Gå til innhold

Ny skolesekk til 3.klassing

Lotte :o)

Anbefalte innlegg

Hvis den var funksjonell og praktisk, har den sikkert gått ut av produksjon. Det høres helt normalt ut.

Enig... synd men sant. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1234342484' post='4089919]

Ok... Skal ta meg en tur på g-sport å se - jeg synes å huske at den modellen du mener har regntrekk også...

Ja, den har regntrekk i en lomme på undersiden, og regntrekket "henger fast" i en strikk;-) Så da har ikke barnet noe annet valg enn å stappe det tilbake der det kom fra *he he*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den har regntrekk i en lomme på undersiden, og regntrekket "henger fast" i en strikk;-) Så da har ikke barnet noe annet valg enn å stappe det tilbake der det kom fra *he he*

Genialt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1234343023' post='4089929]

Genialt! :-)

Ja, det holder med "alt det andre" som blir gjenglemt på skolen..;-)

Eller skal jeg driste meg til å si _ble_ gjenglemt? Det har ihvertfall bedret seg betraktelig med årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det holder med "alt det andre" som blir gjenglemt på skolen..;-)

Eller skal jeg driste meg til å si _ble_ gjenglemt? Det har ihvertfall bedret seg betraktelig med årene.

Jeg er superimponert over min 1.klassing. Han er MrSvime himself på visse områder, og en smule bedagelig anlagt. Men to ganger har han glemt ting på skolen, og da har han motvillig blitt sendt for å hente det. Etter det har han ikke glemt en eneste ting! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min førsteklassing fikk Beckmann sekk i høst. Han valgte den selv ut ifra design, med dinosaurer selvsagt:-) Sekken passer egentlig ikke til gutten min da den er altfor bred. Min gutt er veldig slank. Ca 120 cm høy og bare 17 kg. Så jeg synest ikke sekken sitter særlig godt men gutten er storfornøyd han. Han går til skolen hver dag, tre km tilsammen og synest sekken duger.

Som lærer er jeg ikke fornøyd med Berganssekkene til de små. Ikke av den typen som snøres igjen i toppen. Sekkene er altfor smale, dype og vanskelige å få meldemapper og de største bøkene nedi. Barna har problem med å gjøre det på egenhånd, og det er vanskelig åfinne ting igjen nedi der også.

Vi har en slik sekk til minstemann i barnehagen. Der funker den helt greitt fordi minsten omtrent aldri er nedi den sekken. Det er de voksne som plukker opp det som trengs der og da går det greitt. Typen Berganssekk til større barn er sikkert bedre, for disse har glidelås helt rundt ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du link til den modellen eller noe som likner? Vi skal ha ny sekk til høsten, altså ved starten av 5. klasse.

Junior handler / velger på menns vis (med fokus på å bli fort ferdig), så det er greit om jeg har noen alternativer klare...

He he , hørtes kjent ut det med å handle for å bli fort ferdig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min førsteklassing fikk Beckmann sekk i høst. Han valgte den selv ut ifra design, med dinosaurer selvsagt:-) Sekken passer egentlig ikke til gutten min da den er altfor bred. Min gutt er veldig slank. Ca 120 cm høy og bare 17 kg. Så jeg synest ikke sekken sitter særlig godt men gutten er storfornøyd han. Han går til skolen hver dag, tre km tilsammen og synest sekken duger.

Som lærer er jeg ikke fornøyd med Berganssekkene til de små. Ikke av den typen som snøres igjen i toppen. Sekkene er altfor smale, dype og vanskelige å få meldemapper og de største bøkene nedi. Barna har problem med å gjøre det på egenhånd, og det er vanskelig åfinne ting igjen nedi der også.

Vi har en slik sekk til minstemann i barnehagen. Der funker den helt greitt fordi minsten omtrent aldri er nedi den sekken. Det er de voksne som plukker opp det som trengs der og da går det greitt. Typen Berganssekk til større barn er sikkert bedre, for disse har glidelås helt rundt ser jeg.

''Som lærer er jeg ikke fornøyd med Berganssekkene til de små. Ikke av den typen som snøres igjen i toppen. Sekkene er altfor smale, dype og vanskelige å få meldemapper og de største bøkene nedi. Barna har problem med å gjøre det på egenhånd, og det er vanskelig åfinne ting igjen nedi der også.''

