Gå til innhold

Jenter og hockeyskøyter

Lillemus

Anbefalte innlegg

Det er egentlig ikke noe poeng med danseskøyter hvis man ikke skal lære seg kunstløp, og det gjør jo de færreste.

Man går riktigere (mer "utover") på hockeyskøyter, fordi det ikke er noen pigger som gir friksjon dersom man "stolprer" (jeg mener gå med "rette" tak som man skal balansere på noe smalt). Det gir mer fart når man får inn teknikken.

Men har du gått på kunstløp i mange år, har du nok mer eller mindre bevisst vent deg til å bruke piggene når du bremser. Vær obs på det de første gangene.

Jeg selv hadde på meg hockeyskøyter for første gang samtidig som datteren min fikk sine, for ca. 13 år siden. Hun har aldri gått på noe annet.

''Men har du gått på kunstløp i mange år, har du nok mer eller mindre bevisst vent deg til å bruke piggene når du bremser.''

Jeg bruker dem når jeg sparker i fra også. Har aldri prøvd annet.

Men nå har jeg blitt så gammel at de superenkle pirruetene jeg tar tas uten å løfte skøytene fra isen, he he, men piggene brukes der også;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

16

• Lotte :o)

4

• Mrs. Wallace

3

• laban

2

Mest aktive i denne tråden

Ååååkei - jeg gir meg! Skal bytte skøytene i kveld, men jeg syntes jeg hørte en liten stemme som nevnte noe om "rosa og grå hockeyskøyter", men det tror jeg hun må glemme gitt...

Neida, det finnes. Det er disse med "slalomspenner" istedet for snøring. De er superpraktiske, fordi er det vokseskøyter, f.eks str 33-36 i en og samme skøyte :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd begge deler sånn at du har merket forskjellen selv? Hadde vært gøy å prøve, men det blir dyrt å kjøpe om jeg bruker dem bare en gang og ikke liker dem også.

Jaa, hockeyskøyter er tingen.

Etter min mening/erfaring er de mer stabile og varmere.

Det beste er at du faktisk lærer deg å skøyte med dem, og ikke bare å moonwalke deg framover ved å bruke piggene til framdrift.. Det ser faktisk bare litt dumt ut (hørte mange menn kommentere og le av det på når de så slike på isen i jula)

Så i vinter at flere og flere jenter tilsynelatende får hockeyskøyter og ikke de hvite kunstløpskøytene også, så kjør på. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1234459738' post='4090947]

Neida, det finnes. Det er disse med "slalomspenner" istedet for snøring. De er superpraktiske, fordi er det vokseskøyter, f.eks str 33-36 i en og samme skøyte :-)

Gjett hva som ligger i bilen nå! :o) Tenker Snuppa blir fornøyd i morra ja. Det bør hun bli for å si det sånn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig ikke noe poeng med danseskøyter hvis man ikke skal lære seg kunstløp, og det gjør jo de færreste.

Man går riktigere (mer "utover") på hockeyskøyter, fordi det ikke er noen pigger som gir friksjon dersom man "stolprer" (jeg mener gå med "rette" tak som man skal balansere på noe smalt). Det gir mer fart når man får inn teknikken.

Men har du gått på kunstløp i mange år, har du nok mer eller mindre bevisst vent deg til å bruke piggene når du bremser. Vær obs på det de første gangene.

Jeg selv hadde på meg hockeyskøyter for første gang samtidig som datteren min fikk sine, for ca. 13 år siden. Hun har aldri gått på noe annet.

Da jeg var liten var det flaueste som fantes å ha gutteskøyter nemlig, men sånn er det ikke lenger har jeg skjønt. :o)

Det ble disse forøvrig:

http://www.gsport.no/Misc/Product/?query=true&productid=518181(BC_5)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjett hva som ligger i bilen nå! :o) Tenker Snuppa blir fornøyd i morra ja. Det bør hun bli for å si det sånn....

