Gjest tenker jeg for mye? Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Minsten hadde en streptokokkinfeksjon for ca 2,5 uker siden. Han ble behandlet med penicillin for dette i 10 dager. Ved slutten av denne 10 dagersperioden sa han at han hadde vondt i halsen på nytt, men han virket ikke syk, og jeg hørte ikke mer om det. For en uke siden ble et annet barn i barnehagen hans syk med streptokokker og skarlagensfeber, dette barnet var tilbake i bhg fredag i forrige uke (skulle være smittefri da "etter boken"). Igår var minstemann på do flere ganger, (ikke diare, men bløt avføring) og klagde på vondt i hodet. Nå på morgenen ser han ikke helt ok ut, men står på sitt, at han er frisk som en fisk. Samtidig som han beklager seg for magevondt (ikke kvalm) og vondt i en fot osv.. han hadde ikke feber. Han er sendt i bhg, men jeg er i tvil om det var rett... Kan dette være starten på skarlagensfeber? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Nå er ikke jeg noen lege, men jeg synes ikke det du beskriver høres ut som skarlagensfeber nei... http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321373 Men kanskje magen rett og slett er i ulage pga pencillinkuren og at han generelt ikke er helt i form enda.... Man er jo ekstra utsatt for nye sykdommer rett etter at man har værtsyk så det kan jo hende han brygger på noe, men det er ikke så veldig my som tyder på at han får skarlagensfeber nå ut fradet du skrev iallfall, symptomene stemmer liksom ikke med det... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tenker jeg for mye? Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Det er mulig du har rett, jeg kan nok overdramatisere dette med sykdom endel ja... Men ettersom det er det som går i bhg nå, og han har hatt strep. nettopp så passet det liksom inn med magesmertene hodepinen rødflammet i kinnene utslettet kommer vel etter etpar dager, og feberen "ser jeg for meg" når jeg krisemaksimerer at kommer utpå dagen idag ;-) Takk for beroligende ord! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tenker jeg for mye? Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Nå er ikke jeg noen lege, men jeg synes ikke det du beskriver høres ut som skarlagensfeber nei... http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321373 Men kanskje magen rett og slett er i ulage pga pencillinkuren og at han generelt ikke er helt i form enda.... Man er jo ekstra utsatt for nye sykdommer rett etter at man har værtsyk så det kan jo hende han brygger på noe, men det er ikke så veldig my som tyder på at han får skarlagensfeber nå ut fradet du skrev iallfall, symptomene stemmer liksom ikke med det... Det er mulig du har rett, jeg kan nok overdramatisere dette med sykdom endel ja... Men ettersom det er det som går i bhg nå, og han har hatt strep. nettopp så passet det liksom inn med magesmertene hodepinen rødflammet i kinnene utslettet kommer vel etter etpar dager, og feberen "ser jeg for meg" når jeg krisemaksimerer at kommer utpå dagen idag ;-) Takk for beroligende ord! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.