Gå til innhold

I oppussingsmodus :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi river og røsker, skal legge nye gulv, gipsplater på vegger, tapetsere, dimmere og panel i taket, nytt kjøkken og bad - ja så og si alt.. :) Jeg skal velge farger osv. og vet sånn ca. hvordan jeg vil ha det. Hvilke farger har dere på rommene i huset/leiligheten deres da?

Jeg skal ha wallies med fisker, og male sjø og himmel på en vegg på lillegutts rom. De andre veggene blir enten lyseblå eller hvite. På soverommet vil jeg ha creme, brunt/beige og kanskje taptsere en vegg lilla/plomme der vi har hode på senga..

Stua blir creme på veggene, muligens panel. Kjøkkenet blir lysegrått eller creme, med en vegg med møstrete tapet i svart og hvitt. creme kjøkkeninnredning med vitrinedører, mørke mosaikk-fliser over benken, mørke laminat-fliser på gulvet, glassbyggestein som gjør åpningen til stua litt mindre, creme spisebord med stoler med putetrekk nesten samme som tapeten på den ene veggen. Kontoret vet jeg ikke.. skal ha treningsrom/kontor, så vil ha det rommet ganske fresht, uten å virke "bråkete". Skal også ha en sovesofa der, 2-seter som kan bli dobbelseng. Forslag til farger?

I entreen vil jeg gjerne ha en farge, siden mye blir creme ellers.. Skal ha farger på gardiner og puter da. Har skinnsofa og glassbord med gjennomsiktig og sort plate (to plater). Har fått dilla på creme/sort/hvitt, men vil bryta av litt og.. Forslag?

Hvilke farger har dere hjemme?

Fortsetter under...

Skrevet

Glemte å si at kjøkken og spisestua er samme rom, slått ned veggen mellom, så vi endelig får stor spisestue! :)

Skrevet

Vi har mye panel, villmarkspanel og litt røff stil i stua og soverommet til jentungen. (oldefar til ungene var skogvokter, og det var han som bygde huset) Panelen er beisa med noe lyst noe så den er ikke gulnet noe særlig.

Kjøkkenet har vanlig panel, har planer om å male der etterhvert.

Gangen nede har perlegrå panel.

Kjellerstua og guttungens rom nede har lasurbeisa lys panel.

Ene badet har gule malte murvegger (uten vindu, så det var for å få det litt lyst)

Andre badet har lyse-lyserosa-beige fliser (har ikke orka å gjøre noe med det annet enn å bytte fra mørk til lys innredning.

Soverommet vårt er lyseblått.

Vi har pusset opp nesten full runde de 10 åra vi har bodd her, har bare vaskerommet igjen, og så begynner vi vel på ny runde...

Skrevet

Ja det begynner jeg så smått å bli i også. Lengre, lysere dager hjelper!

Her er mine "veggfarger": gangen creme, stua creme, trappoppgangen creme, tv-rommet creme, badet creme fliser, kjøkkenet 1 vegg creme, 1 vegg naturfargede marmorfliser, 1 vegg skap i oljet eik og de samme flisene under. Veldig fargerikt m.a.o. Gulvene er stort sett i eikeparkett, men gangen har brun/lilla fliser og badet beige. Jeg liker det sånn jeg. Veldig nøytralt og jeg kan endre stil med tekstiler.

Soverommene som fortsatt ikke er oppusset er hhv gult, mørkegrønt og cerissrødt he-he... så du skjønner kanskje hvorfor jeg er glad i creme. Blir nok det på de andre rommene også, men der kommer jeg sikkert til å lage kontrastvegger...når den tid kommer.

Skrevet

Det høres ut til å bli fint:-)

Det høres ut til at du liker de samme fargene som meg, bare at vi har mest hvitt og litt cafe latte på noe vegger. Yttergangen er et av rommene vi har den fargen.

Det er en farge som går veldig fint til sort og lilla. Siden du ønsker et brytningsfarge (Jeg regner med at du mente interiøret?) og siden du skal ha en lilla vegg, så kanskje det ville blitt fint med lilla detaljer i alle rommene?

