Gjest På utkikk Skrevet 14. februar 2009 Skrevet 14. februar 2009 Har nettopp sjekket boligmarkedet på Finn.no, og det er jaggu fortsatt dyrt å kjøpe bolig!! Trodde prisene hadde rast jeg...! Er prisraset på boligmarkedet noe vi fortsatt venter på, eller har det bare pleid å være enda dyrere? 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 14. februar 2009 Skrevet 14. februar 2009 Prisene har gått ned 7% siste år, og det kan vel ikke kalles et ras? 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 14. februar 2009 Skrevet 14. februar 2009 Mange boliger selges under takst, andre boliger blir stående usolgt i laaaang tid. 0 Siter
Gjest På utkikk Skrevet 14. februar 2009 Skrevet 14. februar 2009 Prisene har gått ned 7% siste år, og det kan vel ikke kalles et ras? Nei 7 % er vel ikke noe ras... Lurer på om det er sannsynlig at det kommer et ras som en følge av finanskrisen...? Det er jo ingen som vet om det kommer til å skje, men det er kanskje sannsynlig? 0 Siter
mumitrollet Skrevet 14. februar 2009 Skrevet 14. februar 2009 Prisene har gått ned 7% siste år, og det kan vel ikke kalles et ras? Det ber jo et "ras" i forhold til at prisene har STEGET med minst 10% årlig de siste årene. Det er altså ikke lengre noe å TJENE på å kjøpe og selge fast eiendom. 0 Siter
mumitrollet Skrevet 14. februar 2009 Skrevet 14. februar 2009 Prisene på bolrettslagsleiligehter med høy fellesgjeld har vel sunket ganske drastisk, men f.eks. eneboliger i attraktive strøk holder sge stabile. 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 14. februar 2009 Skrevet 14. februar 2009 Det ber jo et "ras" i forhold til at prisene har STEGET med minst 10% årlig de siste årene. Det er altså ikke lengre noe å TJENE på å kjøpe og selge fast eiendom. Det sier seg selv at prisene ikke kan fortsette å stige 10-15-20% i året. En nedgang på 7% vil jeg kalle en korreksjon, ikke et prisras. Nei, dette er ikke riktig tidspunkt for å tjene masse på kortsiktig boligspekulasjon. Men ett sted skal man bo, og på lang sikt er det fortsatt mer lønnsomt å eie i forhold til å leie. 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 14. februar 2009 Skrevet 14. februar 2009 Nei 7 % er vel ikke noe ras... Lurer på om det er sannsynlig at det kommer et ras som en følge av finanskrisen...? Det er jo ingen som vet om det kommer til å skje, men det er kanskje sannsynlig? Tror ikke det blir noe ras, men det er ikke usannsynlig at prisene kan synke 10-15 % de neste par årene. 0 Siter
mumitrollet Skrevet 14. februar 2009 Skrevet 14. februar 2009 Det sier seg selv at prisene ikke kan fortsette å stige 10-15-20% i året. En nedgang på 7% vil jeg kalle en korreksjon, ikke et prisras. Nei, dette er ikke riktig tidspunkt for å tjene masse på kortsiktig boligspekulasjon. Men ett sted skal man bo, og på lang sikt er det fortsatt mer lønnsomt å eie i forhold til å leie. Helt riktig det, men mange er avhengig av en "overgangsbolig" for å komme inn på biligmarkedet. Jeg hadde ikke mulighet til å kjøpe meg en bolig der jeg kunne bo på lang sikt, det ble for dyrt. Så da kjøpte jeg meg noe smått for 1,5 mill, pusset opp og tjente drøye 600 000 på to år. På den måten klarte jeg og min (etterhvert) mann å kjøpe en billig med plass til fire. Men dette er et par år siden, nå er dette umulig. Tenker at dette er enda en grunn til at folk i etableringsfasen sliter med å komme inn på boligmarkedet. Man klarer ikke å få kjøpt en bolig der man kan bo over lang tid. 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 15. februar 2009 Skrevet 15. februar 2009 Helt riktig det, men mange er avhengig av en "overgangsbolig" for å komme inn på biligmarkedet. Jeg hadde ikke mulighet til å kjøpe meg en bolig der jeg kunne bo på lang sikt, det ble for dyrt. Så da kjøpte jeg meg noe smått for 1,5 mill, pusset opp og tjente drøye 600 000 på to år. På den måten klarte jeg og min (etterhvert) mann å kjøpe en billig med plass til fire. Men dette er et par år siden, nå er dette umulig. Tenker at dette er enda en grunn til at folk i etableringsfasen sliter med å komme inn på boligmarkedet. Man klarer ikke å få kjøpt en bolig der man kan bo over lang tid. Men boligen du kjøpe hadde vel også steget i verdi på disse to årene? 0 Siter
Dorthe Skrevet 16. februar 2009 Skrevet 16. februar 2009 Prisene har gått ned 7% siste år, og det kan vel ikke kalles et ras? Leiligheten min har doblet taksten de siste fire årene så det er ikke alle steder det er prisras. Nå skal ikke jeg selge så jeg blir ikke rik uansett 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.