Gå til innhold

navn...

Gjest gamle og sjeldne navn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jepp, men også et jentenavn tror jeg?

..og hvis jeg ikke husker helt feil vedr noe jeg har hørt, er Heidrun også navnet på søsteren til Åskleik Engmark, så foreldrene der i gården hadde sansen for særegne navn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konstanse og Kornelia er ok, de andre hadde ikke falt meg inn.

Liker normalt sett ikke å svare på slike spørsmål, men siden du spør om spesifikke navn, svarer jeg. Håper ingen heter det her inne...

''Håper ingen heter det her inne...''

;-) Ja, det er det som er det skumle med slike tråder . man kan virkelig tråkke noen på tærne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konstanse er fint, men får meg til å tenke på Kaizers Orkestra (lo godt av Jomar i filmen Nord da han sa at han var 'møkklei det der gassmaske- og oljefathelvete', hehe. Er i grunnen enig - men navnet er fint)

Kornelia var et koslig navn

Ofelie... fint, tenker på Shakespares Ofelia.. og tror jeg liker a-ending bedre enn e- ending.

Heidrun - niks, det er noe med olje-assosiasjonen som gjør det 'tungt'.

Alf heter en vrien, sur gammel nabo her :) så det ville ikke _jeg_ valgt, mens Bottel like jeg ikke i det hele tatt. Litt for likt Flaske når jr reiser utenfor landegrensene eller hva?

Sveinung er greit, mens Bernt er litt for Kurt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Heidrun er bare olje for meg - ville aldri kalt ungen min det.

Konstanse og Kornelia er fine navn. De andre synes jeg er for spesielle (bottel) og/eller kjedelige (Bernt)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå var det jammen lenge siden forrige navnetråd!

konstanse - minner meg om Knerten&Lillebror, litt tungt for ei lita jente kanskje?

kornelia, ofelie, bottel- litt for spesielt for meg

heidrun - går jo an, minner meg om Reidun, og jeg kjenner ei lita ei som heter det. Litt olje-assosiasjoner.

alf - fint! Gjerne i kombinasjon med et annet navn. Alf-Einar el.l.

sveinung - kjempefint, kjenner flere smågutter som heter det.

bernt - liker jeg ikke. Bent er nesten bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konstanse og Kornelia synes jeg er søte navn. De andre har jeg litt større problemer med. Alf er jo vanlig, men ikke så mye brukt på små barn nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''konstanse, kornelia, ofelie, heidrun, alf, bottel, sveinung, bernt?''

Konstanse = fint navn

Kornelia = fint navn

Ofelie = ikke så fint. Syns Otelie er finere

Heidrun = ikke så fint

Alf = litt kjedelig. PLuss at jeg har negative assosiasjoner til navnet pga en gutt i oppveksten

Bottel = aldri hørt om det navnet før. Ikke spesielt fint syns jeg

Sveinung = Fint navn

Bernt = Ikke helt min smak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

konstanse - dilldall

kornelia - dilldall

ofelie - litt dilldall, men bedre enn de to første

heidrun - nja... litt for gammelt og tungt...

alf - ok

bottel - uff

sveinung - fint

bernt - gammel mann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og hvis jeg ikke husker helt feil vedr noe jeg har hørt, er Heidrun også navnet på søsteren til Åskleik Engmark, så foreldrene der i gården hadde sansen for særegne navn!

Heidrun og Åsleik er den perfekte navnekombinasjon :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konstanse, Kornelia og Ofelie blir for dillete for meg.

Bottel visste jeg ikke var et navn, ville aldri belemret et barn med noe sånt.

Heidrun forbinder jeg med 70-tallsfilmen Hustruer, dessuten er det jo et oljefelt, men det er det mange gamle norske navn som har gitt navn til. Vi har mange -un(n)-navn i familien, riktignok ikke så sjeldne som Heidrun, derfor er jeg litt vant til dem. Jeg liker klangen, men ville nok brukt noe litt mindre sjeldent på min egen datter.

Alf var relativt vanlig da jeg var barn, jeg kjenner både Alf Petter og Alf Einar. Greit nok, men det er mange navn som er finere.

Sveinung liker jeg IKKE, men det er bare smak og behag, ikke noen saklig grunn.

Bernt synes jeg går greit på min egen dialekt, men det er grusomt på f.eks. bergensk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det jammen lenge siden forrige navnetråd!

konstanse - minner meg om Knerten&Lillebror, litt tungt for ei lita jente kanskje?

kornelia, ofelie, bottel- litt for spesielt for meg

heidrun - går jo an, minner meg om Reidun, og jeg kjenner ei lita ei som heter det. Litt olje-assosiasjoner.

alf - fint! Gjerne i kombinasjon med et annet navn. Alf-Einar el.l.

sveinung - kjempefint, kjenner flere smågutter som heter det.

bernt - liker jeg ikke. Bent er nesten bedre

''Nå var det jammen lenge siden forrige navnetråd!''

Det har du jammen rett i! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...