Gjest minnah Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Av disse liker jeg Kornelia. De andre er ikke fine. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Heidrun er et oljefelt. ) Jepp, men også et jentenavn tror jeg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Jepp, men også et jentenavn tror jeg? ..og hvis jeg ikke husker helt feil vedr noe jeg har hørt, er Heidrun også navnet på søsteren til Åskleik Engmark, så foreldrene der i gården hadde sansen for særegne navn! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Konstanse og Kornelia er ok, de andre hadde ikke falt meg inn. Liker normalt sett ikke å svare på slike spørsmål, men siden du spør om spesifikke navn, svarer jeg. Håper ingen heter det her inne... ''Håper ingen heter det her inne...'' ;-) Ja, det er det som er det skumle med slike tråder . man kan virkelig tråkke noen på tærne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Konstanse er fint, men får meg til å tenke på Kaizers Orkestra (lo godt av Jomar i filmen Nord da han sa at han var 'møkklei det der gassmaske- og oljefathelvete', hehe. Er i grunnen enig - men navnet er fint) Kornelia var et koslig navn Ofelie... fint, tenker på Shakespares Ofelia.. og tror jeg liker a-ending bedre enn e- ending. Heidrun - niks, det er noe med olje-assosiasjonen som gjør det 'tungt'. Alf heter en vrien, sur gammel nabo her så det ville ikke _jeg_ valgt, mens Bottel like jeg ikke i det hele tatt. Litt for likt Flaske når jr reiser utenfor landegrensene eller hva? Sveinung er greit, mens Bernt er litt for Kurt for meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Heidrun er bare olje for meg - ville aldri kalt ungen min det. Konstanse og Kornelia er fine navn. De andre synes jeg er for spesielle (bottel) og/eller kjedelige (Bernt)... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Nå var det jammen lenge siden forrige navnetråd! konstanse - minner meg om Knerten&Lillebror, litt tungt for ei lita jente kanskje? kornelia, ofelie, bottel- litt for spesielt for meg heidrun - går jo an, minner meg om Reidun, og jeg kjenner ei lita ei som heter det. Litt olje-assosiasjoner. alf - fint! Gjerne i kombinasjon med et annet navn. Alf-Einar el.l. sveinung - kjempefint, kjenner flere smågutter som heter det. bernt - liker jeg ikke. Bent er nesten bedre 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Konstanse og Kornelia synes jeg er søte navn. De andre har jeg litt større problemer med. Alf er jo vanlig, men ikke så mye brukt på små barn nå... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 ''konstanse, kornelia, ofelie, heidrun, alf, bottel, sveinung, bernt?'' Konstanse = fint navn Kornelia = fint navn Ofelie = ikke så fint. Syns Otelie er finere Heidrun = ikke så fint Alf = litt kjedelig. PLuss at jeg har negative assosiasjoner til navnet pga en gutt i oppveksten Bottel = aldri hørt om det navnet før. Ikke spesielt fint syns jeg Sveinung = Fint navn Bernt = Ikke helt min smak 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 konstanse - dilldall kornelia - dilldall ofelie - litt dilldall, men bedre enn de to første heidrun - nja... litt for gammelt og tungt... alf - ok bottel - uff sveinung - fint bernt - gammel mann 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 ..og hvis jeg ikke husker helt feil vedr noe jeg har hørt, er Heidrun også navnet på søsteren til Åskleik Engmark, så foreldrene der i gården hadde sansen for særegne navn! Heidrun og Åsleik er den perfekte navnekombinasjon :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Konstanse, Kornelia og Ofelie blir for dillete for meg. Bottel visste jeg ikke var et navn, ville aldri belemret et barn med noe sånt. Heidrun forbinder jeg med 70-tallsfilmen Hustruer, dessuten er det jo et oljefelt, men det er det mange gamle norske navn som har gitt navn til. Vi har mange -un(n)-navn i familien, riktignok ikke så sjeldne som Heidrun, derfor er jeg litt vant til dem. Jeg liker klangen, men ville nok brukt noe litt mindre sjeldent på min egen datter. Alf var relativt vanlig da jeg var barn, jeg kjenner både Alf Petter og Alf Einar. Greit nok, men det er mange navn som er finere. Sveinung liker jeg IKKE, men det er bare smak og behag, ikke noen saklig grunn. Bernt synes jeg går greit på min egen dialekt, men det er grusomt på f.eks. bergensk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Nå var det jammen lenge siden forrige navnetråd! konstanse - minner meg om Knerten&Lillebror, litt tungt for ei lita jente kanskje? kornelia, ofelie, bottel- litt for spesielt for meg heidrun - går jo an, minner meg om Reidun, og jeg kjenner ei lita ei som heter det. Litt olje-assosiasjoner. alf - fint! Gjerne i kombinasjon med et annet navn. Alf-Einar el.l. sveinung - kjempefint, kjenner flere smågutter som heter det. bernt - liker jeg ikke. Bent er nesten bedre ''Nå var det jammen lenge siden forrige navnetråd!'' Det har du jammen rett i! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.