Dette er tursekken, som heter Nordkapp, og finnes i 12 liter og 18 liter. Det er ikke den sorten jeg snakker om.

Jeg mener skolesekkene, som heter XO, og finnes i str 20, 25, 28 og 35 liter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1234346251' post='4089977]

''Som lærer er jeg ikke fornøyd med Berganssekkene til de små. Ikke av den typen som snøres igjen i toppen. Sekkene er altfor smale, dype og vanskelige å få meldemapper og de største bøkene nedi. Barna har problem med å gjøre det på egenhånd, og det er vanskelig åfinne ting igjen nedi der også.''

Dette er tursekken, som heter Nordkapp, og finnes i 12 liter og 18 liter. Det er ikke den sorten jeg snakker om.

Jeg mener skolesekkene, som heter XO, og finnes i str 20, 25, 28 og 35 liter.

''Jeg mener skolesekkene, som heter XO, og finnes i str 20, 25, 28 og 35 liter.'' Stemmer det. Jr går i 8. nå, og har brun 35 liter. Før 5. trinn (tror jeg det var) fikk han 25 liter, og både han og vi har vært fornøyd med kvaliteten på disse sekkene. Her ser du de ulike typene (klikk på sekker/ bæremeiser og deretter skolesekker i menyen på venstre side): http://bergans.no/sider/start_produkter.asp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Typen Berganssekk til større barn er sikkert bedre, for disse har glidelås helt rundt ser jeg.''

Jeg er ikke overbegeistret for dem, om ungen åpner for mye og sekken velter så sklir jo alt utover golvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den var funksjonell og praktisk, har den sikkert gått ut av produksjon. Det høres helt normalt ut.

Hei laban! Nå har jeg vært i kontakt med G-Sport: nye modeller/farger på Norheimsekkene er i butikk i månedsskiftet feb/mars.

De utgående modellene er tatt vekk fra hjemmesiden, og de nye er ikke lagt ut ennå.

En butikk her hadde igjen den gamle modellen i blått, men den var 23 liter (litt liten) og koster 399,-, neste størrelse er 27-28 liter, mente ekspeditøren. Muligens var det en enda større også.

Jeg avventer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1234354875' post='4090078]

Hei laban! Nå har jeg vært i kontakt med G-Sport: nye modeller/farger på Norheimsekkene er i butikk i månedsskiftet feb/mars.

De utgående modellene er tatt vekk fra hjemmesiden, og de nye er ikke lagt ut ennå.

En butikk her hadde igjen den gamle modellen i blått, men den var 23 liter (litt liten) og koster 399,-, neste størrelse er 27-28 liter, mente ekspeditøren. Muligens var det en enda større også.

Jeg avventer...

Tusen takk, da skal jeg holde utkikk utover våren. Junior trenger forhåpentligvis ikke ny sekk før til høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1234336445' post='4089835]

Tror det blir Bergans igjen, hvis det ikke finnes andre fine sekker som ser litt sporty ut.

Jeg har i grunnen aldri likt Beckmann og Troll pga design. Men, hva heter den sekken du kjøpte til sønnen, var det Norheim? Fornøyd? Var det tursekk det, kanskje?

Datteren vår går i 3. og har hatt Troll sekk siden hun begynte på skolen. De har alle bøkene på skolen, og tar bare med hjem de bøkene det er lekser i. Fortsetter det slik kan hun ha den sekken til hun slutter på barneskolen... Det er i allefall mer en nok plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Jeg mener skolesekkene, som heter XO, og finnes i str 20, 25, 28 og 35 liter.'' Stemmer det. Jr går i 8. nå, og har brun 35 liter. Før 5. trinn (tror jeg det var) fikk han 25 liter, og både han og vi har vært fornøyd med kvaliteten på disse sekkene. Her ser du de ulike typene (klikk på sekker/ bæremeiser og deretter skolesekker i menyen på venstre side): http://bergans.no/sider/start_produkter.asp

Ja disse sekkene så helt greie ut. Da er det elever på skolen hos oss som har sekker av typen Bergans tursekk. De duger ikke som skolesekk men er sikkert veldig gode på ryggen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1234338904' post='4089850]

25-liter, eller 28-liter? (jeg vet ikke hva han hadde først ;-)

Vår 3.klassing skriftet til Bergens 25 liter nå i høst. Før hadde hun 20liter, men den ble for liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...