Gjest minnah Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Synes ikke du trenger flere argumenter jeg, er du såpass i tvil må du tenke på deg selv til syvende og sist - og det skal ikke være et ork å få et barn (til). ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 ja, men hva om jeg angrer senere? Kan jo ikke akkurat ombestemme meg senere... Man angrer vel aldri på de barna man får, gjør man vel? Noen som kan komme emd positive eller negative sider med å gå fra to til tre barn, da? Man kan aldri unngå å angre på ting her i livet, man må bare gjøre grundige vurderinger for de valg en tar, og deretter vite at konklusjonen var velverveid. Anger og dårlig samvittighet vil nok til en viss grad følge oss livet ut samme hva vi gjøre og ikke gjør. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Det virker ikke som om du selv mener du har overskudd. Vent et år og ta evt ny vurdering da. Vi vurderte også å få et ekstra barn 2 år etter sistemann - men vi valgte å ikke få det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 ''PS: Åssen går trimmingen?'' Sykkelen har støvet litt ned de siste ukene, og det har blitt altfor mye jobb :/. Men jeg har i stor grad benyttet meg av det flotte skiføret! *S* Skulle gjerne også fått til lange turer i helgene, men da blir jo barna i stor grad prioritert. I går gikk vi en "dagstur! på ca. 12 km. :-). Konklusjon: Sånn helt passe, har ambisjoner om å få trimmet litt mer.... Skigåing gir større effekt enn sykling, så du kan trygt si at du har trimmet! Kjempebra! :-) (Og snart blir snøen borte, og det er mulig å sykle "på ordentlig". DET er god hverdagstrim, det!) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Skigåing gir større effekt enn sykling, så du kan trygt si at du har trimmet! Kjempebra! :-) (Og snart blir snøen borte, og det er mulig å sykle "på ordentlig". DET er god hverdagstrim, det!) ''Skigåing gir større effekt enn sykling, så du kan trygt si at du har trimmet! '' Ja, går jeg på ski alene holder jeg relativt høyt tempo, og det er trening så godt som noe. Men skigåing med 5- og 7-åringen min kan knapt nok kalles mosjon - det går nokså smått. Hakket bedre enn å se sport på TV, kanskje! Enn så lenge nyter jeg vinteren, men skal forsøke å være flink til å sykle til og fra jobb når snøen forsvinner - det er bra trim :-). Du da - stadig like flink? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 ''Skigåing gir større effekt enn sykling, så du kan trygt si at du har trimmet! '' Ja, går jeg på ski alene holder jeg relativt høyt tempo, og det er trening så godt som noe. Men skigåing med 5- og 7-åringen min kan knapt nok kalles mosjon - det går nokså smått. Hakket bedre enn å se sport på TV, kanskje! Enn så lenge nyter jeg vinteren, men skal forsøke å være flink til å sykle til og fra jobb når snøen forsvinner - det er bra trim :-). Du da - stadig like flink? Med ungene blir det ikke så voldsomt, enig i det - men som du påpeker; bedre enn sofan! :-) Trimmingen går bra her, men nå har jeg slutta å røyke, så jeg er spent på vektutviklingen. Skal gjennom 2 operasjoner i løpet av mars, så jeg må innrømme at jeg er veldig usikker på hvordan våren blir. Blir veldig stillesittende etter begge operasjonene, nemlig, forhåpentligvis bare 4-5 dager med den ene, men den andre vil sette meg ut av spill i flere uker. Så - da får jeg testet viljen min "på ordentlig"! (Gikk en rask-rask-rask skitur i dag, og fikk jaggu blodsmak i kjeften etter knapt 200 meter. PUH!) :-) Digger ski, men jeg gleder meg også til det blir sykkelmuligheter igjen. Det _er_ enklere å hoppe på sykkelen enn å smøre ski, kle på masse klær og komme seg ut. Rett og slett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Med ungene blir det ikke så voldsomt, enig i det - men som du påpeker; bedre enn sofan! :-) Trimmingen går bra her, men nå har jeg slutta å røyke, så jeg er spent på vektutviklingen. Skal gjennom 2 operasjoner i løpet av mars, så jeg må innrømme