Lillemus Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Jentungen (3. klasse) trenger nye skøyter og sier plutselig at hun vil ha hockeyskøyter! Jaha... Hvor vanlig er det at jenter på den alderen bruker hockeyskøyter og ikke hvite danseskøyter? Hun sier de er bedre å gå på, jeg har ikke prøvd så jeg vet ikke... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Flertallet i 1. og 2. klasse her har i alle fall hockeyskøyter. Og som hun selv sier - de er lettere å gå på. Så - sjekk finn.no! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Flertallet i 1. og 2. klasse her har i alle fall hockeyskøyter. Og som hun selv sier - de er lettere å gå på. Så - sjekk finn.no! :-) Jeg kjøpte danseskøyter i formiddag da jeg fikk sms om at hun trengte nye skøyter. Så fikk jeg telefon nå - det er hockeyskøyter hun vil ha. Selvfølgelig var jeg utenbys da jeg handlet. *Sukk* Men ikke bare ille heller - da har jeg en suuuper unnskyldning for å kjøre ut til kjæresten i kveld også! ;o) Snuppa skulle gjerne hatt dem i morra nemlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest xbellax Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Det er langt enklere å gå på hockey enn dansekøytene fordi jenteskøytene har disse piggene på tuppen. hun blir vant til piggene etterhvert men det er et helvete fordi piggene går så langt ned til selve isen. Du kan evt file av nederste pigg, det hjelper mye og hun får mer fart i fraspark (om sånt er av intr for en 3dje klassing da.. har ingen anelse!). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Det er langt enklere å gå på hockey enn dansekøytene fordi jenteskøytene har disse piggene på tuppen. hun blir vant til piggene etterhvert men det er et helvete fordi piggene går så langt ned til selve isen. Du kan evt file av nederste pigg, det hjelper mye og hun får mer fart i fraspark (om sånt er av intr for en 3dje klassing da.. har ingen anelse!). Nå har hun gått på danseskøyter i flere år og har blitt ganske så flink så jeg skjønner ikke helt argumentet hennes, men men... ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvemamma Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Min tredjeklassing har akkurat overtatt overtatt et par hockeyskøyter av et av søskenbarna sine. Hun var litt muggen over å måtte bytte ut dansekøytene med en gang, men straks hun hadde fått prøvd de var hun sjeleglad for at hun hadde hockeyskøyter i steden for danskeskøyter. Både fordi de var bedre å gå på også var de plutselig kulere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest xbellax Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Nå har hun gått på danseskøyter i flere år og har blitt ganske så flink så jeg skjønner ikke helt argumentet hennes, men men... ) Unger!! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Unger!! ;-) Jeg mistenker at en av venninnene har fått hockeyskøyter... ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Min tredjeklassing har akkurat overtatt overtatt et par hockeyskøyter av et av søskenbarna sine. Hun var litt muggen over å måtte bytte ut dansekøytene med en gang, men straks hun hadde fått prøvd de var hun sjeleglad for at hun hadde hockeyskøyter i steden for danskeskøyter. Både fordi de var bedre å gå på også var de plutselig kulere. Hm. Om 2-3 år kan jeg arve podens så da får jeg prøvd også. *Hehe* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aggathe Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Enig i skøytevalget til snuppa di, danseskøyter duger ikke i forhold til hockeyskøyter, danseskøyter er kanskje søtt, men der stopper alle fordeler. Kan ikke måle seg i brukervennlighet iallefall, ikke mange med hvite skøyter her omkring iallefall, men så tar de ikke særlig med piruetter heller da, de blir brukt til å gå, spille hockey og leke på isen med! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Hockey er bedre enn danseskøyter, sier de innvidde. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1234455690' post='4090917] Hockey er bedre enn danseskøyter, sier de innvidde. :-) Ååååkei - jeg gir meg! Skal bytte skøytene i kveld, men jeg syntes jeg hørte en liten stemme som nevnte noe om "rosa og grå hockeyskøyter", men det tror jeg hun må glemme gitt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Enig i skøytevalget til snuppa di, danseskøyter duger ikke i forhold til hockeyskøyter, danseskøyter er kanskje søtt, men der stopper alle fordeler. Kan ikke måle seg i brukervennlighet iallefall, ikke mange med hvite skøyter her omkring iallefall, men så tar de ikke særlig med piruetter heller da, de blir brukt til å gå, spille hockey og leke på isen med! Åkei - da hører jeg på dere! Som vanlig! ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Jeg kjøpte danseskøyter i formiddag da jeg fikk sms om at hun trengte nye skøyter. Så fikk jeg telefon nå - det er hockeyskøyter hun vil ha. Selvfølgelig var jeg utenbys da jeg handlet. *Sukk* Men ikke bare ille heller - da har jeg en suuuper unnskyldning for å kjøre ut til kjæresten i kveld også! ;o) Snuppa skulle gjerne hatt dem i morra nemlig. He-he, aldri så galt osv. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Fornuftig valg - smart jente. Og slett ikke uvanlig. Jeg har hockeyskøyter selv, jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Fornuftig valg - smart jente. Og slett ikke uvanlig. Jeg har hockeyskøyter selv, jeg. Har du prøvd begge deler sånn at du har merket forskjellen selv? Hadde vært gøy å prøve, men det blir dyrt å kjøpe om jeg bruker dem bare en gang og ikke liker dem også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Har du prøvd begge deler sånn at du har merket forskjellen selv? Hadde vært gøy å prøve, men det blir dyrt å kjøpe om jeg bruker dem bare en gang og ikke liker dem også. Jeg hadde aldri prøvd annet enn danseskøyter fram til for noen få år siden. Nå er det hockeyskøyter som gjelder. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Jeg hadde aldri prøvd annet enn danseskøyter fram til for noen få år siden. Nå er det hockeyskøyter som gjelder. ) Er det så stor forskjell altså!? Jeg tryna forøvrig selv sist jeg gikk på skøyter da piggene hang seg fast i isen... ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Er det så stor forskjell altså!? Jeg tryna forøvrig selv sist jeg gikk på skøyter da piggene hang seg fast i isen... ;o) Ja, der kan du se. Det slipper du med hockeyskøyter. Dessuten er de myyyye tøffere. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Det er egentlig ikke noe poeng med danseskøyter hvis man ikke skal lære seg kunstløp, og det gjør jo de færreste. Man går riktigere (mer "utover") på hockeyskøyter, fordi det ikke er noen pigger som gir friksjon dersom man "stolprer" (jeg mener gå med "rette" tak som man skal balansere på noe smalt). Det gir mer fart når man får inn teknikken. Men har du gått på kunstløp i mange år, har du nok mer eller mindre bevisst vent deg til å bruke piggene når du bremser. Vær obs på det de første gangene. Jeg selv hadde på meg hockeyskøyter for første gang samtidig som datteren min fikk sine, for ca. 13 år siden. Hun har aldri gått på noe annet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.