Gå til innhold

navn...

Gjest gamle og sjeldne navn

Anbefalte innlegg

Gjest gamle og sjeldne navn

hva synes dere om disse navnene:

konstanse, kornelia, ofelie, heidrun, alf, bottel, sveinung, bernt?

blir det for spesielt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altfor spesielt for meg, må innrømme det. Men syns likevel de var mye finere enn mange "moderne" navn også (uten at jeg kommer på noen av de jeg "gyser" av i farta selvfølgelig..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blir for spaca for meg

Alf og Bernt er de eneste som går ann....de andre er virkelig ikke særlig pene. Unskyld til de som føler seg tråkket på nå.

Bottel....kjære vakre vene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

konstanse - gammel dame

kornelia - fint synes jeg

ofelie - Ofelia er finere

heidrun - nei

alf - helt vanlig

bottel - er det et navn!?

sveinung - litt tungt, men ikke spesielt utvanlig

bernt - helt vanlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konstanse og Kornelia er ok, de andre hadde ikke falt meg inn.

Liker normalt sett ikke å svare på slike spørsmål, men siden du spør om spesifikke navn, svarer jeg. Håper ingen heter det her inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest wcwtfia

tror faktisk ikke jeg har hørt om alle de der engang.

for spesilet for hva da?selv liker jeg å ha et annerledes navn:)

skiftet da jeg var 18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skiftet da jeg var 18

jøss. skiftet du navn da du var 18? skulle nå gjerne visst hva du het før og hva du valgte.....men det vil du vel ikke si? (kan du eventuelt bare si hva du het før?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wcwtfia

jøss. skiftet du navn da du var 18? skulle nå gjerne visst hva du het før og hva du valgte.....men det vil du vel ikke si? (kan du eventuelt bare si hva du het før?)

jeg hadde ikke så mye imot selve navnet,men pga overgrep etc valgte jeg å lage et skille mellom barnet og meg som voksen.så jeg skiftet ut både fornavn og etternavn,og føler meg mer "hjemme" med det jeg heter nå.

hadde et helt normalt navn,men heter nå noe mer spesielt(ikke mye brukt i norge)

vil nok ikke gi noen av navnene,beklager.men det var som sagt ikke selve navnet(fornavnet iallefall) jeg hatet,men ønsket et skifte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde ikke så mye imot selve navnet,men pga overgrep etc valgte jeg å lage et skille mellom barnet og meg som voksen.så jeg skiftet ut både fornavn og etternavn,og føler meg mer "hjemme" med det jeg heter nå.

hadde et helt normalt navn,men heter nå noe mer spesielt(ikke mye brukt i norge)

vil nok ikke gi noen av navnene,beklager.men det var som sagt ikke selve navnet(fornavnet iallefall) jeg hatet,men ønsket et skifte

Ok, forstår det (begge deler)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kim Robin

Hehe, det ville ikke engang falt meg inn og putte Sveinung i en liste over "merkelige" navn. Jeg tror jeg kjenner hele tre stykker som heter det, og ser slett ikke på det som uvanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konstanse, Kornelia og Bernt er flotte navn! Min farfar het Bernt :)

Sveinung er et helt okei navn og antagelig ikke spesielt gammelt? Jeg vet iallefall om to stk i femtiåra som heter det.

Bottel likte jeg ikke! Er det virkelig et navn? Bottolf har jeg hørt, men...

Heidrun er hakket bedre enn Bottel, men ikke et navn jeg ville valgt...

Ofelie og Alf liker jeg heller ikke. Hva med Othelie/Othilie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest @krøll

Konstanse, kjenner ingen som heter det men kunne godt ha funnet på det selv, Kornelia, En av dukkene i Bratz-serien? Altså ikke altfor gammeldags, jeg liker det. Ofelie, hmm, tja, går an til nød. Enig i at Ofelia lyder bedre. Er ikke det en opera-figur? Heidrun= en oljeplattform!! Alf, det hette min bestefar + 2 kolleger i 40/50 åra. Bottel ÆH, er det virkelig et navn? Tenkte på engelsk flaske, jeg da. Sveinung, Bernt, helt vanlige navn, kjenner personlig flere Sveinung, den yngste er 10 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

konstanse - litt gammeldags, men veldig koselig! Blir en streng tante, tror jeg. :-)

kornelia - kjempefint!

ofelie - høres litt ut som et tullenavn...

heidrun - oljeplattform er det første som slår meg, men det er bare fordi jeg ikke kjenner noen som har navnet.

alf - de Alf'ene jeg kjenner er lange, tynne stengler med masse humor. :-)

bottel - er det et navn???

sveinung og bernt - helt vanlige navn der jeg kommer fra, kjenner både små og store som heter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konstanse, Kornelia og Bernt er flotte navn! Min farfar het Bernt :)

Sveinung er et helt okei navn og antagelig ikke spesielt gammelt? Jeg vet iallefall om to stk i femtiåra som heter det.

Bottel likte jeg ikke! Er det virkelig et navn? Bottolf har jeg hørt, men...

Heidrun er hakket bedre enn Bottel, men ikke et navn jeg ville valgt...

Ofelie og Alf liker jeg heller ikke. Hva med Othelie/Othilie?

Heidrun er et oljefelt. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...