Rith Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Jeg leverte jenta mi i bhg forrige uke, det var -24 grader ute. Jeg må si jeg ble sjokkert da jeg kom for å hente henne, og fikk beskjed om at nå hadde hun danset seg varm igjen etter å ha vært ute med bare en ulltrøye under vinterdressen! Dem beklaget med at hun pleide å være så flink til å kle på seg selv og jeg fikk beskjed om å sende legeregninga hvis hun ble dårlig! Bare to dager førut hadde jeg gitt beskjed om at hun ikke skulle være lenge ute for hun hoster sånn om natta, hun har slitt med astma og har hatt fem lungebetennelser i løpet av sitt korte liv. Dette hadde dem også glemt! Nå er jeg mildt sagt bekymret! Dette var ting jeg tok som en selvfølge at barna hadde nok klær på seg, og nå er jeg redd hun skal gå å fryse. Jeg forsøkte å kontakte leder dagen etter, men denne var ikke tilstede. Nå sitter jeg å lurer på hva jeg burde gjøre. Føler ikke for å angi noen heller, men jeg mener at det er noen rutiner som bør gjennomgåes der. Bør jeg kontakte lederen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Jeg hadde sendt en mail til leder og mint dem på det med astma'en og lungebetennelsene. Be henne ta opp med assistentene at dette barnet skal passes ekstra på når det er kaldt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Ja, jeg hadde ikke nølt med å kontakte lederen i en slik situasjon. Særlig med tanke på at barnet har hatt noen runder med alvorlig sykdom. I tillegg må jeg også si at det kan ikke ha vært den skarpeste kniven i skuffen som kom med uttalelsen om at du kunne sende legeregninga til barnehagen dersom ungen skulle bli syk...! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Ja, jeg hadde ikke nølt med å kontakte lederen i en slik situasjon. Særlig med tanke på at barnet har hatt noen runder med alvorlig sykdom. I tillegg må jeg også si at det kan ikke ha vært den skarpeste kniven i skuffen som kom med uttalelsen om at du kunne sende legeregninga til barnehagen dersom ungen skulle bli syk...! Akkurat det med legeregninga slo meg også...koster ikke noe å sende barnehagebarn til legen:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rith Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Akkurat det med legeregninga slo meg også...koster ikke noe å sende barnehagebarn til legen:-) Nei det svarte jeg også. Kanskje hun tenkte på penicillin, og kanskje hun kunne kommet hjem til oss å passe henne om hun ble syk også.. Hmm 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Nei det svarte jeg også. Kanskje hun tenkte på penicillin, og kanskje hun kunne kommet hjem til oss å passe henne om hun ble syk også.. Hmm ''kanskje hun kunne kommet hjem til oss å passe henne om hun ble syk også..'' Ja, det kunne du jo ha spurt etter:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Jeg hadde absolutt kontaktet leder og forklart situasjonen. Uansett sykehistorie skal man sjekke at barnehagebarn har på seg tilstrekkelig med klær når det er kaldt ute. Man skal IKKE ta det for gitt at et barnehagebarn selv vet hvor mye klær som er passende uansett temperatur. Rutineendringer er på sin plass her, og en skikkelig oppstramming av personalet! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rith Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Jeg hadde absolutt kontaktet leder og forklart situasjonen. Uansett sykehistorie skal man sjekke at barnehagebarn har på seg tilstrekkelig med klær når det er kaldt ute. Man skal IKKE ta det for gitt at et barnehagebarn selv vet hvor mye klær som er passende uansett temperatur. Rutineendringer er på sin plass her, og en skikkelig oppstramming av personalet! Jeg har kontaktet lederen, men føler meg enda mer som en angiver nå. Jeg nevnte ingen navn, og det virket som om h*n tok veldig lett på det. Jeg nevnte også det med å se gjennom rutinene, så får jeg bare håpe at de tar det til etterretning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofies mamma Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 1. Jeg hadde krevd at de får seg en rutine på å sjekke at barn som kler på seg selv har "riktig" klær på seg. 2. Jeg hadde fortalt de at man fleiper ikke bort noe sånt med en kommentar om regninga. 3. Jeg hadde aldri levert et barn i barnehage og satt begrensninger på hvor lenge barnet kan være ute, da hadde heller barnet blitt hjemme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 1. Jeg hadde krevd at de får seg en rutine på å sjekke at barn som kler på seg selv har "riktig" klær på seg. 2. Jeg hadde fortalt de at man fleiper ikke bort noe sånt med en kommentar om regninga. 3. Jeg hadde aldri levert et barn i barnehage og satt begrensninger på hvor lenge barnet kan være ute, da hadde heller barnet blitt hjemme. ''3. Jeg hadde aldri levert et barn i barnehage og satt begrensninger på hvor lenge barnet kan være ute, da hadde heller barnet blitt hjemme.'' Jeg er helt enig i de to første punktene dine, men pkt. 3 er ikke alltid så enkelt som det kan se ut. Poden min er hjertebarn og da han var liten og ikke ferdig operert tålte han ikke å være ute like lenge som de andre når det var veldig kaldt ute. Så da spurte vi barnehagen om de kunne kle på ham og sende ham ut sist og ta ham inn først og det fungerte helt fint. Han var jo frisk egentlig og det var ingen grunn til å holde ham verken hjemme eller inne, han tålte bare ikke å være ute veldig lenge i veldig kaldt vær. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma til lita jente Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 1. Jeg hadde krevd at de får seg en rutine på å sjekke at barn som kler på seg selv har "riktig" klær på seg. 2. Jeg hadde fortalt de at man fleiper ikke bort noe sånt med en kommentar om regninga. 