har smakt. Hvis du på død og liv vil lage ferdiggryte, så velg heller spansk kyllinggryte. Den er mye bedre. Synes den er god jeg da,men nå må jeg jo prøve spansk kyllinggryte også : ) Kanskje jeg også liker den bedre. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Uff, nei, den gryten er noe av det mest smakløse jeg noen gang har smakt. Hvis du på død og liv vil lage ferdiggryte, så velg heller spansk kyllinggryte. Den er mye bedre. Mener du det?! Jeg synes ikke spansk kyllinggryte er like godt som Bali... Bali kyllinggryte med ekstra grønnsaker og fløte *nam* 0 Siter
Katt-ja Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Uff, nei, den gryten er noe av det mest smakløse jeg noen gang har smakt. Hvis du på død og liv vil lage ferdiggryte, så velg heller spansk kyllinggryte. Den er mye bedre. Bali er god den, synes jeg. Men jeg pleier jo å bruke den som basis, litt mer ananas, sjampinjong i. Og kanskje jeg tar oppi litt mer krydder også,- nå er det lenge siden jeg har brukt den...husker ikke helt. 0 Siter
Gjest Kendra Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Laks i langpanne er rågodt! Jeg har fått oppskriften fra en eller annen her inne Legg laksefileter i langpanne eller stor ildfast form. Dryss over masse sitronpepper. Del opp paprika og purreløk. Ha dette over laksen. Bland sammen rømme (ikke lettrømme!) og litt melk så det blir en litt tykk blanding. Hell dette over lakseforma. Stek i ovnen på ca 200 grader til laksen er gjennomstekt. Legg et stykke aluminiumsfolie over forma når den stekes. Server med kokt ris og evt også brytebrød. Det hørtes utrolig godt ut:o). Går det ann å bruke vanlig løk isteden for purre tror du? Er ikke så glad i purreløk,ser du..). Ca hvor mange minutter er de inne?? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.