Gå til innhold

NAV - erfaringer

Gjest nå har jeg hørt det også....

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 20 år siden så måtte man møte på arbeidsformidlingen, snakke med saksbehandler og fikk deretter en liste som saksbehandleren ringte og lagde avtale om interju. En gang i uka takk og deretter måtte man ned på rådhuset for å få pengene. Ikke mulig å lure seg unna den gangen nei :oD

Det er ikke i nærheten av hvordan det var da jeg var i systemet for 5 år siden, nei...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bookworm

6

• Sofies mamma

5

• Dorthe

4

• sort som natta

1

Skrevet

Det er ikke mye sløvt heromkring, og det har det aldri vært så lenge jeg har kjent til systemet. Og det nærmer seg nå 20 år sida jeg første gang var innom det som da var arbeidsformidlingen.

Sikkert forskjeller, jeg sier bare hva som er MIN erfaring.

Gjest ViViola
Skrevet

''Men - hovedgrunnen til at man ikke får svar pr. mail tror jeg er fordi de ikke vil ha ting dokumentert. Rett og slett. De er selektive på hva de skriver "i mappa", og de ønsker ikke å ha alt dokumentert. Selv om det er rimelig "ufarlig" i øyeblikket. Merkelig, ja.''

Det er også min erfaring.

Men eg sender (leverer personlig til mottaket) brev, innkludert eventuelle vedlegg, og noterer meg tidspunktet for levering.

Eg har også den siste tiden sendt kopi (og gjort NAV oppmerksom på dette i søknaden) til advokat, dette liker ikkje NAV noe særlig...:)

I dag skal eg levere en søknad om økonomisk stønad, søknaden er på 2 sider og har 16 A4 sider og 3 A3 sider med vedlegg (dokumentasjon).

''Men eg sender (leverer personlig til mottaket) brev, innkludert eventuelle vedlegg, og noterer meg tidspunktet for levering.''

Det hjelper jo ikke noe særlig, hvis de sier at de ikke har fått det. Eller ikke svarer skriftlig.

Men det med å sende kopi til advokaten kan jeg godt tenke meg er mer effektivt, ja! He-he.

Gjest På attføring
Skrevet

Sikkert forskjeller, jeg sier bare hva som er MIN erfaring.

Poenget mitt var at det er visse kriterier som gjør at du har rett på arbeidsledighetstrygd eller ikke, og fyller du kravene så skal du ha trygd uten videre diskusjon. Det er selvsagt alltid noen som greier sno seg eller får en saksbehandler som ikke følger godt nok med, men det er en rar uttalelse å si at det er for lett å få arbeidsledighetstrygd. Syns i alle fall jeg.

Gjest På attføring
Skrevet

For 20 år siden så måtte man møte på arbeidsformidlingen, snakke med saksbehandler og fikk deretter en liste som saksbehandleren ringte og lagde avtale om interju. En gang i uka takk og deretter måtte man ned på rådhuset for å få pengene. Ikke mulig å lure seg unna den gangen nei :oD

Jeg fikk pengene på konto, men husker at jeg måtte kjøre 5 mil en gang annen hver uke for å snakke med saksbehandleren. Var et noe tunggrodd system.

Skrevet

Poenget mitt var at det er visse kriterier som gjør at du har rett på arbeidsledighetstrygd eller ikke, og fyller du kravene så skal du ha trygd uten videre diskusjon. Det er selvsagt alltid noen som greier sno seg eller får en saksbehandler som ikke følger godt nok med, men det er en rar uttalelse å si at det er for lett å få arbeidsledighetstrygd. Syns i alle fall jeg.

Jeg har absolutt ikke uttalt at det er for lett å få dagpenger?!!

Trådstarter spør klinkene klart: "Hva er din erfaring?" Og det er akkurat det jeg svarer på. Jeg har ikke med ett ord nevnt hva jeg mener eller hva jeg synes, MEN jeg skrev hva som var MIN erfaring fra MITT ståsted for 5 år siden.

Skrevet

''Men eg sender (leverer personlig til mottaket) brev, innkludert eventuelle vedlegg, og noterer meg tidspunktet for levering.''

Det hjelper jo ikke noe særlig, hvis de sier at de ikke har fått det. Eller ikke svarer skriftlig.

Men det med å sende kopi til advokaten kan jeg godt tenke meg er mer effektivt, ja! He-he.

''Men det med å sende kopi til advokaten kan jeg godt tenke meg er mer effektivt, ja! He-he.''

Det har desverre ikkje blitt noe bedre, men saksbehandlingstiden har i det minste gått ned.

Og saksbehandlerne har blitt kraftig provosert og "trakka i salaten" noen ganger, skriftlig....:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...