Gå til innhold

Maten på SFO...

Gjest tenker litt....

Anbefalte innlegg

Gjest tenker litt....

Hva tenker dere om maten de serverer ungene på SFO?

Her får de honnycorn, puffet ris med sukker, tomatposesuppe, pølser og brødskiver med nugatti, syltetøy og noen ganger smøreost.

Hva syns dere? Er barnehagen bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Aimabel

Får de virkelig såå dårlig mat! De kan ikke spise honnikorn på sfo. Det er det jeg frykter med denne gratis skolematen.- at det ender med et dårlig tilbud fordi det ikke skal koste noe. Men havregryn er mye sunnere og billigere enn honnikorn og puffet ris, hvorfor har de ikke det på sfo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får de virkelig såå dårlig mat! De kan ikke spise honnikorn på sfo. Det er det jeg frykter med denne gratis skolematen.- at det ender med et dårlig tilbud fordi det ikke skal koste noe. Men havregryn er mye sunnere og billigere enn honnikorn og puffet ris, hvorfor har de ikke det på sfo?

''Det er det jeg frykter med denne gratis skolematen.- at det ender med et dårlig tilbud fordi det ikke skal koste noe''

Helt enig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vår SFO serverer de ikke mat i det hele tatt - til den nette sum av 2200 kr/mnd. Alle ungene har med seg matpakker, og så får de ett glass melk om dagen for den nette ekstrasum av 350 kr per halvår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honni Korn er vel ca 40% sukker, så det ville jeg ikke likt at ungen min spiste hver dag,

De hadde puffet ris og corn flakes da han gikk på sfo, og det beste du kan si om det, er at der er lite sukker! Men særlig næringsdrikt er det dog ikke.

Tomatposesuppe og pølser synes jeg er ok innimellom på sfo, men ville ikke likt at alle påleggene var slike søtsaker som nugatti og syltetøy.

Dessuten har min sønn aldri likt nugatti og syltetøy, så han ville nok synes det var litt kjipt å bare kunne velge blant det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Frokosten" på sfo'en vår var en katastrofe.

Brødmaten senere på dagen var grei, ungene kunne velge mellom knekkebrød eller halvgrovt (sabeltannbrød?) og smør, syltetøy, leverpostei, hvit ost, brun ost, fårepølse og kaviar tror jeg. Melk og juice til drikke + vann da. Nugatti var ikke et alternativ og det bør det heller ikke være synes jeg.

Varmmåltidene er tomatsuppe med makaroni, fiskekaker med makaroni og pølser i brød til vanlig, til jul har de juletallerken, ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Honni Korn er vel ca 40% sukker, så det ville jeg ikke likt at ungen min spiste hver dag,

De hadde puffet ris og corn flakes da han gikk på sfo, og det beste du kan si om det, er at der er lite sukker! Men særlig næringsdrikt er det dog ikke.

Tomatposesuppe og pølser synes jeg er ok innimellom på sfo, men ville ikke likt at alle påleggene var slike søtsaker som nugatti og syltetøy.

Dessuten har min sønn aldri likt nugatti og syltetøy, så han ville nok synes det var litt kjipt å bare kunne velge blant det.

Hei, så du mailen min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår SFO har bare mat en gang i uka, og da er det varm mat. Ellers er det (litt!) frukt daglig da. og joghurt en gang ukentlig. (Hehe, det ble visst litt likevel..)

Barnehagematen var i en annen divisjon. Ikke posemat eller annen halvfabrikata, og frokost, lunsj og fruktmåltid servert daglig. Begriper ikke hvordan de får det til med de rammene de har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sfo arbeider

Vår SFO har bare mat en gang i uka, og da er det varm mat. Ellers er det (litt!) frukt daglig da. og joghurt en gang ukentlig. (Hehe, det ble visst litt likevel..)

Barnehagematen var i en annen divisjon. Ikke posemat eller annen halvfabrikata, og frokost, lunsj og fruktmåltid servert daglig. Begriper ikke hvordan de får det til med de rammene de har.

Vår sfo tar 6 kroner dagen for mat, barnehagen tar nok mer så derfor blir det forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår sfo tar 6 kroner dagen for mat, barnehagen tar nok mer så derfor blir det forskjell.

Njaaaa... Vet ikke om jeg er enig i det. Barnehagen vår presterer 3 måltider til dagen, og de tar ikke i nærheten av 6 kr pr måltid for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sfo arbeider

Njaaaa... Vet ikke om jeg er enig i det. Barnehagen vår presterer 3 måltider til dagen, og de tar ikke i nærheten av 6 kr pr måltid for det.

Da er kostpenger innbakt i månedsprisen hos dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes maten på sfo er helt ok.

De får brød med ost/salami/leverpostei + tomat/agurk, av og til suppe av ymse slag. Melk eller vann til drikke.

Det var helt ok i barnehagen også.

Tror vi har tomatsuppe oftere hjemme enn på sfo ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Barnehagen vår kjører samme priser som alle andre barnehager i Norges land. Det er tillegg for mat, ja, men altså ikke i nærheten av 6 kr pr måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...