Gå til innhold

Mesterenes mester, så herlige de er;)


hidi, the scorpion

Anbefalte innlegg

AneM1365380603

Mitt inntrykk er at kona hans ikke hadde det minste lille problem med å akseptere hans legning. Men jeg synes det virket som om Benestad kunne være ekstra vanskelig når han var Esther. Litt lunete og krevende. Og jeg tror det var dette som fikk kona til å bli sliten og lei. Espen var den mannen hun giftet seg med, mens Esther var et kvinnemenneske hun måtte ta med på kjøpet. Forestill deg selv å være gift med 2 forskjellige personligheter:-)

Jeg vet ikke. Kun mitt inntrykk :-)

Det var vel også noe der med at han gikk bak hennes rygg da han tok en hormonkur.? Han hadde lovet henne at det ikke ble flere hormonkurer, men gjorde det lell.

Uærlighet i parforholdet er aldri bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 207
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Colette

    63

  • hidi, the scorpion

    41

  • AneM1365380603

    33

  • morsan

    22

Mest aktive i denne tråden

Det var vel også noe der med at han gikk bak hennes rygg da han tok en hormonkur.? Han hadde lovet henne at det ikke ble flere hormonkurer, men gjorde det lell.

Uærlighet i parforholdet er aldri bra.

Ok. Det har ikke jeg fått med meg. Jeg ble bare litt forundret over at Elsa Almås ikke hadde mer kontroll på seg selv og sine følelser, enn det som ble tydelig på tv. Og da tenker jeg på under "skal vi danse". Hun var veldig tydelig frustrert.

Huff nei, uærlighet mellom ektefeller er siste sort. Det er jeg helt enig i. Men det er nok mye av det rundt omkring , dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Ok. Det har ikke jeg fått med meg. Jeg ble bare litt forundret over at Elsa Almås ikke hadde mer kontroll på seg selv og sine følelser, enn det som ble tydelig på tv. Og da tenker jeg på under "skal vi danse". Hun var veldig tydelig frustrert.

Huff nei, uærlighet mellom ektefeller er siste sort. Det er jeg helt enig i. Men det er nok mye av det rundt omkring , dessverre.

Jeg så på Skal vi danse, men kan bare ikke huske episoden du nevner. Jeg hadde jo håpet at han skulle danse som mann i serien, for det ble da noe helt annet å se to damer svinge seg. De stilte i en egen klasse, for å si det mildt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mesterens mester går i reprise på en av de andre NRK kanalene, men jeg husker ikke hvilken dag og tid. Fikk tilfeldigvis med meg slutten av reprisen da en av Aunliene måtte dra hjem.

Får sjekke ut tv-sidene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så på Skal vi danse, men kan bare ikke huske episoden du nevner. Jeg hadde jo håpet at han skulle danse som mann i serien, for det ble da noe helt annet å se to damer svinge seg. De stilte i en egen klasse, for å si det mildt.

Det var ikke noen spesiell episode, i og for seg. Det er bare det at jeg får med meg alle sinnsstemninger hos folk :-) Og hun virket litt lei...

Ja, det var akkurat der jeg synes h*n tok kaka :-) Den godeste Benestad. Og var frenetisk så det holdt i lange baner:-( Han var rett og slett usympatisk. Og det har ikke noe med hans legning å gjøre - bare med hans oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Det var ikke noen spesiell episode, i og for seg. Det er bare det at jeg får med meg alle sinnsstemninger hos folk :-) Og hun virket litt lei...

Ja, det var akkurat der jeg synes h*n tok kaka :-) Den godeste Benestad. Og var frenetisk så det holdt i lange baner:-( Han var rett og slett usympatisk. Og det har ikke noe med hans legning å gjøre - bare med hans oppførsel.

Den delen er jeg veldig med på. Det må ha vært veldig lite motiverende å få en dansepartner som ikke er der for å fremme dansen. Disse danserene lever og ånder for dans og det å vise fram hvor fantastisk det kan være. Dansepartneren til Benestad fikk et helt annet utgangspunkt enn de andre proffe, og da tenker jeg ikke på talentet de i utgangspunktet hadde. Hun var mer en del av mediashowet til Benestad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den delen er jeg veldig med på. Det må ha vært veldig lite motiverende å få en dansepartner som ikke er der for å fremme dansen. Disse danserene lever og ånder for dans og det å vise fram hvor fantastisk det kan være. Dansepartneren til Benestad fikk et helt annet utgangspunkt enn de andre proffe, og da tenker jeg ikke på talentet de i utgangspunktet hadde. Hun var mer en del av mediashowet til Benestad.

