Gå til innhold

Skallebank...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noen gode råd mot skikkelig, god gammeldags forkjølelseshodepine?

Føles som om hodet skal sprenges, som om skallen er alt for liten for en stadig esende hjerne....:-(

Skrevet

600 mg Ibux og 1000 mg Paracet i slengen. Gjerne kombinert med søvn. ;)

God bedring! :)

Skrevet

Nesespray i stooore doser. Også vidundermiddelet Rinexin, men det er reseptbelagt.

Skrevet

Nesespray i stooore doser. Også vidundermiddelet Rinexin, men det er reseptbelagt.

Ja, Rhinexin er bare fantastisk - har prøvd det før. Men som du sier: reseptbelagt...

Skrevet

600 mg Ibux og 1000 mg Paracet i slengen. Gjerne kombinert med søvn. ;)

God bedring! :)

Takk:-)

Har ikke tenkt på å kombinere, men skal gjøre det!

Skrevet

Forresten: jeg er ikke tett i nesa i det hele tatt (ennå), det er bare panna og hodet som er tett, så vil nesespray hjelpe da?

Skrevet

2 x Panodil 500 mg + 1 Ibumetin/Ibux 400 mg

Om dette gjør susen for forkjølelseshodepine vet ikke jeg, men denne blandina er den eneste som hjelper når jeg har skikkelig hodepine. Gubben fikk tipset av en lege.

Skrevet

Kombinasjon 2 paracet + 1 ibux er det beste. God bedring :-)

Skrevet

2 x Panodil 500 mg + 1 Ibumetin/Ibux 400 mg

Om dette gjør susen for forkjølelseshodepine vet ikke jeg, men denne blandina er den eneste som hjelper når jeg har skikkelig hodepine. Gubben fikk tipset av en lege.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1234379588' post='4090368]

Kombinasjon 2 paracet + 1 ibux er det beste. God bedring :-)

Takk og takk:-)

Skrevet

Forresten: jeg er ikke tett i nesa i det hele tatt (ennå), det er bare panna og hodet som er tett, så vil nesespray hjelpe da?

Jeg ville brukt nesespray. Hvis du har litt flaks, så kan det åpne litt opp i hodet også.

Skrevet

Takk og takk:-)

Nå tar du det en dusj, et bad, har på ullsokker, og sender en melding om at du ikke blir å se på jobben i morgen. Finn henter topplua og skjerfet og "tuck"'er deg godt inn i senga med laptopen i neven :-)

Omdu ikke blir frisk av dette, så får i det minste Finn et kostelig syn, av husfruen kun iført topplue, skjerf og ullsokker ;-)

Skrevet

Jeg ville brukt nesespray. Hvis du har litt flaks, så kan det åpne litt opp i hodet også.

Ok, takk:-) Skal prøve.-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1234380378' post='4090382]

Nå tar du det en dusj, et bad, har på ullsokker, og sender en melding om at du ikke blir å se på jobben i morgen. Finn henter topplua og skjerfet og "tuck"'er deg godt inn i senga med laptopen i neven :-)

Omdu ikke blir frisk av dette, så får i det minste Finn et kostelig syn, av husfruen kun iført topplue, skjerf og ullsokker ;-)

*he he* Nå først skal jeg høre på junior øve gitar, for det har han visst "glemt" før i dag....;-)

Skrevet

Har ikke tenkt på å kombinere, men skal gjøre det!

Legen min får hysterisk anfall hvis jeg ber om det når jeg har bihulebetennenelse. Det er ikke måte på hvor farlig det er, ifølge ham kan jeg risikere å dø av blodpropp hvis jeg bruker det.

Skrevet

Legen min får hysterisk anfall hvis jeg ber om det når jeg har bihulebetennenelse. Det er ikke måte på hvor farlig det er, ifølge ham kan jeg risikere å dø av blodpropp hvis jeg bruker det.

Såpass... Jeg har aller nådigst fått det et par ganger før, og det har vært himmelsk! Det har også gjort meg arbeidsfør mye tidligere enn uten.

Skrevet

Tydeligvis ulike oppfatninger. Min fastlege (og en sykehuslege som også har ment noe om det) anser Rinexin som et bra preparat, og vil alltid at det skal prøves før det evt. er aktuelt med AB ved bihulebetennelse. I tillegg hjelper det mine ører når de er uvenner med meg:-)

candyqueen_83
Skrevet

Er det den man får resept på om man har bihilebetennelse? Turte ikke bruke den jeg, etter jeg leste pakningsvedlegget :P

candyqueen_83
Skrevet

Jeg fikk det skrevet ut av legen, men turte ikke bruke det :P Leste pakningsvedlegget og fikk noia. Men nå vil jeg bruke minst mulig da.

Skrevet

Er det den man får resept på om man har bihilebetennelse? Turte ikke bruke den jeg, etter jeg leste pakningsvedlegget :P

Ja, den brukes ofte ved bihulebetennelse.

Det finnes da vel forøvrig knapt nok et pakningsvedlegg - eller for ikke å snakke om testen i felleskatalogen - som ikke er egnet til å avskrekke enhver potensiell bruker av et medikament...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...