Gå til innhold

Hva slags kake?

Anbefalte innlegg

• Svar 130
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

26

• trollemor;o)

8

• Lotte :o)

8

• mrxx

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"Jeg trenger ikke bløtkake, det spiser jeg sjelden uansett, men en mørk, god og saftig sjokoladekake vil jeg ha."

Enig!

+ kaffi med bailys, myyye bailys;o)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1234715541' post='4092997]

Hva vet du om det? Husk, jeg lyger mye.

Ja, du lyger så det renner av det nå:-)

Skrevet

''altfor mye liv i trusene ''

WTF! Både skabb og flatlus??

Hehe, akkurat det skal jeg ikke uttale meg om.

Gjest min mening her.
Skrevet

Hvor gammel er du?

*fordomsfull* ;-)

27 år og hva så?

Skrevet

27 år og hva så?

Jeg trodde du nærma deg femti siden du mente det var nødvendig med kake ;-P

Skrevet

- må legge til at her hvor jeg bor på sunnmøre er det vanlig at gjestene tilbyr seg å lage en kake, eller man spør de nærmeste (foreldre,søsken,venninner) om noen tar med en kakebit. Da jeg giftet meg hadde nesten alle gjestene med noe,enten til koldtbordet eller kakebordet.De fleste tilbydde selv,da de ga svar på invitasjonen.Folk fra bygda tilbød seg også å lage noe. Det var 80 gjester,med stort og smått. Hadde så mye kaker at fryseren var halvfull med frysekaker i lang tid etterpå, selv etter restefesten med omtrent alle 80 gjestene søndag.

Synes dette er en fin skikk, og tilbyr å bake til andres konfirmasjon,barnedåp eller bryllup. Tar nesten alltid med noe til en fest, alt fra kake til vin eller lign.

Synes også det er en fin tradisjon, selv om det kan bli litt vel mye kake. :-)

Bustemann bodde på sunnmøre da jeg traff ham... Han fortalte om litt av noen restefester etter både bryllup, dåp og komfirmasjon. Ofte ble det holdt restefest etter restefesten, for å få plass til de siste restene i frysen.

Nå bor han på nordmøre, håper deler av tradisjonen er sterk der også, men kanskje med litt måtehold. :-)

Skrevet

Synes også det er en fin tradisjon, selv om det kan bli litt vel mye kake. :-)

Bustemann bodde på sunnmøre da jeg traff ham... Han fortalte om litt av noen restefester etter både bryllup, dåp og komfirmasjon. Ofte ble det holdt restefest etter restefesten, for å få plass til de siste restene i frysen.

Nå bor han på nordmøre, håper deler av tradisjonen er sterk der også, men kanskje med litt måtehold. :-)

''Bustemann''

Her overså jeg t-en et lite øyeblikk, du!

Gjest dustedama
Skrevet

Gulrotkake er godt. og ostekake. Kransekake og bløtkake blir litt bestemor kanskje? Men nå vet jeg ikke hvorgammel du er da!! ;-)

Den kommentaren var faktisk litt morsom :D

Skrevet

''Bustemann''

Her overså jeg t-en et lite øyeblikk, du!

Hihi... egentlig ille nok at han blir omtalt som bustemann...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...