Gå til innhold

Bekken og fysioterapikostnader

Rith

Anbefalte innlegg

Takk til alle som svarte meg på tråden lenger ned, jeg fikk en aha-oppvekker. Visste ikke at man skulle ta slik hensyn!

Nå har jeg fått henvisning til fysioterapeaut og skal ringe ei som er spesialist på bekken i morgen, men hvordan er det med kostnadene? Det ble skrevet at det var gratis i et av innleggene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tidligere var det sånn at det måtte stå "bekkenløsning med gangvansker" eller noe sånt på henvisningen for å få det dekket, men jeg vet ikke om det er sånn lenger nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere var det sånn at det måtte stå "bekkenløsning med gangvansker" eller noe sånt på henvisningen for å få det dekket, men jeg vet ikke om det er sånn lenger nå.

Ja vel, jeg får rett og slett spørre fysioterapeuten da.

Gangvansker? Så er det hvor ille det må være da, årsaken til at det er vondt nå er fordi bekkenet sviktet, så jeg knela og både jeg og samboeren min hørte et knekk i bekkenet.

Dette er 4 dager siden, og siden har det vært vondt å gå, stå, ta på sko osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vel, jeg får rett og slett spørre fysioterapeuten da.

Gangvansker? Så er det hvor ille det må være da, årsaken til at det er vondt nå er fordi bekkenet sviktet, så jeg knela og både jeg og samboeren min hørte et knekk i bekkenet.

Dette er 4 dager siden, og siden har det vært vondt å gå, stå, ta på sko osv.

Da har du gangvansker. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rullestolbruker

Her finner du noe informasjon om trygderettigheter

http://lkb.no/trygderettigheter.php

Jeg mener at du slipper for å betale egenandel ved fysioterapi for bekkenløsning under graviditeten. Er det noe du lurer på så ta kontakt med LKB, de har likemannshjelpere, som kan gi deg oppdatert informasjon.

http://lkb.no/likemannshjelp.php

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ved diagnosen "bekkenløsning med gangvansker" har man gratis behandling i svangerskapet og 6 mnd etter svangerskap. Det er viktig, dersom du har gangvansker, at det er akkurat DEN diagnosen som står på rekvisisjonen som du har med fra legen til fysioterapeuten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...