stoltmammatilto Skrevet 11. februar 2009 Skrevet 11. februar 2009 Fikk så veldig lyst på vafler men de jeg har oppskrift på selv blir så flate.jeg har lyst på tykke gode vafler.noen som kan hjelpe;) 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. februar 2009 Skrevet 11. februar 2009 Jeg bruker sånn ca: 4 egg 1 liter melk 1 ts salt 3 ss sukker mel til en passe tykk røre, en god del tykkere enn til pannekaker Visper det godt sammen og lar det stå og svelle en halvtimes tid. Blir i alle fall tykke og gode i det gamle Bosch-jernet mitt. ) 0 Siter
Aggathe Skrevet 11. februar 2009 Skrevet 11. februar 2009 Jeg bruker: 2 egg 1 kopp sukker (sånn liten kaffekopp) 1/2 kopp smeltet smør (også kaffekopp) 1 ts bakepulver 1/2 ts vaniljesukker 1 l melk Mel til passe røre! Lar den svelle i en halvtime, så kjører jeg på! Har jeg rømme av en eller annen grunn tar jeg et par-tre spiseskjeer av det også! No fikk e løst på bakels!!! Bruker samme til pannekaker, minus vaniljesukker, bakepulver og bare halvparten av sukkeret, ikke så sunne, men veldig gode : ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. februar 2009 Skrevet 11. februar 2009 Jeg bruker sånn ca: 4 egg 1 liter melk 1 ts salt 3 ss sukker mel til en passe tykk røre, en god del tykkere enn til pannekaker Visper det godt sammen og lar det stå og svelle en halvtimes tid. Blir i alle fall tykke og gode i det gamle Bosch-jernet mitt. ) Og en dæsj smeltet smør ja! 2 ss som smeltes kanskje. 0 Siter
stoltmammatilto Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Skrevet 11. februar 2009 Jeg bruker sånn ca: 4 egg 1 liter melk 1 ts salt 3 ss sukker mel til en passe tykk røre, en god del tykkere enn til pannekaker Visper det godt sammen og lar det stå og svelle en halvtimes tid. Blir i alle fall tykke og gode i det gamle Bosch-jernet mitt. ) Takk dere er gode nå redda dere kvelden her i huset 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. februar 2009 Skrevet 11. februar 2009 Takk dere er gode nå redda dere kvelden her i huset Husk en smeltet smørklatt!!! 0 Siter
trollemor;o) Skrevet 12. februar 2009 Skrevet 12. februar 2009 Jeg har ingen fast oppskrift, men bruker MYE smør i røra. I tillegg til sukker bruker jeg noen t-skjeer vaniljesukker. Mange egg er også et godt tips. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.