Gå til innhold

Dakkar lille jenta:-)

Gjest VKF

Anbefalte innlegg

Litt bortskjemt kanskje eller?

Jeg har begynt å jobbe 100%.

-Livet mitt har blitt dårlig, sa 7-åringen (attpåklatten) her om dagen.

Det er fælt å høre for en mor. Jeg skal innrømme det. Samtidig tenker jeg at jeg at hun har hatt det for godt kanskje? Tidligere begynte jeg ikke å jobbe før kl. 10 om dagen. Jeg var der for henne på morgenen. Jeg kledde på henne i senga, så hun slapp å stå opp og fryse. Jeg vet hva slags brød hun liker og jeg hva slags pålegg hun liker. Jeg var med henne helt ut på trappa og koste og dulla med henne lenge og ønsket henne en fin dag før hun gikk til skolen.

Hun savner meg og de daglige rutinene og lurer på hvor lenge jeg skal jobbe fullt.

Nå er jeg ute av huset før hun står opp. Faren orker ikke å dille for mye. Gir henne brød med korn, selv om hun ikke vil ha det. Orker ikke å lære seg at det er pepperskinke hun skal ha. Ikke vanlig skinke eller ost.

Han overlater ansvaret for klær og hårstell til henne selv.

Nå har hun altså et dårlig liv, sier hun. Uæææ, jeg kjenner det river i morshjerte. Men de har vel egentlig bare godt av dette både mann og datter, ikke sant?

Si det er sant, vært så snill:o)

Fikk forresten min første fulltids-lønning i dag. Wow!, for en herlig følelse. Jeg tror det det er verdt det;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

7

• morsan

4

• Sofies mamma

3

• jubalong70

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest mammaenXXXX

Jeg tror hun har veldig godt av å venne seg til at hun faktisk må stå opp SELV ! Det kan nok virke tøft nå, men det går seg til.

Både du og hun har godt av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har veldig godt av å bli mer selvstendig!

En 7-åring tar ikke skade av å måtte stå opp og kle på seg selv. Hun tar ikke skade av å spise brød med korn, eller få et annet pålegg enn hun er vant til.

Absolutt ikke.

Og gratulerer med lønna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimabel

Skjønner at hun savner den sørvisen! Men hun er stor jente og har nok bare godt av å bli mer selvstendig :-) Kan hun ikke kle på seg på badet hvis hun er kald?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle hatt oppstrekk som ikke fikk deg jobb tidligere, sier nå jeg. Stakkars ungen som blir ødelagt på en slik måte.

Mine har ordnet maten sin selv (jeg skjærer opp brød) siden de var mellom 3 og 4 år. De vet hva de vil ha på, og de har lært å variere pålegget.

Det er flott at jentas far ser galskapen du har holdt på med, og gjør noe aktivt nå for å få henne normal igjen.

Du må bare være hard og stå han av, ungen blir å sutre og spille på din samvittighet lenge enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle hatt oppstrekk som ikke fikk deg jobb tidligere, sier nå jeg. Stakkars ungen som blir ødelagt på en slik måte.

Mine har ordnet maten sin selv (jeg skjærer opp brød) siden de var mellom 3 og 4 år. De vet hva de vil ha på, og de har lært å variere pålegget.

Det er flott at jentas far ser galskapen du har holdt på med, og gjør noe aktivt nå for å få henne normal igjen.

Du må bare være hard og stå han av, ungen blir å sutre og spille på din samvittighet lenge enda!

Ho ho, det var da voldsomt;o) Ja, hun er attpåklatt, men læreren sier at hun faktisk _er_ selvstendig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har veldig godt av å bli mer selvstendig!

En 7-åring tar ikke skade av å måtte stå opp og kle på seg selv. Hun tar ikke skade av å spise brød med korn, eller få et annet pålegg enn hun er vant til.

Absolutt ikke.

Og gratulerer med lønna :)

Nei, hun gjøre ikke det. Hun har fått ekstraservice ganske, lenge, men hun er selvstendig på skolen ihvertfall:-)

Hjemme har hun nok vært "babyen" min litt for lenge:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ha forresten jobbet i mange år, men etter at hun ble født har jeg jobbet redusert. Jeg har startet kl. 10 om dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at hun savner den sørvisen! Men hun er stor jente og har nok bare godt av å bli mer selvstendig :-) Kan hun ikke kle på seg på badet hvis hun er kald?

