Gå til innhold

Presang til en liten baby

fru Burlefot

Anbefalte innlegg

En kollega har blitt pappa og vi på jobben har samlet inn penger for å kjøpe en presang til den nye babyen.

Vi har 750 kroner å handle for.

Hva skal vi kjøpe? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klær, ett middagssett fra Porsgrunn porselen, en bok hvor foreldrene skal skrive inn om barnet. (En slik: min første bok om meg som liten)

Sølv-barnebestikk. (Men vet ikke om 750,- holder her.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp heller 1 litt dyr ting enn mange forskjellige klesplagg- det blir det nok av uansett er min erfaring. Men hva... 750 kr er liksom litt for lite til babyutstyr som voksipose, vogge, etc. Sjekk hva et bæresjal koster kanskje? Mitt berste forslag er at pengene skal brukes til fotografering hos fotograf, f.eks gavekort hos fame_ http://fame.no/?pg=gave

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Jeg ville ihvertfall ikke kjøpt sølvbestikk. Jeg skjønner liksom ikke hva en baby skal med noe sånt. Heller ikke porselenskrus eller fat..et gavekort er kanskje det mest fornuftige? så kan foreldrene velge noe selv. Gavekort på fotografering syns jeg heller ikke er noe god ide. Ikke alle ønsker å dra til fotografen med barnet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med så mye penger ville jeg kjøpt et gavekort et eller annet sted der foreldrene både kan velge større og mindre ting. Det er slett ikke alle som liker det samme... Evt. ville jeg kjøpt en litt mindre ting (et klesplagg, en sangbok, en kopp el.l.) og lagt gavekortet inni gaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Det kommer mye an på hva de skaffer seg selv. Særlig til førstefødte skaffer jo svært mange par veldig mye av det "nødvendige" (og mer til).

Litt avhengig av hvor mye utstyr du tror de allerede har, tror jeg kanskje at jeg ville kjøpt et deilig ullteppe, f.eks. i merinoull. Slike koster 500-600 på Fru Lyng. Andre veldig fine og litt rimeligere tepper:

http://www.lilletrille.no/shop.asp?p=43279695

https://nostebarn.no/sites/webbutikk/Enterprise%20Portal/CITP_EPCSSItemDescription.aspx?WTID=939&WREC=43727790619&WKEY=%5b65534%3a43727790619%5d

Om du ønsker å kjøpe noe mer, og barnet blir født høst/vinter/vår, er sett med ullundertøy (body + bukse) alltid velkommen.

Ikke kjøp "kule" klær! Glemmer ikke at jeg til førstefødte fikk masse fine (og antakelig dyre) klær fra en gruppe kolleger - som helt tydelig var kjøpt av noen barnløse (type olabukse til nyfødt o.l.).

Husk byttekort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...