Han var jo bare med for å vise seg fram som "modig" transvestitt. Og da går saken litt langt for meg..Han skulle jo bare fremme sin egen sak - tydeligvis. Og ikke dansen:-(

Det ble litt slik: " Se på meg! Jeg er en mann som danser som kvinnelig dansepartner! Blir dere provosert - eller liker dere det? Stem på meg - ut i fra dette, og ikke hvordan jeg danser" Eller rettere sagt: Stem på om dere tolererer trans-seksuelle eller ikke. Og det ble feil i den settingen der, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er jo så :-) Beklager at jeg ikke tenkte på at du ikke hører så godt :-(

Ikke noe å beklage :) Jeg har det helt utmerket bortsett fra at webtv ikke funker for meg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe å beklage :) Jeg har det helt utmerket bortsett fra at webtv ikke funker for meg ;-)

Jeg vet jo det :-) Her inne er vi jo alle like, og det er så lett å glemme at noen har et handicap av et eller annet slag. Og du framstår jo ikke akkurat slik at man blir påminnet om det hele tiden heller:-) Snarere tvert i mot, vil jeg si :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jo det :-) Her inne er vi jo alle like, og det er så lett å glemme at noen har et handicap av et eller annet slag. Og du framstår jo ikke akkurat slik at man blir påminnet om det hele tiden heller:-) Snarere tvert i mot, vil jeg si :-)

Takk :)

Jeg har egentlig aldri følt meg funksjonshemma, men mer som en del av en språklig minoritet :) Jeg kan jo klare så og si alt, bortsett fra å bli pilot og politi kanskje (men det er det jo mange andre som ikke kan bli heller) ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Jeg har egentlig aldri følt meg funksjonshemma, men mer som en del av en språklig minoritet :) Jeg kan jo klare så og si alt, bortsett fra å bli pilot og politi kanskje (men det er det jo mange andre som ikke kan bli heller) ;-)

Kunne ikke falle meg inn å tenke på deg som funksjonshemmet på noen måte. Du uttrykker deg bedre enn de fleste her inne, i hvert fall. Takk for at du er den du er, togli :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne ikke falle meg inn å tenke på deg som funksjonshemmet på noen måte. Du uttrykker deg bedre enn de fleste her inne, i hvert fall. Takk for at du er den du er, togli :-)

Tusen takk for fine ord:)

Sånn apropos: Jeg ser ikke på det å være funksjonshemmet på en negativ måte (kunne kanskje oppfattes sånn), men jeg føler ikke at jeg mangler noen funksjoner ;-) Eller dvs. jeg mangler jo en funksjon de fleste mennesker har, men det hemmer meg ikke i det at det finnes mange tekniske hjelpemidler - og aller viktigst: at jeg har en solid fot i tegnspråkmiljøet.

Jeg tror kanskje jeg føler meg like lite funksjonshemma som dere ville gjort om dere bodde permanent i f.eks. Spania, kunne prate spansk godt forståelig, men samtidig føle at dere mista litt av kommunikasjonen når spanjolene prata for fort ;) Dere var også aktive detagere i det norske miljøet i Spania ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er at kona hans ikke hadde det minste lille problem med å akseptere hans legning. Men jeg synes det virket som om Benestad kunne være ekstra vanskelig når han var Esther. Litt lunete og krevende. Og jeg tror det var dette som fikk kona til å bli sliten og lei. Espen var den mannen hun giftet seg med, mens Esther var et kvinnemenneske hun måtte ta med på kjøpet. Forestill deg selv å være gift med 2 forskjellige personligheter:-)

Jeg vet ikke. Kun mitt inntrykk :-)

Men hun har jo sagt at hun er bekymret for at Esther skal ta over helt, fra å være noe som dukket opp kanksje bare 20% av tiden, så kom hun 50% av tiden osv.

Så det er én ting å akseptere legningen og kanskje til og med sette pris på den, når det ikke "tar over" helt for den mannen hun tross alt giftet seg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel også noe der med at han gikk bak hennes rygg da han tok en hormonkur.? Han hadde lovet henne at det ikke ble flere hormonkurer, men gjorde det lell.

Uærlighet i parforholdet er aldri bra.

Har han ikke fått lagt inn brystproteser også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Har han ikke fått lagt inn brystproteser også?

Det sa kona nei til! Så de h*n har på kan man altså ta ut, he, he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fine ord:)

Sånn apropos: Jeg ser ikke på det å være funksjonshemmet på en negativ måte (kunne kanskje oppfattes sånn), men jeg føler ikke at jeg mangler noen funksjoner ;-) Eller dvs. jeg mangler jo en funksjon de fleste mennesker har, men det hemmer meg ikke i det at det finnes mange tekniske hjelpemidler - og aller viktigst: at jeg har en solid fot i tegnspråkmiljøet.

Jeg tror kanskje jeg føler meg like lite funksjonshemma som dere ville gjort om dere bodde permanent i f.eks. Spania, kunne prate spansk godt forståelig, men samtidig føle at dere mista litt av kommunikasjonen når spanjolene prata for fort ;) Dere var også aktive detagere i det norske miljøet i Spania ;)

Det er helt tydelig at du fungerer alldeles umerket, selv om du ikke hører/hører dårlig. Ingen tvil om det!

Det er en ting jeg er litt nysgjerrig på. For det vel slik at både du og mannen din er døve? Er barna deres døve også? Jeg tror aldri jeg har sett deg nevne dette i noen sammenheng. Så jeg må bare spørre :-) Beklager hvis det virker for nysgjerrig, men jeg har ikke inntrykk av at du har noe i mot å snakke om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...