Gå til innhold

Hva slags kake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fyller snart år. Det blir 30 gjester i laget mitt, og jeg har bestilt tapas.

Men så lurer jeg på om jeg ska ha noe kake til kaffen og hva slags kake? Det vanligste er vel en bløtkake e.l. men kan jeg f.eks ha en stor kransekake istedet? eller er det helt på jordet??

• Svar 130
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

26

• trollemor;o)

8

• Lotte :o)

8

• mrxx

7

Mest aktive i denne tråden

Gjest 40 - hurra!
Skrevet

Jeg brukte kransekake og oppdelt frukt til kaffe avec - det slo svært godt an! (Og potetgull, saltstenger og peanøtter kom på bordet senere.)

Særlig frukten ble folk begeistret for, og ingen savnet bløtkake.

Skrevet

Kransekake er minst én million ganger bedre enn bløtkake, så jeg ville blitt happy, ja:-)

Du kan eventuelt sette ut is i tillegg.

Skrevet

Jeg brukte kransekake og oppdelt frukt til kaffe avec - det slo svært godt an! (Og potetgull, saltstenger og peanøtter kom på bordet senere.)

Og en kransekake tåler å stå fremme hele tiden tenkte jeg. Og det er noe de fleste liker. Frukt ved siden av, det var en god ide! Hva slags frukt hadde du?

Skrevet

Kransekake er minst én million ganger bedre enn bløtkake, så jeg ville blitt happy, ja:-)

Du kan eventuelt sette ut is i tillegg.

Kransekake, is og frukt! Bedre blir det vel ikke!

Gjest 40 - hurra!
Skrevet

Og en kransekake tåler å stå fremme hele tiden tenkte jeg. Og det er noe de fleste liker. Frukt ved siden av, det var en god ide! Hva slags frukt hadde du?

Tårnkake tåler å stå framme, ja, bare husk å bryte biter (folk har en tendens til å la ringene være hele).

Av frukt brukte vi druer, bananer (delt i 3), epler (delt med epledeler, slik at det ble båter) og pære (delt i 3-4 biter).

Skrevet

Spørs om du ikke må ha mer enn én kransekake;-)

Gjest 40 - hurra!
Skrevet

Spørs om du ikke må ha mer enn én kransekake;-)

Med drøyt 50 gjester hos meg gikk det med 4 tårnkaker (store, hjemmelagde - helt nydelige!) + frukt. 1 holder neppe, nei.

Skrevet

Helt aldeles enig!

Bløtkake er oppskrytt.

Skrevet

Helt aldeles enig!

Bløtkake er oppskrytt.

''Bløtkake er oppskrytt.''

Pøh! Ikke mine hjemmelagede :-) (kjøpebløtkaker derimot!)

Skrevet

Kransekake er jo supergodt:-) Sikkert ikke det vanligste, men spiller det noen rolle da?

Ellers er Toro sin krydderkake med Toro glasur snaddder....

Skrevet

Det stemmer sikkert. Tenkte først og fremst på sånne bestilte marsipanbløtkaker. De er sjelden veldig fristende når man fremdeles er litt mett etter middagen.

Skrevet

En kake? Jeg har alltid flere forskjellige kaker... Sjokoladekake og min nøttekake (3 tynne nøttebunner med en blanding av vanlig krem og vaniljekrem mellom og jordbær / bringebær / blåbær / rips) og evt. gulrotkake eller brownies eller noe.

Skrevet

EN kake er altfor lite til 30 mennesker!

Jeg ville hatt 3 eller 4 kaker.

Feks 1 kransekake (kjøpes), 1 bløtkake (kjøpes eller lages), 1 langpanne med gulrotkake (lages av ferdig pose, dobbelt posjon). Både gulrotkake og bløtkake kan lages dagen i forveien.

Eventuelle rester av gulrotkake og kransekake kan fryses.

Skrevet

Ikke bløtkake, men en god sjokoladekake el ville jeg nok savnet. Jeg ville selvsagt smilt og vært SÅ fornøyd med frukt utenpå, men inni meg ville jeg savnet kaker!

Frukt er oppskrytt!!!

Skrevet

Her finner du kransekake dandert som et overflødighedshorn, bedre kan det vel ikke bli?

http://www.rvh.dk/content.asp?ID=142&pID=121

Den var nydelig, især det nederste overflødighetshornet!

Mon tro hvordan man kan lage den selv? Hvordan lime sammen ringene mener jeg, og hvordan man lager et stativet den står på? Noen ideer?

Skrevet

Frukt i bursdag er oppskrytt.

Skrevet

Frukt i bursdag er kjedelig!!!! Alle sier at de syns det er godt, men de fleste ønsker seg gode kaker;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...