avidi Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Sender dere ungene på utetrenning når det er 10- 15 minusgrader? Jeg er litt i tveil om jeg skal sende junior avgårde i dag, synes to timers utetrening er mye nå selv for 10-11 åringer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Nei, det hadde jeg ikke gjort. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Det er vel ikke noe verre å ha utetrening fotball enn å gå på ski i to timer. Såfremt man er ordentlig kledd (tynt ullundertøy innerst), så er det ingenting i veien for å trene utendørs i minus 15. Dersom det er sterk vind, kan det stille seg annerledes. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Her var det -12 når jeg dro på jobb. Gutten min (7 år) skal på fotballtrening i ettermiddag. I går kveld var han på skitrening. Men han kler seg godt til uteaktivitetene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avidi Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 Her var det -12 når jeg dro på jobb. Gutten min (7 år) skal på fotballtrening i ettermiddag. I går kveld var han på skitrening. Men han kler seg godt til uteaktivitetene. Ja det er vel bare å ta opp kampen. Junior vil nemligi kke ha på seg annet på beina enn tynne fotballstrømper og fotballsko. Det er også et evig mas om å få ham til å ha på seg ullundertøy på trening. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Synes ikke det er noe verre enn f.eks slalåmtrening i 15 minus som guttungen min har vært på denne uka. Bare få på ham nok tøy så... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 I vårt idrettslag trenes det ikke når det er under -10. Og dette er et tenåringer. Det er ikke anbefalt å trene i så kaldt vær. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Synes ikke det er noe verre enn f.eks slalåmtrening i 15 minus som guttungen min har vært på denne uka. Bare få på ham nok tøy så... Tja,- det er kanskje litt forskjell på slalåmtrening og fotball? Det blir jo ikke så mye pusting og pesing - kondisjonstrening på slalåmtrening, eller? (dette vet jeg ingenting om, da). Og fotballsko er liksom litt tynnere og trangere enn slalåmstøvler... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Min er 13, og de trener i -10, godt kledt. Han har et lag ull under overtrekksbukse og skijakke (tynn), og et par tynne ullsokker i fotballskoene. Men nå er han så gammel at intensiteten på treningene er stabilt høy og de blir ikke stående å hutre, og sånn var det ikke nødvendigvis da han var 10... ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Å bli anpusten (over lengre tid) i minus 15 kan være anstrengende for lunger, enten de er små eller store... Klær er selvfølgelig en ting, men luftveier er noe annet... Ville nok sendt avgårde i 10, kanskje... Ikke i 15... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Det er vel ikke noe verre å ha utetrening fotball enn å gå på ski i to timer. Såfremt man er ordentlig kledd (tynt ullundertøy innerst), så er det ingenting i veien for å trene utendørs i minus 15. Dersom det er sterk vind, kan det stille seg annerledes. Skulle tro du og gubben samarbeider om argumentene.... Jeg kan bare ikke fatte og begripe at det er noe gpdt å oppholde seg utendørs med fotballsko i femten minus? Ikke er de foret, ikke er det plass til gode ullsokker. Greit nok hvis du er voksen og vet at du må holde deg i bevegelse for ikke fryse fast i bakken, men for 8-10-12-åringer? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Skulle tro du og gubben samarbeider om argumentene.... Jeg kan bare ikke fatte og begripe at det er noe gpdt å oppholde seg utendørs med fotballsko i femten minus? Ikke er de foret, ikke er det plass til gode ullsokker. Greit nok hvis du er voksen og vet at du må holde deg i bevegelse for ikke fryse fast i bakken, men for 8-10-12-åringer? Jeg glemte å si at jeg forutsetter en trener med vett. Broren min trener unger i de aldersklassene (i ditt nærområde...*s*), og jeg tror de forsøker å holde alle ungene i jevn aktivitet gjennom hele treningstiden. Mulig at de også korter noe ned på treningstiden for de yngste. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Jeg glemte å si at jeg forutsetter en trener med vett. Broren min trener unger i de aldersklassene (i ditt nærområde...*s*), og jeg tror de forsøker å holde alle ungene i jevn aktivitet gjennom hele treningstiden. Mulig at de også korter noe ned på treningstiden for de yngste. En trener som følger med hjelper - jeg ser for meg en gjeng 12 år gamle jenter som slår hjul eller skravler på sidelinja, det er sånn det er når våret er ok. Uansett, det var da kuldegradene dukket opp og utetreningen ikke tok pause jentungen gikk lei. Om det var den berømte dråpen eller tilfeldig vites ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Gubben mener det er helt greit, ja, så lenge man holder seg i bevegelse. Jeg fryser på føttene bare ved tanken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Jeg glemte å si at jeg forutsetter en trener med vett. Broren min trener unger i de aldersklassene (i ditt nærområde...*s*), og jeg tror de forsøker å holde alle ungene i jevn aktivitet gjennom hele treningstiden. Mulig at de også korter noe ned på treningstiden for de yngste. Og nå innser jeg at jeg er uhelbredelig nysgjerrigper.... Nært nok mitt nærområde til at han kan ha trent jentungen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Og nå innser jeg at jeg er uhelbredelig nysgjerrigper.... Nært nok mitt nærområde til at han kan ha trent jentungen? Hun tilhører feil årskull. Men han trener tolv år gamle gutter for tiden; slutta å trene jenter da niesen min bestemte seg for bare å spille håndball (til lagvenninnenes store fortvilelse. De var ikke så bekymra for å miste henne, derimot ville de gjerne ha beholdt treneren....*s*) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Hun tilhører feil årskull. Men han trener tolv år gamle gutter for tiden; slutta å trene jenter da niesen min bestemte seg for bare å spille håndball (til lagvenninnenes store fortvilelse. De var ikke så bekymra for å miste henne, derimot ville de gjerne ha beholdt treneren....*s*) Hmmm... Lurer på om jeg ikke har sett denne niesen, faktisk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Hmmm... Lurer på om jeg ikke har sett denne niesen, faktisk! ...og nå ble jeg nysgjerrig. Men det var kanskje da en annen liten gutt gjorde noen forsøk på å bli fotballspiller? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 ...og nå ble jeg nysgjerrig. Men det var kanskje da en annen liten gutt gjorde noen forsøk på å bli fotballspiller? Ja, jentungen gikk på svømming på skolen til Lillemann..... Samme dag, omtrent samme tid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Og nå innser jeg at jeg er uhelbredelig nysgjerrigper.... Nært nok mitt nærområde til at han kan ha trent jentungen? ''Nært nok mitt nærområde til at han kan ha trent jentungen? '' Nei. Feil retning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.