3. Jeg hadde aldri levert et barn i barnehage og satt begrensninger på hvor lenge barnet kan være ute, da hadde heller barnet blitt hjemme. Men, når det er -23 grader?? Jeg trodde ikke barna er ute og leker når det er så kaldt. Og det må da i hvertfall være på sin plass å gi beskjed om at et astmabarn ikke skal være ute lenge når det er så kaldt. Eller ikke ute i det hele tatt. Man kan ikke holde et barn hjemme fra barnehagen fordi det er kaldt, selvom barnet har astma. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma til lita jente Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Jeg syns absolutt du bør kontakte daglig leder og be om at rutiner må gjennomgås med personalet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma til lita jente Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Jeg syns absolutt du bør kontakte daglig leder og be om at rutiner må gjennomgås med personalet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rith Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 1. Jeg hadde krevd at de får seg en rutine på å sjekke at barn som kler på seg selv har "riktig" klær på seg. 2. Jeg hadde fortalt de at man fleiper ikke bort noe sånt med en kommentar om regninga. 3. Jeg hadde aldri levert et barn i barnehage og satt begrensninger på hvor lenge barnet kan være ute, da hadde heller barnet blitt hjemme. 3. Jeg hadde aldri levert et barn i barnehage og satt begrensninger på hvor lenge barnet kan være ute, da hadde heller barnet blitt hjemme. Skal ikke barn som er litt forkjølet og hoster om natta kunne dra i bhg bare fordi man må begrense utetiden??? Det er snakk om at det er mangfoldige kuldegrader ute, og med bakgrunn i hennes sykdomshistorie må man kunne be om det uten å holde barnet hjemme. Det er forøvrig første gangen jeg må be om det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rith Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Men, når det er -23 grader?? Jeg trodde ikke barna er ute og leker når det er så kaldt. Og det må da i hvertfall være på sin plass å gi beskjed om at et astmabarn ikke skal være ute lenge når det er så kaldt. Eller ikke ute i det hele tatt. Man kan ikke holde et barn hjemme fra barnehagen fordi det er kaldt, selvom barnet har astma. Det var -24 grader når jeg leverte henne, leder påsto nå at det hadde vært -11 i sola og at de måtte oppholde seg der. De skal ha en grense på -15 i utgangspunktet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Dette med å sende regning tar jeg for en spøk dere imellom, og jeg synes ikke du skal legge vekt på dette. I såfall er du ganske hårsår. Å sende regning er her en vanlig ting å si når man har gjort noe man ikke burde. Når det gjelder påkledning i kulden hadde jeg nok tatt det opp med leder i barnehagen. På en høflig og ordentlig måte. Minnet om barnets sykehistorie og bedt dem passe bedre på. Enkelt og greit. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rith Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Dette med å sende regning tar jeg for en spøk dere imellom, og jeg synes ikke du skal legge vekt på dette. I såfall er du ganske hårsår. Å sende regning er her en vanlig ting å si når man har gjort noe man ikke burde. Når det gjelder påkledning i kulden hadde jeg nok tatt det opp med leder i barnehagen. På en høflig og ordentlig måte. Minnet om barnets sykehistorie og bedt dem passe bedre på. Enkelt og greit. Jeg kjenner til den spøken, men syns ikke den var passende å bruke da! Er med på den hvis det passer seg slik. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 1. Jeg hadde krevd at de får seg en rutine på å sjekke at barn som kler på seg selv har "riktig" klær på seg. 2. Jeg hadde fortalt de at man fleiper ikke bort noe sånt med en kommentar om regninga. 3. Jeg hadde aldri levert et barn i barnehage og satt begrensninger på hvor lenge barnet kan være ute, da hadde heller barnet blitt hjemme. Jeg er enig i ditt pkt 3 jeg da, hvis ikke barnet kan følge en vanlig barnehagedag med utetid og alt så har han ikke noe der å gjøre.... holdt hjemme min eldste senest en dag forrige uke fordi han hostet stygt og jeg ville ikke at han skulle være lenge ute i -18. Han var da ellers helt sprek og i god form. Når det gelder sånn som f.eks Lillemus sitt hjertebarn så blir det igjen såpass spesielt at da skulle det selvsagt bare mangle at man ikke skulle ta egne hensyn!! Men oss "vanlige" kan ikke stjele ressurser på den måten med å begynne å sette sånne begrensninger. Det syns nå jeg, men skjønner at folk tenker forskjellig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Jeg er enig i ditt pkt 3 jeg da, hvis ikke barnet kan følge en vanlig barnehagedag med utetid og alt så har han ikke noe der å gjøre.... holdt hjemme min eldste senest en dag forrige uke fordi han hostet stygt og jeg ville ikke at han skulle være lenge ute i -18. Han var da ellers helt sprek og i god form. Når det gelder sånn som f.eks Lillemus sitt hjertebarn så blir det igjen såpass spesielt at da skulle det selvsagt bare mangle at man ikke skulle ta egne hensyn!! Men oss "vanlige" kan ikke stjele ressurser på den måten med å begynne å sette sånne begrensninger. Det syns nå jeg, men skjønner at folk tenker forskjellig. Hva er den prinsipielle forskjellen mellom hjertebarn og astmabarn her? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Hvisdatteren din ikke er helt i slag bør hun vel ikke være i barnehage. Hvordan i all verden skal personalet kunne greie å passe på at lille Lotte bare skal være ute i 1 time, mens Mons ikke kan være ute osv...? Det er vel en regel som sier at bersom barnet ikke kan være med på en vanlig barnehagedag så hold barnet hjemme. Ellers vet de nok at de har gjort en glipp angående påkledningen og trenger helt sikkert ikke noen påminnelse om det. Ikke lag flere problemer enn nødvendig!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.