Hva koster de i butikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1234463834' post='4090998]

Hva koster de i butikk?

På Sport1 kostet de 349,-, men G-sport har dem til 299,- ser jeg. Str. 32-35 var de jeg kjøpte, men de skal finnes både mindre og større visst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte skikkelige hockeyskøyter til meg og snuppa nå i vinter. Litt uvant å gå på for meg som alltid brukte danseskøyter som barn, men veldig gode. Det kom som et naturlig krav fra den lille tøffe prinsessa, siden storebroren har begynt å spille hockey. Kan jo ikke være noe dårligere hun!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten var det flaueste som fantes å ha gutteskøyter nemlig, men sånn er det ikke lenger har jeg skjønt. :o)

Det ble disse forøvrig:

Ja, jeg vet at det ikke gikk an å ha hockeyskøyter for jenter i gamle dager. Jeg hadde en bestevenninne med to eldre brødre, og hun forsøkte til og med å farge dem hvite, for ikke å være flau / bli ertet. Men hun ble aldri god på skøyter, for å si det sånn.

De utvalgte skøytene ser kjempefine ut - da du skrev noe om rosa og grå nedenfor, tenkte jeg på at jeg mente å ha sett noe sånt i en brosjyre før jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt hockeyskøyter siden jeg var 2 år. Har prøvd danseskøyter noen ganger og synes det er helt håpløst.

Datteren min bruker bare hockey, har en venninne på danseskøyter og hun snubler jo hver gang "brodden" foran går i bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt valg. Veldig gode og mer jentene enn vanlig hockey.

Hun syntes de var nyyyydelige! :o) Gleder meg til å få referat i ettermiddag om hvordan de var å gå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet at det ikke gikk an å ha hockeyskøyter for jenter i gamle dager. Jeg hadde en bestevenninne med to eldre brødre, og hun forsøkte til og med å farge dem hvite, for ikke å være flau / bli ertet. Men hun ble aldri god på skøyter, for å si det sånn.

De utvalgte skøytene ser kjempefine ut - da du skrev noe om rosa og grå nedenfor, tenkte jeg på at jeg mente å ha sett noe sånt i en brosjyre før jul.

Min bestevenninne hadde også hvitfargede hockeyskøyter, noe jeg ikke fikk vite før etter hun hadde vokst ut av dem og fått ordentlige danseskøyter. :o) Selv hadde jeg merkelig nok danseskøyter fra starten av, min mor må vel ha tatt seg råd til det (alenemor med 3 unger og lite penger) og jeg hadde vel ingen å arve etter. Noe som også er litt snodig ettersom jeg var minst i en søskenflokk og søskenbarnflokk med masse jenter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble disse forøvrig:

Ble så inspirert av denne tråden om skøyter at nå har jeg kjøpt slike skøyter til eldstejenta her også. Hun var med og tok de ut, og er kjempefornøyd.

Ikke nok med det, siden det var 50 % på alt fra Frost, ble det jammen ski til henne også. Sånn kan det gå når man nettopp har fått lønn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble så inspirert av denne tråden om skøyter at nå har jeg kjøpt slike skøyter til eldstejenta her også. Hun var med og tok de ut, og er kjempefornøyd.

Ikke nok med det, siden det var 50 % på alt fra Frost, ble det jammen ski til henne også. Sånn kan det gå når man nettopp har fått lønn:-)

Jeg oppdaget da jeg kom hjem at G-sport har halv pris på alt fra Frost og handlet selvfølgelig på Sport1... :o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaget da jeg kom hjem at G-sport har halv pris på alt fra Frost og handlet selvfølgelig på Sport1... :o(

Jeg betalte 299,- for de og det var halv pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 299,- for de og det var halv pris.

Jeg betalte 349,-, men jeg mener de ser litt annerledes ut enn de som er på bildet hos g-sport. Men jeg mener da det sto Frost på plakaten i butikken? Jaja, Snuppa var nå fornøyd i alle fall. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...