Gå til innhold

Da damene dro...

Gjest Aimabel

Anbefalte innlegg

Jeg synes programmet er kjempemorsomt, og interessant. Mannfolkene klarer seg godt, om enn på sin måte. Da ser man at kvinnfolk ikke er så uunnværlig som de kanskje hadde trodd ;) ofte tror jeg ikke mannfolk slipper til, og derfor bidrar de heller ikke i hjemmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Aimabel

Kjempegod underholdning. Synes det hele er veldig uskyldig. Dessuten så klarer jo mannfolka seg bra nok hittil.

Synes du skal se programmet med et objektivt syn og ikke kvinnfolk synet. For da blir ingenting bra nok!

Joda, jeg så hele episoden i går. Det er jo ikke det at jeg ikke har tro på at mennene vil klare det. De vil klare det på sin måte. Problemet er kanskje ikke at det lages tv av det da, men det er kanskje ikke helt bra at det er bare damene som tar vare på barna til hverdags, for når damene plutselig blir borte så er jo ikke barna vant med at det går an å spise og legge seg uten mamma. Det må jo ha vært litt vanskelig for de minste at mamma var borte hjemme og alle de kjenner i barnehagen var byttet ut med fremmede.

Mennene klarte seg fint de, spesielt synes jeg rektoren var veldig flink, og så smart at de eldste skulle lære de minste, da lærte jo alle noe, og så fikk de tilogmed litt arbeidserfaring i barnehage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg syns reklamen er utrolig morsom og kunne så inderlig tenkt meg å sett det. Jeg jobber på tirsdager og lurer på om noen vet når det går i reprise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at det er så in å være PK ;-) Er man det, så bør man ikke se dette programmet. Jeg ser på det som ren underholdning og jeg tror ikke noen av deltagerne tar skade av å være med ;)

Man kunne laget akkurat det samme konseptet med kvinnfolk, og ledd seg skakk når bilen streika eller dekk måtte skiftes ;)

Med dette så påstår jeg ikke at kvinnfolk ikke kan noe om biler eller mannfolk ikke kan noe om unger, men vi vet at dersom vi generaliserer, så har vi _som regel_ litt ulike interesser og oppgaver i hverdagen.

Mannen min hadde garantert klart seg helt utmerket hjemme alene med ungene, men han ville nok fått litt problemer om han måtte stille opp på jobb i barnehagen og/eller på skolen i tillegg?

Jeg tror slike programmer kan være med på å lære mannfolk litt av hvert. Det er nok mange av dem som ikke egentlig forstår hvor mye mor vanligvis har å henge fingrene i. Det er travelt å være "administrerende direktør" i heimen i tillegg til annen jobb utenfor hjemmet ;-)

Når går det i reprise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har heller ikke sett på, så dømmer også kun ut i fa reklamen - virker på meg som en temmelig uinteressant serie, blir bare irritert av slike konsepter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller ikke sett på, så dømmer også kun ut i fa reklamen - virker på meg som en temmelig uinteressant serie, blir bare irritert av slike konsepter.

Jeg fikk ikke sove i natt, så jeg lå og surfet på nett, og endte opp med å se episode to i 3-4 tida. Må si at mannfolkene kommer greit ut av det, mens kvinnene kanskje framstår som litt mer tradisjonelle og firkanta. I tillegg til at noen omtrent hadde lagt hindringer i veien for de hjemmeværende fedrene - i beste "snill mamma" stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimabel

Du har ikke gått glipp av noe. Vi så det i går, og det eneste som skjedde var at en mann ikke klarte å sette igang oppvaskemaskinen og at barna i barnehagen gråt fordi personalet var borte, eller fordi den ene pappaen hadde kledd seg ut som en grusom skummel mus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1234354584' post='4090071]

Det la jeg også merke til *s*

Og når klokka var nesten halv elleve, da somlet han seg opp trappa med ungene ;-)

Og han som så på fotball på tv'n og kommanderte at nå måtte de legge seg (uten å vise tegn til å reise seg fra sofaen for å hjelpe til). Den yngste ungen kunne nok ikke vært mer enn ca 2 år gammel ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og han som så på fotball på tv'n og kommanderte at nå måtte de legge seg (uten å vise tegn til å reise seg fra sofaen for å hjelpe til). Den yngste ungen kunne nok ikke vært mer enn ca 2 år gammel ;-)

ja, hehe! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Det hadde vært like spennende hvis vi kvinnfolka hadde blitt kasta ut i situasjoner, der _de fleste_ er menn. Hvordan hadde vi taklet det tro??''

Man kan jo ikke helt sammenligne det å ta seg av sitt eget hjem med et annet yrke... Begge de voksne i et hjem burde jo kunne ta seg av det. Og forskjellen på hjemmefronten er jo at de tingene vi damer tradisjonelt ikke fikser i hjemmet - det er som oftest ting man kan kjøpe enkelt som tjenester - snekring, mekking osv. Og det er ikke noe som må gjøres hver eneste dag...

Nå har jeg ikke sett mange minuttene av dette programmet, da.

Jeg syns nå de takler det fint, både i hjemmet og i barnehagen!.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et forferdelig konsept, hvor eneste mål å å drite ut menn. Fryktelig stigmatiserende - hvorfor i all verden skulle ikke de klare å holde hus og hjem i orden... Vi damer er ikke uerstattelige, skjønner du:-)

Ja, grusomt, huff og huff.

*flirer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...