depheus Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Jeg sitter nå og har mottatt nok en melding fra jobben om at jeg ikke behersker den. Det er nå en måned siden sist jeg fikk det og sjefene begynner å lure på hva jeg egentlig driver med mens jeg er på jobb. Det er i utgangspunktet veldig lett, men i det siste har jeg klart å overse små ting som har fått store utfall for andre. Dette går så utrolig hardt inn på meg. Fra den første meldingen så har jeg blitt bare reddere og reddere for hver dag for å begå samme feil, men likevel så klarer jeg det. Det viser seg også at jeg har utelatt venner, tillatt meg mindre sosial omgang med andre osv. Jeg har vært depressiv før, drevet med selvskading, men kom veldig fort over det. Det er ca 5 år siden nå jeg sluttet å skade meg selv. Men den depressive biten har ikke gitt helt slipp, så jeg merker jeg får noen veldig nedturer som kan vare i en måned eller så. Og det er tydelig at jeg er i denne nedturen nå for nå har jeg klart å gjøre den samme feilen igjen og jeg har det helt jævli med meg selv. Vet virkelig ikke hvordan dette skal ende, om det ender med at jeg mister jobben pga mine feil eller om jeg er heldig og får fortsette. Dette gjør meg bare mer og mer nedbrutt. Slik har det også vært periodevis før også, men ikke så ille som nå. Det jeg lurer på er om dette kan være en sykdom av noe slag? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/323967-hva-er-jeg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Jeg forstår at du er redd for å gjøre feil. Alle kan gjøre feil, og alle gjør feil iblandt. Men jeg tror frykten for det kan gjøre at du har større sjanse for å gjøre en feil igjen. Du må jo gå konstant anspent. Hvis du går rundt og frykter at de skal finne ut "hvem du egentlig er" og har negative tanker om deg selv så høres det ut som du er deprimert. At du isolerer deg fyrer bare oppunder angsten. Håper du kan få bremset det før det ødelegger mer for deg. Tør du snakke med noen på jobben om det? Det høres ut som at det er angst og depresjon som gjør disse feilene på jobben, ikke _du_. Hvis du kan se på det på den måten så kanskje du ikke vil tenke så negativt om deg selv? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/323967-hva-er-jeg/#findComment-2691107 Del på andre sider Flere delingsvalg…
depheus Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Jeg forstår at du er redd for å gjøre feil. Alle kan gjøre feil, og alle gjør feil iblandt. Men jeg tror frykten for det kan gjøre at du har større sjanse for å gjøre en feil igjen. Du må jo gå konstant anspent. Hvis du går rundt og frykter at de skal finne ut "hvem du egentlig er" og har negative tanker om deg selv så høres det ut som du er deprimert. At du isolerer deg fyrer bare oppunder angsten. Håper du kan få bremset det før det ødelegger mer for deg. Tør du snakke med noen på jobben om det? Det høres ut som at det er angst og depresjon som gjør disse feilene på jobben, ikke _du_. Hvis du kan se på det på den måten så kanskje du ikke vil tenke så negativt om deg selv? Hei, og takk for svar. Det stemmer at jeg er konstant anspent, jeg går hele tiden og frykter at jeg kommer på jobb til ubesvarte e-mails om hva som skjedde her, og det som har skjedd er så enkelt som at jeg ikke har fulgt godt nok med. Har virkelig ikke vært meg selv i det siste. Men slik har det vært i perioder siden jeg sluttet med selvskadingen. Bare ikke så kraftig som det har vist seg å være nå. Jeg har ikke turt å snakket med noen om det, for jeg vet jo ikke helt hva det er som gjør at jeg gjør slike ting. Har veldig vanskelig for å konsentrere meg, er til tider utrolig rastløs og har veldig mye energi, men også tider hvor alt bare stopper opp. Jeg skal ringe min sjef nå og forklare hvorfor. Det hjelper nok ikke på det som har skjedd, men det kan hvertfall være med å forklare noe av bakgrunnen for det. Hvis jeg ønsker å sjekke meg for hva det kan være, hvem kontakter jeg? Fastlegen eller bør jeg oppsøke psykolog? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/323967-hva-er-jeg/#findComment-2691116 Del på andre sider Flere delingsvalg…
FGT Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Det er ikke så lett å svare på om det er innenfor det som er normalt å ragere på. Da tenker jeg også på de som sender deg disse meldningene. Men som du antyder, så har du destruktive krefter i deg på grunn va av et eller annet. Det er tydelig at du har et dårlig selvbilde også. Det kan nesten vike som om du er utsatt for en slags mobbing, eller at noen vil fryse deg ut. Det beste ville være å ta mot til seg, å gå direkte til sjefen om det er noe annet han har noe mot deg foruten det feilene du gjør. Som jeg forstå, så var det bare små ting de feilene ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/323967-hva-er-jeg/#findComment-2691348 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.