Gå til innhold

Er dette overvekt?

Gjest tantaa

Anbefalte innlegg

Dattra til søstra mi er 145 cm høy og veier 51 kg. Hun er 10 år. Jeg synes hun ser ganske så drøy ut, men kan jo ikke blande meg inn.

Det skal sies at hun er litt kraftig bygd, men dette må da uansett være noen kg for mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AneM1365380603

Hvis jeg sammenligner med min eldste datter som veier litt for mye, så vil jeg si at denne jenta er overvektig.

Min datter er mye høyere, men veier noen kg mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser AV sammenligner med sin egen, min 10-årige gutt er 140 cm og veier 28,5 kg... Nå er han temmelig tynn da, men 23 kg forskjell er uansett mye når høyde forskjellen er bare 5-6 cm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Ser AV sammenligner med sin egen, min 10-årige gutt er 140 cm og veier 28,5 kg... Nå er han temmelig tynn da, men 23 kg forskjell er uansett mye når høyde forskjellen er bare 5-6 cm!

''Ser AV sammenligner med sin egen, min 10-årige gutt er 140 cm og veier 28,5 kg... ''

Ja, det kaller jeg tynn! Min 7,5-årige gutt er 128 cm. høy og veier noe under 25 kg. - jeg synes _han_ er tynn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ser AV sammenligner med sin egen, min 10-årige gutt er 140 cm og veier 28,5 kg... ''

Ja, det kaller jeg tynn! Min 7,5-årige gutt er 128 cm. høy og veier noe under 25 kg. - jeg synes _han_ er tynn.

http://www.nettdoktor.no/helseraad/fakta/gutterveksttabell.php

Ja, men han ligger faktisk på snittet hva høyde angår, men over den nederste percentilen på vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Min sønn er også slank. Han har vokst litt siden jeg sutret over manglende vekst her nylig. Han er 143 cm og 29,9 kg. Han er blitt 11 år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...