Gå til innhold

Barnehage - hva hadde du gjort?

Glimtipper

Anbefalte innlegg

Takk for svar :) Ser at de fleste er enige her.

Jeg skal forsøke å få kontakt med noen andre barnefamilier. Vi kjenner noen par med litt yngre barn, så vi må nok i hovedsak satse på de.

Kan du ikke prøve å bli kjent med noen som har jevngamle barn når han begynner i barnehagen da? For språket sin del vil det jo være kjekt å ha noen som er jevngamle eller litt eldre å kunne bryne seg sammen med.

Selvsagt er det kjekt å være sammen med de dere kjenner fra før også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og "Infant School" er obligatorisk, slik jeg forstår deg.

Jeg trodde "Year One" var det første obligatoriske året.

Er "Infant School" hele dager, eller kortere dager enn en norsk barnehage?

"Year One" har jo adskillig lengre skoledager enn norske 1.klassinger.

(Vi har en datter som går på engelsk "Year One", men ikke i Storbritannia, defor er jeg litt ekstra interessert i hvordan det fungerer der)

Jeg må innrømme at jeg enda ikke vet hvordan dagene hans i infant school blir. Så langt har jeg ikke kommet, da jeg nylig fant ut at han skal dit i høst.

''An infant school forms part of the local pattern of provision for primary education. In England and Wales infant schools cater for pupils aged 4 to 5 years in a reception class (equivalent to an American kindergarten). This year makes up the final part of the Foundation Stage, and is compulsory (unlike Nursery). Pupils then transfer to Year 1 in the September following their fifth birthday, and to Year 2 the following year. These two years form Key Stage 1 in the English education system.''

Man kan ikke velge det bort, men man kan utsette skolestart til januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke prøve å bli kjent med noen som har jevngamle barn når han begynner i barnehagen da? For språket sin del vil det jo være kjekt å ha noen som er jevngamle eller litt eldre å kunne bryne seg sammen med.

Selvsagt er det kjekt å være sammen med de dere kjenner fra før også...

Jeg skal se hva jeg finner ut :)

Takk for råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og "Infant School" er obligatorisk, slik jeg forstår deg.

Jeg trodde "Year One" var det første obligatoriske året.

Er "Infant School" hele dager, eller kortere dager enn en norsk barnehage?

"Year One" har jo adskillig lengre skoledager enn norske 1.klassinger.

(Vi har en datter som går på engelsk "Year One", men ikke i Storbritannia, defor er jeg litt ekstra interessert i hvordan det fungerer der)

De begynner på skolen i det _skoleåret_ de fyller 5.

Mitt barn er født er juni og begynte på skolen 4 år og 3 mdr gammelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativ 3.

Kan dere evt se dere rundt etter en childminder til et par av de andre dagene? Da vil han komme sammen med andre barn i et ikke alt for stort og skummelt miljø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativ 3.

Kan dere evt se dere rundt etter en childminder til et par av de andre dagene? Da vil han komme sammen med andre barn i et ikke alt for stort og skummelt miljø.

Takk for svar :) Ser at du skjønner systemet i England.

Jeg har vurdert en child minder, men er livredd for at den eventuelle personen ikke er av høy kvalitet. Det er vel mine egne frykter i forhold til dagmammaer som kommer til uttrykk. Jeg vet at kvalitetskontrollene er bedre her i England.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Persille1365381127

Alternativ 3.

Og så ville jeg forsøkt å sjekke childminder som calendula sier, og andre hjemmeværende mødre i området. Kanskje han kan være litt med de andre barna i nabolaget noen timer hver dag - så vil jo det hjelpe litt også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...