Gjest gamle og sjeldne navn Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 hva synes dere om disse navnene: konstanse, kornelia, ofelie, heidrun, alf, bottel, sveinung, bernt? blir det for spesielt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Altfor spesielt for meg, må innrømme det. Men syns likevel de var mye finere enn mange "moderne" navn også (uten at jeg kommer på noen av de jeg "gyser" av i farta selvfølgelig..). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blir for spaca for meg Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Alf og Bernt er de eneste som går ann....de andre er virkelig ikke særlig pene. Unskyld til de som føler seg tråkket på nå. Bottel....kjære vakre vene 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Kornelia synes jeg er helt nydelig. Kanskje fordi jeg kjenner en som heter det? Alf...Tja. Hvorfor ikke:) De andre har jeg ikke sans for. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 konstanse - gammel dame kornelia - fint synes jeg ofelie - Ofelia er finere heidrun - nei alf - helt vanlig bottel - er det et navn!? sveinung - litt tungt, men ikke spesielt utvanlig bernt - helt vanlig 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Konstanse og Kornelia er ok, de andre hadde ikke falt meg inn. Liker normalt sett ikke å svare på slike spørsmål, men siden du spør om spesifikke navn, svarer jeg. Håper ingen heter det her inne... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 de tre første er fine, de siste fæle.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wcwtfia Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 tror faktisk ikke jeg har hørt om alle de der engang. for spesilet for hva da?selv liker jeg å ha et annerledes navn:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wcwtfia Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 tror faktisk ikke jeg har hørt om alle de der engang. for spesilet for hva da?selv liker jeg å ha et annerledes navn:) skiftet da jeg var 18 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Signe Signatur Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Alf og Sveinung er fine (og ikke så uvanlige?). Konstanse og _Kornelia går an. Bernt er heller ikke så ille. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smekka Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 skiftet da jeg var 18 jøss. skiftet du navn da du var 18? skulle nå gjerne visst hva du het før og hva du valgte.....men det vil du vel ikke si? (kan du eventuelt bare si hva du het før?) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wcwtfia Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 jøss. skiftet du navn da du var 18? skulle nå gjerne visst hva du het før og hva du valgte.....men det vil du vel ikke si? (kan du eventuelt bare si hva du het før?) jeg hadde ikke så mye imot selve navnet,men pga overgrep etc valgte jeg å lage et skille mellom barnet og meg som voksen.så jeg skiftet ut både fornavn og etternavn,og føler meg mer "hjemme" med det jeg heter nå. hadde et helt normalt navn,men heter nå noe mer spesielt(ikke mye brukt i norge) vil nok ikke gi noen av navnene,beklager.men det var som sagt ikke selve navnet(fornavnet iallefall) jeg hatet,men ønsket et skifte 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smekka Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 jeg hadde ikke så mye imot selve navnet,men pga overgrep etc valgte jeg å lage et skille mellom barnet og meg som voksen.så jeg skiftet ut både fornavn og etternavn,og føler meg mer "hjemme" med det jeg heter nå. hadde et helt normalt navn,men heter nå noe mer spesielt(ikke mye brukt i norge) vil nok ikke gi noen av navnene,beklager.men det var som sagt ikke selve navnet(fornavnet iallefall) jeg hatet,men ønsket et skifte Ok, forstår det (begge deler)... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kim Robin Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Hehe, det ville ikke engang falt meg inn og putte Sveinung i en liste over "merkelige" navn. Jeg tror jeg kjenner hele tre stykker som heter det, og ser slett ikke på det som uvanlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Konstanse, Kornelia og Bernt er flotte navn! Min farfar het Bernt Sveinung er et helt okei navn og antagelig ikke spesielt gammelt? Jeg vet iallefall om to stk i femtiåra som heter det. Bottel likte jeg ikke! Er det virkelig et navn? Bottolf har jeg hørt, men... Heidrun er hakket bedre enn Bottel, men ikke et navn jeg ville valgt... Ofelie og Alf liker jeg heller ikke. Hva med Othelie/Othilie? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest @krøll Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Konstanse, kjenner ingen som heter det men kunne godt ha funnet på det selv, Kornelia, En av dukkene i Bratz-serien? Altså ikke altfor gammeldags, jeg liker det. Ofelie, hmm, tja, går an til nød. Enig i at Ofelia lyder bedre. Er ikke det en opera-figur? Heidrun= en oljeplattform!! Alf, det hette min bestefar + 2 kolleger i 40/50 åra. Bottel ÆH, er det virkelig et navn? Tenkte på engelsk flaske, jeg da. Sveinung, Bernt, helt vanlige navn, kjenner personlig flere Sveinung, den yngste er 10 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hilsen en guttemamma Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Heidrun er et veldig fint navn, det kunne jeg godt å brukt selv hvis jeg hadde jente. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 konstanse - litt gammeldags, men veldig koselig! Blir en streng tante, tror jeg. :-) kornelia - kjempefint! ofelie - høres litt ut som et tullenavn... heidrun - oljeplattform er det første som slår meg, men det er bare fordi jeg ikke kjenner noen som har navnet. alf - de Alf'ene jeg kjenner er lange, tynne stengler med masse humor. :-) bottel - er det et navn??? sveinung og bernt - helt vanlige navn der jeg kommer fra, kjenner både små og store som heter det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Liker veldig godt mange gamle navn jeg da, men her var det faktisk ikke ett eneste jeg kan si var fint. Men smaken er jo som baken:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Konstanse, Kornelia og Bernt er flotte navn! Min farfar het Bernt Sveinung er et helt okei navn og antagelig ikke spesielt gammelt? Jeg vet iallefall om to stk i femtiåra som heter det. Bottel likte jeg ikke! Er det virkelig et navn? Bottolf har jeg hørt, men... Heidrun er hakket bedre enn Bottel, men ikke et navn jeg ville valgt... Ofelie og Alf liker jeg heller ikke. Hva med Othelie/Othilie? Heidrun er et oljefelt. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.