Gjest prust Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Ååååååå - jeg blir litt oppgitt av 7-åringen i huset. Hun har en enorm evne til å ikke huske og til ikke å å kople ting.... Nå klokka ni sa jeg til henne at nå måtte hun gå på badet, så skulle jeg komme inn om en stund. Vel - hun reiste seg ganske kjapt opp, gikk ut på badet - og gaulet høyt inn til meg (vi har to små her som akkurat har sovnet): "Hva var det jeg skulle gjøre på badet????!!!!" Sånn er det om morgenen også. Hun går fra kjøkkenet ut på badet, og klarer ikke å huske de tingene hun gjør hver morgen: *vaske munnen *vaske hender *ta medisin *pusse tenner *greie håret Går det over mon tro? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 *Hehe* Jeg tror det der er like vanlig som de ungene som husker alt. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Sånn har vi det også, klarer ikke å huske mer enn to ting. Hun får derfor bare to beskjeder om gangen, selv om det altså er akkurat de sammen tingene hun gjør morgen og kveld!! (ta på pysj eller klær, gå på do, pusse tenner, smøre seg med krem..) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Hehe. Høres ut som meg selv som barn. Gjett om min mor var oppgitt... Men det gikk over, sånn rundt tolv-trettenårsalderen tror jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 *Hehe* Jeg tror det der er like vanlig som de ungene som husker alt. ) Mulig det - men det er nå frustrerende likevel! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Sånn har vi det også, klarer ikke å huske mer enn to ting. Hun får derfor bare to beskjeder om gangen, selv om det altså er akkurat de sammen tingene hun gjør morgen og kveld!! (ta på pysj eller klær, gå på do, pusse tenner, smøre seg med krem..) ja - vi må vel bli mer konsekvente og konkrete på akkurat det. To ting om gangen - det høres overkommelig ut for snuppa mi! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Hehe. Høres ut som meg selv som barn. Gjett om min mor var oppgitt... Men det gikk over, sånn rundt tolv-trettenårsalderen tror jeg. Skriiiiiiik! Håper i alle fall morgenrutinene går greiere raskere enn det du sa.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Sønnen min er 11 år, og han er fremdeles husets mest trege og distre person. Han takler ikke mer enn et par beskjeder i slengen. Jeg tror han ofte somler og virrer pga at han spiller på at han har det stempelet... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest VKF Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Sønnen min var slik og jeg kunne ihvertfall ikke gi han mer enn en beskjed om gangen. 7-åringen jeg har nå, husker godt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Syber Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Akkurat slik er vår 8 år gamle sønn også, han har vært sånn det siste året i hvertfall. Han har også gått på badet for å ta en dusj etter trening, også roper han for å spørre hva han skulle gjøre på badet :-)! De lever i sin egen verden! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Akkurat slik er vår 8 år gamle sønn også, han har vært sånn det siste året i hvertfall. Han har også gått på badet for å ta en dusj etter trening, også roper han for å spørre hva han skulle gjøre på badet :-)! De lever i sin egen verden! De er rare! I går kveld spurte hun faktisk om jeg kunne legge frem tøy til henne, slik at hun kunne kle seg raskt om morgenen! Jeg holdt på å dette av pinnen! Hun var superflink i morges :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Høres akkurat ut som gutten min. Jeg trodde faktisk jenter var bedre :-). Men antar variasjonene fra person til person er hakket større enn mellom kjønnene . 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Høres akkurat ut som gutten min. Jeg trodde faktisk jenter var bedre :-). Men antar variasjonene fra person til person er hakket større enn mellom kjønnene . Hos oss er det fatkisk gutten som pleier å huske det meste - bortsett fra å rydde ut av oppvaskmaskinen og sette inn det som er skittent - det er han ganske flink til å glemme ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Hos oss er det fatkisk gutten som pleier å huske det meste - bortsett fra å rydde ut av oppvaskmaskinen og sette inn det som er skittent - det er han ganske flink til å glemme ;-) Ja, det er som sagt store personlige variasjoner, men har inntrykk av at mange jenter er flinkere enn gutter til å huske detaljer og særlig hva de skal. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Ja, det er som sagt store personlige variasjoner, men har inntrykk av at mange jenter er flinkere enn gutter til å huske detaljer og særlig hva de skal. De sier så.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.