Jeg har gjort det slik. Har en nøtral stil, lys stil, men har litt lilla og sort i alle rom. Det skal ikke så mye til. Et par lilla og sorte håndduker på badet f.eks. Lilla passer til beige og sort.Passer godt til sølv og gull også forresten. Tenker på speil ,lysestaker o.l Det gir et røft inntrykk.

Men dette fikser veldig bra selv. Du virker å være bevisst på hvordan du vil ha det. Du høres ut til å ha god smak også, så dette blir så fint så:-)

Slitsom med oppussing, men gøy når man har kommet så langt at man kan begynne å tenke på detaljene. Dere slipper kanskje å bo midt oppi det? Vi måtte bo midt oppi kaoset i nesten ett år og det holdt på å ta livet av meg.

Gjest cafèlatte
Skrevet

Har CafèLatte i hele huset, ferdigmalte panelplater, "farger" opp rommene med fargerike gardiner, puter og duker.

Bygget på og pusset opp for snart to år siden, gikk fra 9 kvm stort kjøkken til 32 kvm, er bare sååååå kjempefornøyd, storkoser oss på kjøkkenet nå, det har blitt et ordentlig allrom.

Byttet gulv, fikk større bad, bygde på tre soverom, alt stod på hue her absolutt ALT.

Kjempeglad da vi blei ferdige :)

Annonse

Gjest ViViola
Skrevet

Har CafèLatte i hele huset, ferdigmalte panelplater, "farger" opp rommene med fargerike gardiner, puter og duker.

Bygget på og pusset opp for snart to år siden, gikk fra 9 kvm stort kjøkken til 32 kvm, er bare sååååå kjempefornøyd, storkoser oss på kjøkkenet nå, det har blitt et ordentlig allrom.

Byttet gulv, fikk større bad, bygde på tre soverom, alt stod på hue her absolutt ALT.

Kjempeglad da vi blei ferdige :)

''Har CafèLatte i hele huset, ferdigmalte panelplater, "farger" opp rommene med fargerike gardiner, puter og duker.''

He-he, høres ut som huset mitt, gitt! :-)

Skrevet

Det høres ut til å bli fint:-)

Det høres ut til at du liker de samme fargene som meg, bare at vi har mest hvitt og litt cafe latte på noe vegger. Yttergangen er et av rommene vi har den fargen.

Det er en farge som går veldig fint til sort og lilla. Siden du ønsker et brytningsfarge (Jeg regner med at du mente interiøret?) og siden du skal ha en lilla vegg, så kanskje det ville blitt fint med lilla detaljer i alle rommene?

Jeg har gjort det slik. Har en nøtral stil, lys stil, men har litt lilla og sort i alle rom. Det skal ikke så mye til. Et par lilla og sorte håndduker på badet f.eks. Lilla passer til beige og sort.Passer godt til sølv og gull også forresten. Tenker på speil ,lysestaker o.l Det gir et røft inntrykk.

Men dette fikser veldig bra selv. Du virker å være bevisst på hvordan du vil ha det. Du høres ut til å ha god smak også, så dette blir så fint så:-)

Slitsom med oppussing, men gøy når man har kommet så langt at man kan begynne å tenke på detaljene. Dere slipper kanskje å bo midt oppi det? Vi måtte bo midt oppi kaoset i nesten ett år og det holdt på å ta livet av meg.

Vi har langt i fra kommet så langt ennå, men siden jeg ikke får gjort så mye der nå (riving av vegger og gipsing er ikke min greie) så tenker jeg litt på hvordan det skal seendes ut.. Samboern har gitt meg ansvaret for den biten, siden han gjør nesten alt det andre. :)

Fliser på badet er også valgt ut. Blir hvite vegger, grått gulv og noen grå snurredingser på pyntefliser (smale) med litt sølv, dritkule :)

Tror kanskje jeg går for cremevegger i entreen også.. Greit med nøytrale vegger som du sier. I stua skal vi ikke ha lilla, for det har jeg hjemme nå. men soverommet vårt skal være litt lilla.. Gleder emg vilt til å begynne å shoppe! Samboern synes det er et helvette, mens jeg kan shopper hver dag - i hvert fall ti heimen. Er jo så deilig å sette seg ned i nyvaska og "ny" stue, med nye lysestaker, puter og gardiner f.eks. DA koser mor seg ja :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...