Gjest tenker litt.... Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Hva tenker dere om maten de serverer ungene på SFO? Her får de honnycorn, puffet ris med sukker, tomatposesuppe, pølser og brødskiver med nugatti, syltetøy og noen ganger smøreost. Hva syns dere? Er barnehagen bedre? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Får de virkelig såå dårlig mat! De kan ikke spise honnikorn på sfo. Det er det jeg frykter med denne gratis skolematen.- at det ender med et dårlig tilbud fordi det ikke skal koste noe. Men havregryn er mye sunnere og billigere enn honnikorn og puffet ris, hvorfor har de ikke det på sfo? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Får de virkelig såå dårlig mat! De kan ikke spise honnikorn på sfo. Det er det jeg frykter med denne gratis skolematen.- at det ender med et dårlig tilbud fordi det ikke skal koste noe. Men havregryn er mye sunnere og billigere enn honnikorn og puffet ris, hvorfor har de ikke det på sfo? ''Det er det jeg frykter med denne gratis skolematen.- at det ender med et dårlig tilbud fordi det ikke skal koste noe'' Helt enig!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bikku Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 På vår SFO serverer de ikke mat i det hele tatt - til den nette sum av 2200 kr/mnd. Alle ungene har med seg matpakker, og så får de ett glass melk om dagen for den nette ekstrasum av 350 kr per halvår. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Honni Korn er vel ca 40% sukker, så det ville jeg ikke likt at ungen min spiste hver dag, De hadde puffet ris og corn flakes da han gikk på sfo, og det beste du kan si om det, er at der er lite sukker! Men særlig næringsdrikt er det dog ikke. Tomatposesuppe og pølser synes jeg er ok innimellom på sfo, men ville ikke likt at alle påleggene var slike søtsaker som nugatti og syltetøy. Dessuten har min sønn aldri likt nugatti og syltetøy, så han ville nok synes det var litt kjipt å bare kunne velge blant det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 "Frokosten" på sfo'en vår var en katastrofe. Brødmaten senere på dagen var grei, ungene kunne velge mellom knekkebrød eller halvgrovt (sabeltannbrød?) og smør, syltetøy, leverpostei, hvit ost, brun ost, fårepølse og kaviar tror jeg. Melk og juice til drikke + vann da. Nugatti var ikke et alternativ og det bør det heller ikke være synes jeg. Varmmåltidene er tomatsuppe med makaroni, fiskekaker med makaroni og pølser i brød til vanlig, til jul har de juletallerken, ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alwaysme Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Den smører de selv på mårran, så den har jeg kontroll på ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Honni Korn er vel ca 40% sukker, så det ville jeg ikke likt at ungen min spiste hver dag, De hadde puffet ris og corn flakes da han gikk på sfo, og det beste du kan si om det, er at der er lite sukker! Men særlig næringsdrikt er det dog ikke. Tomatposesuppe og pølser synes jeg er ok innimellom på sfo, men ville ikke likt at alle påleggene var slike søtsaker som nugatti og syltetøy. Dessuten har min sønn aldri likt nugatti og syltetøy, så han ville nok synes det var litt kjipt å bare kunne velge blant det. Hei, så du mailen min? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Hei, så du mailen min? Eh...nei, ikke før nå! ;-) Besvart:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Eh...nei, ikke før nå! ;-) Besvart:-) Takk! Ditto! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Vår SFO har bare mat en gang i uka, og da er det varm mat. Ellers er det (litt!) frukt daglig da. og joghurt en gang ukentlig. (Hehe, det ble visst litt likevel..) Barnehagematen var i en annen divisjon. Ikke posemat eller annen halvfabrikata, og frokost, lunsj og fruktmåltid servert daglig. Begriper ikke hvordan de får det til med de rammene de har. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sfo arbeider Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Vår SFO har bare mat en gang i uka, og da er det varm mat. Ellers er det (litt!) frukt daglig da. og joghurt en gang ukentlig. (Hehe, det ble visst litt likevel..) Barnehagematen var i en annen divisjon. Ikke posemat eller annen halvfabrikata, og frokost, lunsj og fruktmåltid servert daglig. Begriper ikke hvordan de får det til med de rammene de har. Vår sfo tar 6 kroner dagen for mat, barnehagen tar nok mer så derfor blir det forskjell. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Vår sfo tar 6 kroner dagen for mat, barnehagen tar nok mer så derfor blir det forskjell. Njaaaa... Vet ikke om jeg er enig i det. Barnehagen vår presterer 3 måltider til dagen, og de tar ikke i nærheten av 6 kr pr måltid for det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sfo arbeider Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Njaaaa... Vet ikke om jeg er enig i det. Barnehagen vår presterer 3 måltider til dagen, og de tar ikke i nærheten av 6 kr pr måltid for det. Da er kostpenger innbakt i månedsprisen hos dere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Jeg synes maten på sfo er helt ok. De får brød med ost/salami/leverpostei + tomat/agurk, av og til suppe av ymse slag. Melk eller vann til drikke. Det var helt ok i barnehagen også. Tror vi har tomatsuppe oftere hjemme enn på sfo ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Njaaaa... Vet ikke om jeg er enig i det. Barnehagen vår presterer 3 måltider til dagen, og de tar ikke i nærheten av 6 kr pr måltid for det. Nei. Barnehagen vår kjører samme priser som alle andre barnehager i Norges land. Det er tillegg for mat, ja, men altså ikke i nærheten av 6 kr pr måltid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Det der vil jeg karakterisere som et katastrofalt kosthold, rett og slett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.