linko Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 9-åringen har spilt fiolin i 2 år, og begynte i høst med et korpsinstrument i tillegg. Er veldig lite motivert for fiolin videre, men jeg synes hun behersker dette instrumentet mye bedre enn korpsinstrumentet. Hun vil selv helst fortsette med korpsinstrumentet selv om hun enda et år er aspirant med undervisningen i kulturskolen (ikke med i korpset). Skal hun slippe fiolinen, eller skal vi forsøke å motivere henne til videre spilling? Vi skal i løpet av sommeren flytte til et nytt sted og må starte i nytt korps / kulturskole. Er det smartere å delta i korps da med tanke på det sosiale (selv om de har noe samspill i kulturskolen også)? I tillegg driller hun i korpset og er med på turn - usikker på hva hun kommer til å drive med når vi flytter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Jeg synes samspill er viktig, så jeg ville nok prioritert det instrumentet som har samspill. Men jeg ville nok prøvd å motivere til å fortsette i hvertfall frem til sommeren. Så lenge hun vil fortsette å spille, hadde nok jeg latt henne velge instrument. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 De har ikke barneorkester (strykere) på det nye stedet, da? Det var jeg med i som barn, og fiolin spiller jeg enda ) Har de ikke samspilltilbud for strykere ville jeg vurdert å prioritere korpsinstrumentet, tror jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fillolin Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Tenker du å la henne slutte nå? Det ville jeg nok ikke gjort, med mindre hun "streiker", tenker at det er bra å fullføre et år. Men ellers støtter jeg tanken om samspill, det var iallefall det som holdt meg gående. Det trenger ikke være et orkester, men lærer bør legge til rette for at de blir en gruppe. Når det gjelder høsten er det kanskje en idé å se hvilke muligheter som finnes der? Hvis hun likevel må slutte med turn eller drill, f.eks., kan hun kanskje fortsette med to instrument? Det er igrunnen bare en fordel. Uansett instrumentvalg vil hun sannsynligvis kunne ha glede av det et helt liv hvis hun vil. Men det er også en god ting å kunne holde fast ved en interesse så lenge at en blir god. Kanskje er det ikke instrumentet som er det viktigste, men rammene rundt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Fortsett i korpset! Kanskje har de ikke samme samspillopplegg på fiolin dit dere kommer? Hun finner (nesten) garantert noen fra klassa i korpset dit hun kommer. Jeg vil anbefale korps dersom det er det ho vil. Husk at ho har spillt fiolin lenger enn korpsinstrumentet så det blir bra bare du gr det litt tid. Korps er morsomt og sosialt både for små og store (og foreldre) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Mine barn hadde ikke fått lov til å slutte midt i året. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.