at jeg er veldig usikker på hvordan våren blir. Blir veldig stillesittende etter begge operasjonene, nemlig, forhåpentligvis bare 4-5 dager med den ene, men den andre vil sette meg ut av spill i flere uker. Så - da får jeg testet viljen min "på ordentlig"! (Gikk en rask-rask-rask skitur i dag, og fikk jaggu blodsmak i kjeften etter knapt 200 meter. PUH!) :-) Digger ski, men jeg gleder meg også til det blir sykkelmuligheter igjen. Det _er_ enklere å hoppe på sykkelen enn å smøre ski, kle på masse klær og komme seg ut. Rett og slett. Høres ut til at du får det tøft mhp trening og vekt fremover ja, med røykeslutt og operasjoner. Selv er jeg mer glad i ski enn i sykling, langrensski er en skikkelig kinderegg-opplevelse - sykling er bra, men gir meg ikke _helt_ det samme :-). Må innrømme at jeg liker aller best å gå på ski _helt_ alene, men ikke si det til noen . 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Høres ut til at du får det tøft mhp trening og vekt fremover ja, med røykeslutt og operasjoner. Selv er jeg mer glad i ski enn i sykling, langrensski er en skikkelig kinderegg-opplevelse - sykling er bra, men gir meg ikke _helt_ det samme :-). Må innrømme at jeg liker aller best å gå på ski _helt_ alene, men ikke si det til noen . He-he, alene på skitur er jo skikkelig bonus - det er min form for skigåing også. Dvs., ikke nødvendigvis alle dagene hele påska, men jeg liker det veldig godt. Frykter bare at de dagene snart er talte, siden ungene sikkert slår meg i alt kondiskrevende om få år... Fordelen med sykkel, for meg, er at den kan jeg i større grad bruke som transportmiddel, og samtidig få trim. Det er _bratt_ hjem. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Det høres ikke ut som du vil ha flere barn spør du meg. ) Jeg har to selv og det holder lenge for meg og jeg er slett ikke sikker på at jeg hadde fått flere om jeg hadde kunnet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fillolin Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 ja, men hva om jeg angrer senere? Kan jo ikke akkurat ombestemme meg senere... Man angrer vel aldri på de barna man får, gjør man vel? Noen som kan komme emd positive eller negative sider med å gå fra to til tre barn, da? Angre og angre... jeg vet ikke, det er vel blant de tingene man ikke kan si høyt iallefall... Det som ligger i utsagnet er vel at man blir glad i de barna man får når man først har fått dem, og godt er det, men det betyr jo ikke at en går rundt og savner de barna en ikke har fått, det skulle isåfall bli et riktig så stort og "manghodet" savn. Og det er jo faktisk ikke alle barn som kjenner seg elsket og velkommen, så helt sant er nok det uttrykket ikke... Ellers finnes det jo også andre alternativ, vet ikke om det er noe dere har vurdert, men både adopsjon, fosterhjem og besøkshjem er alternativ for familieforøkelse, garantert bekkenløsningsfritt Uansett tror jeg det viktigste er at dere begge ønsker og finner fred med det alternativet dere velger, ellers kan det fort bli "støy" i parforholdet. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 He-he, alene på skitur er jo skikkelig bonus - det er min form for skigåing også. Dvs., ikke nødvendigvis alle dagene hele påska, men jeg liker det veldig godt. Frykter bare at de dagene snart er talte, siden ungene sikkert slår meg i alt kondiskrevende om få år... Fordelen med sykkel, for meg, er at den kan jeg i større grad bruke som transportmiddel, og samtidig få trim. Det er _bratt_ hjem. :-) ''Fordelen med sykkel, for meg, er at den kan jeg i større grad bruke som transportmiddel, og samtidig få trim. Det er _bratt_ hjem'' Kjenner den - og nettopp det er viktigste grunnen til at jeg sykler til og fra jobb så mye som mulig. Mye bakker hjem for meg og - men fordelen er at jeg i hvertfall slipper å dusje når jeg kommer _til_ jobben! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kanskje mamma til tre? Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Takk for mange gode svar. Jeg er ikke så fryktelig lysten på et svangerskap til akkurat nå, det har de fleste skjønt. Og dere har rett i at jeg selvsagt godt kan være fruktbar noen år til. Men risikoen for at noe skal "gå galt" blir jo ikke akkurat mindre med årene. Bare det å automatisk få tilbud om fostervannsprøve er jo en ting i seg selv... Men om jeg sier nei, så nekter jeg jo mannen min sjansen til å få to biologiske) barn. Tror han alltid har ønsket seg det... Hvordan ville jeg tatt det, dersom jeg virkelig ønsket meg et barn til og han hadde nektet? Uff, nei dette må jeg tenke mer over... Men tror nom ikke jeg blir trebarnsmamma, nei... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Takk for mange gode svar. Jeg er ikke så fryktelig lysten på et svangerskap til akkurat nå, det har de fleste skjønt. Og dere har rett i at jeg selvsagt godt kan være fruktbar noen år til. Men risikoen for at noe skal "gå galt" blir jo ikke akkurat mindre med årene. Bare det å automatisk få tilbud om fostervannsprøve er jo en ting i seg selv... Men om jeg sier nei, så nekter jeg jo mannen min sjansen til å få to biologiske) barn. Tror han alltid har ønsket seg det... Hvordan ville jeg tatt det, dersom jeg virkelig ønsket meg et barn til og han hadde nektet? Uff, nei dette må jeg tenke mer over... Men tror nom ikke jeg blir trebarnsmamma, nei... ''Men om jeg sier nei, så nekter jeg jo mannen min sjansen til å få to biologiske) barn. Tror han alltid har ønsket seg det...'' Joda, men tror du han ønsker at du skal sette helsa di på spill for at han skal få oppfylt dette ønsket? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Takk for mange gode svar. Jeg er ikke så fryktelig lysten på et svangerskap til akkurat nå, det har de fleste skjønt. Og dere har rett i at jeg selvsagt godt kan være fruktbar noen år til. Men risikoen for at noe skal "gå galt" blir jo ikke akkurat mindre med årene. Bare det å automatisk få tilbud om fostervannsprøve er jo en ting i seg selv... Men om jeg sier nei, så nekter jeg jo mannen min sjansen til å få to biologiske) barn. Tror han alltid har ønsket seg det... Hvordan ville jeg tatt det, dersom jeg virkelig ønsket meg et barn til og han hadde nektet? Uff, nei dette må jeg tenke mer over... Men tror nom ikke jeg blir trebarnsmamma, nei... Mulig noen allerede har nevnt dette også - men med økende alder øker også muligheten for tvillinger. Du og mnenn din ønsker ulike ting - men så lenge det er din kropp svangerskapet vil "gå utover", bør det pgså være du som får siste ordet - men det har ingenting å gjøre med at du *nekter* mannen din noe som helst! Det er ingen selvfølge å få barn, men dem man får må man sørge for å ta seg av. Det betyr også å velge å ikke få fler, av hensynt til dem man allerede har fått. Men dette tror jeg du allerede vet ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 ''Fordelen med sykkel, for meg, er at den kan jeg i større grad bruke som transportmiddel, og samtidig få trim. Det er _bratt_ hjem'' Kjenner den - og nettopp det er viktigste grunnen til at jeg sykler til og fra jobb så mye som mulig. Mye bakker hjem for meg og - men fordelen er at jeg i hvertfall slipper å dusje når jeg kommer _til_ jobben! :-) Ned _til_ jobb, opp _hjem_ - det er perfekt! :-) (Jeg har løpt 7 km i dag - fornøyd, ja. :-) Tar du sykkelen/skia fatt i kveld, da?) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Etter min vurdering er det alltid den som ikke vil ha barn, som bør få bestemme. Et barn skal være ønsket av begge foreldrene - og ikke være et kompromiss! Selv ville jeg ha barn nr. 3, mens mannen sa nei - det ville i så fall ha blitt hans barn nr. 6. På én måte skjønte jeg jo argumentene hans, men det satt langt inne å forsone seg med at det ikke ble flere barn på oss. Men når det er sagt, så står jeg ved at det er den som ikke vil som skal få siste ord i saken. Kos dere med de to dere har! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.