Gå til innhold

Hva slags kake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enig med deg og Togli.

Hadde det vært kransekake der hadde jeg helt sikkert tatt noen biter.

Kransekake er nesten som snacks å regne;-) Bortsett fra at den smaker søtt, da. Man kan bryte av en liten bit og ha i hånden, uten å måtte dille med asjett og skje og hele sulamitten.

• Svar 130
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

26

• trollemor;o)

8

• Lotte :o)

8

• mrxx

7

Mest aktive i denne tråden

AneM1365380603
Skrevet

LOL!!

Det skulle selvsagt stå _daske_...;-) :-)

*S* Jeg tipper det er gøy å feste hos deg. Dansing i garasjen og dasking etter kakene ;))

(Fikk med meg at det med garasjen var en misforståelse)

Skrevet

*S* Jeg tipper det er gøy å feste hos deg. Dansing i garasjen og dasking etter kakene ;))

(Fikk med meg at det med garasjen var en misforståelse)

daskinga har overhodet ingenting med kakene å gjøre!! ;-)

Gjest høstløv
Skrevet

Den var nydelig, især det nederste overflødighetshornet!

Mon tro hvordan man kan lage den selv? Hvordan lime sammen ringene mener jeg, og hvordan man lager et stativet den står på? Noen ideer?

Overflødighetshornet, har jeg bare sett i Danmark, og da var det laget av en konditor.

Jeg vet ikke hvor en får tak i slike stativ, prøv på www sider med utstyr til å lage bryllupskaker.

Skrevet

Overflødighetshornet skal bli min neste spesialitet :o)))

Vet du om det er mulig å kjøpe former med så mange ringer?

Jeg har bare sett former med 18 ringer.

Inn- eller utland. Denne må jeg ha!

Jeg har laget med 18. Burde finnes med 24 og men har ikke sett det. Ev kan man lage de minste for hånd, så får man litt fler iallfall.

Gjest Elextra
Skrevet

Må du ha kake da? Det kommer litt an på om gamle tante Gunda og bestemor kommer, men skal du ha bare venner så kan du godt droppe kaker ;-)

I et venneselskap med så mange personer ville jeg kjøpt inn masse snacks (potetgull, sjokolade etc.) og servert kaffi for de som ville ha det.

Helt enig med deg!

Og synes tapas og kransekake kanskje blir litt kræsj. Ville jeg gjerne ha noe kake på bordet ville jeg antakelig satt frem et brett med brownies-ruter.

Gjest Elextra
Skrevet

Som også nevnt annet sted i tråden kan man godt hoppe over kakene om det er fest av det ungdommelige slaget. Som morsan nevner kan kaffe og kake ofte punktere stemningen som kanskje er høy etter middagen.

Gjest 40 - hurra!
Skrevet

LOL!!

Det skulle selvsagt stå _daske_...;-) :-)

Skjønte jo det, egentlig, måtte bare påpeke litt slurv.

;-)

Skrevet

Skjønte jo det, egentlig, måtte bare påpeke litt slurv.

;-)

(så du ikke at jeg nå skrev daske og ikke danse? *S*)

Gjest 40 - hurra!
Skrevet

(så du ikke at jeg nå skrev daske og ikke danse? *S*)

Jo. Så gjett hvilke bilder _jeg_ har hatt i hue mitt?!?!

;-)

Skrevet

Jo. Så gjett hvilke bilder _jeg_ har hatt i hue mitt?!?!

;-)

;-) Og så i garasjen, da;-)

Skrevet

Kransekake er nesten som snacks å regne;-) Bortsett fra at den smaker søtt, da. Man kan bryte av en liten bit og ha i hånden, uten å måtte dille med asjett og skje og hele sulamitten.

Og så er den himmelsk god da *mmmmmm*

Skrevet

Og så er den himmelsk god da *mmmmmm*

Enig :-) Min favorittkake:-)

Jeg husker den første bursdagen min etter at jeg flyttet sammen med han jeg nå er gift med. Da hadde han ringt til moren min for å forhøre seg litt, og hun tipset om kransekake, og da kjøpte han i all hemmelighet det og ga med på senga om morgenen;-)

Skrevet

Enig :-) Min favorittkake:-)

Jeg husker den første bursdagen min etter at jeg flyttet sammen med han jeg nå er gift med. Da hadde han ringt til moren min for å forhøre seg litt, og hun tipset om kransekake, og da kjøpte han i all hemmelighet det og ga med på senga om morgenen;-)

DET var skikkelig søtt. Mange stjerner i boka den dagen vel:-)

Skrevet

DET var skikkelig søtt. Mange stjerner i boka den dagen vel:-)

Absolutt!! :-D

Skrevet

Droppe kake!? Togli.... Gå og legg deg! Legg deg sier jeg! Nå!

Kake er oppskrytt!!!!! *sta*

Det er bare gamlinger over 40 som liker kake ;-)

Skrevet

Du får medhold av meg her:-)

Snacks er godt. Men om det står en kransekake på snacksbordet så hadde jeg tatt av den også altså.....

Jauda, men det er ingen dyd av nødvendighet. Jo færre kaker, jo yngre føler man seg ;-)

Skrevet

I grunnen enig. Særlig slike grandiose kakebord utpå kvelden har en tendens til å ødelegge feststemninga. Folk har bare såvidt begynt å danse etter maten, så settes alt på "hold" for å få fram kakene etc, og etter det er folk gjerne så stappa at de ikke orker å danske på en stund...etc etc.

Ihvertfall hvis det er sånn vennefest med jevnaldrende venner, sen middag og drikkevarer, synes jeg man godt kan hoppe over kakene.

Jøss! Og jeg som trodde du var ei "gammal kjerring", over førti og greier ;-)

Skrevet

Helt enig med deg!

Og synes tapas og kransekake kanskje blir litt kræsj. Ville jeg gjerne ha noe kake på bordet ville jeg antakelig satt frem et brett med brownies-ruter.

Ja, mye bedre det! Masse kaker er bare harry ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...