Joda, nå setter hun seg visstnok forran viftovnen sier faren og kler på seg der, så egentlig går dette veldig fint:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det var voldsomt til service.

Hun har bare godt av å få et nytt opplegg om morgenen. Mye lengre med slik oppvartning vil være å gjøre henne en stor bjørnetjeneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har bare godt av det, begge to. :o) På tide at hun ikke blir båret på gullstol og pakket inn i bomull nå, bedre at hun får "sjokket" nå enn at det kommer når hun blir tenåring f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hun gjøre ikke det. Hun har fått ekstraservice ganske, lenge, men hun er selvstendig på skolen ihvertfall:-)

Hjemme har hun nok vært "babyen" min litt for lenge:-)

Synes ikke det du har gjort er så veldig ille jeg. Det høres ut som om du har ønsket å gi henne en god og omsorgsfull start på dagen, og det har hun nok satt pris på. Motstykket er mye verre synes jeg, er mange barn som må fikse alt selv når foreldrene er så opptatt på andre kanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det du har gjort er så veldig ille jeg. Det høres ut som om du har ønsket å gi henne en god og omsorgsfull start på dagen, og det har hun nok satt pris på. Motstykket er mye verre synes jeg, er mange barn som må fikse alt selv når foreldrene er så opptatt på andre kanter.

Takk for det.

Jeg tror det kommer av at hun er født mange år etter de andre og at hun veide bare 1 kilo da hun ble født.

Hun har ihvertfall blitt ei blid jente som stråler dagen lang og jeg vet hun kan når hun må:-)

Motstykket er verre ja. Unger skal få lov til å være unger, ikke stå for matlagingn selv når de er 3 og 4 år, men selvsagt kan det gå for langt andre veien også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det.

Jeg tror det kommer av at hun er født mange år etter de andre og at hun veide bare 1 kilo da hun ble født.

Hun har ihvertfall blitt ei blid jente som stråler dagen lang og jeg vet hun kan når hun må:-)

Motstykket er verre ja. Unger skal få lov til å være unger, ikke stå for matlagingn selv når de er 3 og 4 år, men selvsagt kan det gå for langt andre veien også:-)

''Unger skal få lov til å være unger, ikke stå for matlagingn selv når de er 3 og 4 år,''

I barnehagen er det høyst vanlig at barn lærer å smøre sin egen skive alt fra de er 1 år gamle... Ingen tar skade av det. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Unger skal få lov til å være unger, ikke stå for matlagingn selv når de er 3 og 4 år,''

I barnehagen er det høyst vanlig at barn lærer å smøre sin egen skive alt fra de er 1 år gamle... Ingen tar skade av det. :o)

Hun har gått i barnhage og 1 år var fryktelig overdrevet Lillemus;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet på småbarnsavdeling og der smurte ungene skivene selv fra de var året. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

På ett eller annet tidspunkt ville vel det virkelige verden komme og "ta dere", så kanskje det var greit at det skjedde nå? Skjønner at det ikke så greit å få høre slikt, men tross alt - hun er 7 år og fått ubegripelig mye service så langt i livet, og når man blir fratatt slikt blir man jo litt satt ut.

Tipper dette er veldig bra på sikt for dere alle. (Du hadde vel tenkt å slutte med å kle på henne i senga en eller annen gang allikevel?)

Morsomt med full lønn, tenker jeg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Mine jobbet med egen brødsmøring når de var så små - ikke at de fikk til, og ikke at de måtte - men de prøvde. Dette var hjemme, da, ikke i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet på småbarnsavdeling og der smurte ungene skivene selv fra de var året. :o)

Javel, jeg får vel tro deg da;o)

Lot du dine egne barn smøre selv på hjemmebane fra de var 1 år da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, jeg får vel tro deg da;o)

Lot du dine egne barn smøre selv på hjemmebane fra de var 1 år da?

Jeg husker ikke når de begynte å smøre egne frokostskiver, men de har gjort det siden de gikk i barnehagen i alle fall. De var 3 og 5 år da jeg flyttet og da hadde de gjort det en stund mener jeg å huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...