Gjest barnet mitt Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Datteren vår på 10 år har i utgangspunktet lite venner. Imidlertid har hun ett par venner som ikke har den beste påvirkning på henne. Disse vennene er selv venninner. Det går ut på at disse lyver, stjeler, snakker stygt ovs. Har forstått at de ikke har de beste relasjoner i hjemmet. En del skoleproblematikk inne i bildet, samt barnevern. Hva gjør en i en slik situasjon? Har trådt forsiktig frem. Disse jentene har fått kommet hjem til datteren min. Det jeg merker er at de finner på mange ting hjemme som min datter ikke får lov til. Det kan være å slå bruke data/tv. Tar godter, er i skuffer og skap ovs. Dette gjør ikke datteren vår ellers. Har snakket med barna om dette, men det ser ikke ut til å hjelpe. Har også prøvd å snakke med foreldrene i forbindelse med ting som ble borte fra datteren vårs sitt rom (kostbare spill ovs), men når ikke frem. De ønsker ikke kontakt. Jeg ønsker ikke stigmatisere, men jeg merker at datteren min blir negativt påvirker og ønsker ikke en slik utvikling. Kjenner på meg selv at jeg ikke har så mye ressurser å gå på lengre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Har du snakket med datteren din om dette? Hva mener hun selv? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barnet mitt Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Har du snakket med datteren din om dette? Hva mener hun selv? Ja, jeg har snakket med henne om dette. Hun liker selv ikke slik lyving, stjeling, stygt snakk ovs. Hun har uoppfordret fortalt en del episoder som har skjedd, men merker nå at hun er begynt å skjule en del ting mer og mer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 I slike tilfeller må en sette alle kluter til for å bryte forbindelsen raskest mulig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 For en gangs skyld er jeg enig med psykiateren. Det er synd at hun har lite venner, men hun kan komme galt ut om hun fortsetter å være med disse. Snakk med henne om det og hjelp henne til å holde seg unna i starten. De bør uansett ikke få lov til å være hjemme hos dere. Jeg ville nok ha snakket med læreren også, for om hun skal ha sjanse til å være med noen andre, bør hun ikke plasseres i gruppe med disse i skoletida. Ihvertfall ikke for en periode fremover. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 I slike tilfeller må en sette alle kluter til for å bryte forbindelsen raskest mulig. Men hvordan gjør man det, da? Forbyr man tiåringen å være sammen med de andre jentene? Fungerer det for et barn i den alderen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Men hvordan gjør man det, da? Forbyr man tiåringen å være sammen med de andre jentene? Fungerer det for et barn i den alderen? Ja, det fungerer. Når en er 10 år, bestemmer foreldrene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Ja, det fungerer. Når en er 10 år, bestemmer foreldrene. Enig i det. Men ka med når "barnet" er 17 år og får "dårlige" venner da? (eg sliter litt med dette sjøl...) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Enig i det. Men ka med når "barnet" er 17 år og får "dårlige" venner da? (eg sliter litt med dette sjøl...) Du setter visse krav og grenser så lenge han bor i ditt hus. Du er den voksne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1234800522' post='4093498] Du setter visse krav og grenser så lenge han bor i ditt hus. Du er den voksne. Enig i det, men nå bor han i Rogaland i forbindelse med skolegang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.